0 kaarti!
Autor: Merle Tustit klassiõpetaja Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee |
Loodud: 9. märts 2020. a. kell 00.12
Muudetud: 9. märts 2020. a. kell 00.12
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester
Kestvus: 1 tund nädalas
Sissejuhataval kursusel antakse ülevaate baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.
II klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/
Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.
9.-13. märts
LEGO WeDo
16.-20. märts
LEGO WeDo
23.-27. märts
LEGO WeDo
30. märts -3. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine
6.-10. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine
13.-17. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine
VAHEAEG
27. aprill-1. mai
LEGO WeDo
4.-8. mai
LEGO WeDo
11.-15. mai
LEGO WeDo
18.-22. mai
LEGO WeDo
25.-29. mai
Oma lemmikprojektiga tegelemine
1.-5. juuni
Oma lemmikprojektiga tegelemine/ Aasta tööde kokkuvõte
8.-12. juuni
Praktikapäevad
Kursuse lõpul õpilane:
* on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
* oskab kasutada arvutit
* tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
* oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
* oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida
Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid.
III trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
* oskab õppida üksi ning koos teistega, paaris ja rühmas;
* suudab kuulata, tähele panna ning õpetajaga tööd kaasa teha;
* oskab kasutada arvutis vajalikke programme;
* teab ja rakendab programmeerimise põhialuseid programmis Scratch ja robotite ehitamise komplektis LEGO WeDo
Tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab (Scratch programmis kaks spraiti liiguvad erinevate algusaegadega teineteisele vastu. Peavad omavahel vähemalt kolmelauselise dialoogi ja liiguvad tagasi alguskoordinaatidele.)
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – oskus omandamata
Lisaks on e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
Konsultatsioon toimub kolmapäeviti ruumis 205 kell 13.00.
Siis saad:
* Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
* Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid/ animatsioone.