Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 2b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Tustit

klassiõpetaja

Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 9. märts 2020. a. kell 00.12
Muudetud: 9. märts 2020. a. kell 00.12

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaate baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

II klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

9.-13. märts
LEGO WeDo

16.-20. märts
LEGO WeDo

23.-27. märts
LEGO WeDo

30. märts -3. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine

6.-10. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine

13.-17. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine

VAHEAEG

27. aprill-1. mai
LEGO WeDo

4.-8. mai
LEGO WeDo

11.-15. mai
LEGO WeDo

18.-22. mai
LEGO WeDo

25.-29. mai
Oma lemmikprojektiga tegelemine

1.-5. juuni
Oma lemmikprojektiga tegelemine/ Aasta tööde kokkuvõte

8.-12. juuni
Praktikapäevad

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
* on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
* oskab kasutada arvutit
* tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
* oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
* oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid.
III trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
* oskab õppida üksi ning koos teistega, paaris ja rühmas;
* suudab kuulata, tähele panna ning õpetajaga tööd kaasa teha;
* oskab kasutada arvutis vajalikke programme;
* teab ja rakendab programmeerimise põhialuseid programmis Scratch ja robotite ehitamise komplektis LEGO WeDo

Tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab (Scratch programmis kaks spraiti liiguvad erinevate algusaegadega teineteisele vastu. Peavad omavahel vähemalt kolmelauselise dialoogi ja liiguvad tagasi alguskoordinaatidele.)
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – oskus omandamata

Lisaks on e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.

Konsultatsioon toimub kolmapäeviti ruumis 205 kell 13.00.
Siis saad:
* Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
* Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid/ animatsioone.