Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Aaviste

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Maren.Aaviste@nooruse.edu.ee

Loodud: 9. märts 2020. a. kell 17.19
Muudetud: 9. märts 2020. a. kell 17.19

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et õpilane suudaks lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist.

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 09.03.2020 - 13.03.2020
SEOSED JA FUNKTSIOONID
*Pöördvõrdeline seos, selle graafik
*Pöördvõrdelise seose ülesanded
*Pöördvõrdelise seose graafik
*Pöördvõrdelise seose graafik
2. nädal 16.03.2020 - 20.03.2020
*Kordamine
*Kordamine
*Graafikute joonestamine
*Graafikute joonestamine
3. nädal 23.03.2020 - 27.03.2020
*Võrdekujuline võrrand
*Võrdekujuline võrrand
*Võrdeline jaotamine
*Võrdeline jaotamine
4. nädal 30.03.2020 - 03.04.2020
GEOMEETRILISED KUJUNDID
HULKNURK
*Hulknurk, tema küljed ja nurgad , nurkade summa
*Hulknurga diagonaalid , nurkade summa
*Hulknurga ülesanded
*Hulknurga ülesanded
5. nädal 06.04.2020-10.04.2020
RÖÖPKÜLIK
*Rööpküliku mõiste ja omadused, joonestamine
*Rööpküliku joonestamine
*Rööpküliku külgede ja nurkade arvutamine
*SUUR REEDE
6. nädal 13.04.2020-17.04.2020
*Rööpküliku külgede ja nurkade arvutamine
*Pindala ja ümbermõõdu arvutamine
*Pindala ja ümbermõõdu arvutamine
*e-õppepäev
VAHEAEG
7. nädal 27.04.2020-01.05.2020
*Kordamine
*Õpitulemuste kontroll: Rööpkülik
ROMB
*Rombi mõiste ja omadused
*kevadpüha
8. nädal 04.05.2020-08.05.2020
*Rombi külgede ja nurkade arvutamine
*Rombi pindala arvutamine
*Rombi pindala ja ümbermõõdu arvutamine
*Rombi pindala ja ümbermõõdu arvutamine
9. nädal 11.05.2020-15.05.2020
*Õpitulemuse kontroll: Romb
RUUMILISED KUJUNDID
*Kolmnurkne püstprisma
*Kolmnurkne püstprisma
*Püströöptahukas,tahud, tipud, servad
10. nädal 18. 05.2020-22.05.2020
*Püströöptahuka pindala
*Püströöptahuka ruumala
*Pindala ja ruumala arvutamine
*Pindala ja ruumala arvutamine
12. nädal 25.05.2020-29.05.2020
*Kordamine
*Õpitulemuse kontroll: "Prisma "
ÜKSLIIKMED
*Üksliige
*Tehted astmetega
13.nädal 01.06.2020-05.06.2020
*Kokkuvõtted

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õppeaasta lõpuks õpilased oskavad:
*lahendada võrrandeid võrde põhiomadusele toetudes
*sõnastada funktsioonidega seotud uusi mõisteid
*joonestada funktsioonide y=ax , y=a:x ja y=ax+b graafikuid
*joonestada andmete põhjal rööpkülikut, rombi
*kasutada rööpküliku,rombi tähtsamaid omadusi nende külgede ja nurkade arvutamisel
*arvutada rööpküliku,rombi ümbermõõtu ja pindala
*arvutada prisma pindala ja ruumala
*sooritada tehteid astmete ja üksliikmetega

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse nii kujundavat kui kokkuvõtvat hindamist. Kujundava hindamise puhul keskendutakse eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega
Kokkuvõtval hindamisel võrreldakse õpilase saavutusi taotlevate õpitulemustega. Praktiliste tööde ja ülesannete puhul hinnatakse nii tulemust kui ka protsessi.

1. III trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb lähtuvalt III trimestriks seatud õpitulemustest.
Õpilane oskab:
*lahendada võrrandeid võrde põhiomadusele toetudes
*sõnastada funktsioonidega seotud uusi mõisteid
*joonestada funktsioonide y=ax , y=a:x ja y=ax+b graafikuid
*joonestada andmete põhjal rööpkülikut, rombi
*kasutada rööpküliku,rombi tähtsamaid omadusi nende külgede ja nurkade arvutamisel
*arvutada rööpküliku,rombi ümbermõõtu ja pindala
*arvutada prisma pindala ja ruumala
*sooritada tehteid astmete ja üksliikmetega

Hinne kujuneb õpitulemuse kontrollide ja protsessihinnete punktide summeerimisel võimalikest punktidest.
Protsessihinded: suulised vastamised, tunnikontroll või ülesannete iseseisev täitmine jne

2. Kirjalike tööde hindenormid
Hinne "5" 90-100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" 20- 49% punktide arvust

3. Puudumine või ebaõnnestunud kirjalik töö
Kõik teadmiste lontrollid tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav".
Järeltöö tuleb sooritada 10 päeva jooksul peale töö kättesaamist. Kirjaliku töö ebaõnnestumisel on õpilasel võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni ja sooritada töö kokkulepitud ajal uuesti, esitades eelnevalt ebaõnnestunud töö vigade paranduse.

4. Õpiabi võimalused
Õpilasel on võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni igal teisipäeval kell 14.00-15.00 või vastastikusel kokkuleppel mõnel muul päeval. Konsultatsioon kab. 413

6. Nõuded õppevahenditele
*õpik
*joonestusvahendid
*harjutuste vihik