Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 8. märts 2020. a. kell 13.30
Muudetud: 8. märts 2020. a. kell 13.31

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
1) V TELEVISIOON JA RAADIO. TEGUSÕNA. OTSEKÕNE.
Mina ja televisioon õ lk 89-91
2) Mina ja televisioon tv lk 22-27
3) Pöörame tegusõna õ lk 92-95

2. nädal
1) Pöörame tegusõna tv lk 28-29
2) Olevik ja minevik õ lk 96-99
3) Olevik jaminevik, õ lk 96-99, tv lk 30-33

3. nädal
1) Olevik ja minevik tv lk 30-33
2) Mina ja raadio õ lk 100-103
3) Mina ja raadio tv lk 34-35, kuulamisülesanne nr 3

4. nädal
* Olevik ja minevik, käändsõnade kokku- ja lahkukirjutamine - kordamine. Mina ja raadio (õpik lk 100, tv lk 34)
* Mina ja raadio (õpik lk 101, tv lk 35). ETTEÜTLUS (Olevik ja minevik, käändsõnade kokku- ja lahkukirjutamine)
* Mina ja raadio; raadiosaate kuulamine arhiivist (õpik lk 102-103).

5. nädal
* Otsekõne. Kaudkõne (õ lk 104, 105, tv lk 36)
* Otsekõne. Kaudkõne (õ lk 106, 107, tv lk 37)
* Kordamine

6.nädal
* KONTROLLTÖÖ: pöördsõna, olevik-minevik, kaudkõne-otsekõne
* Mina ja internet (õ lk 110 - 112, tv lk 40)
* Mina ja internet (õ lk 113-115, tv lk 41)

7. nädal
* Interneti ohud (õ lk 116, 117, tv lk 42, 43)
* Alus ja öeldis (õ lk 118-120, tv lk 44)
* Suur Reede

8. nädal
* Alus ja öeldis (õ lk 121, tv lk 45)
* Lihtlause. Koondlause (õ lk 122-124)
* Lihtlause. Koondlause (õ lk 125, tv lk 46, 47)

9. nädal
* Liitlause ja selle kirjavahemärgid (õ k 126, 127, tv lk 48, 49)
* RIIKLIK TASEMETÖÖ
* Liitlause ja selle kirjavahemärgid (õ lk 128, 129, tv lk 50, 51). Kordamine


10. nädal
* KONTROLLTÖÖ: Alus ja öeldis, koondlause, liht- ja liitlause, sidesõnad ja kirjavahemärgid liitlauses, koondlauses
* KT vigade analüüs. Rahvakalendri tähtpäevad, riiklikud pühad.
* Kordamine

11. nädal
* Eesti keel teiste keelte seas (õ lk 132, 133, tv lk 54, 55)
* Eesti keel teiste keelte seas (õ lk 134, 135, tv lk 56-58)
* Sugulaskeeled ja hõimurahvad (õ lk 136-138, tv lk 59, 60)

12. nädal
* Sugulaskeeled ja hõimurahvad (õ lk 139-141, tv lk 61)
* Tekstid (tv lk 62-65)
* Kordamine. Kokkuvõte (õ lk 142) 6.kl õpitust

13. nädal
* Eneseanalüüs (tv lk 66-68). Tagasiside
* Praktikanädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6.kl lõpetaja
1) suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
2) oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
3) tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
4) oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada;
5) tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
6) tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
7) oskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid.

Suuline ja kirjalik suhtlus
6. klassi lõpetaja:
1) valib juhendamise toel suhtluskanali; peab sobivalt telefonivestlusi ning kirja- ja meilivahetust;
2) leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
3) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) võtab loetut ja kuuldut lühidalt kokku nii suulises kui ka kirjalikus vormis.

Teksti vastuvõtt
6. klassi lõpetaja:
1) tunneb õpitud tekstiliike (tarbe-, teabe- ja meediatekste) ning nende kasutamise võimalusi;
2) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
3) võrdleb tekste omavahel, esitab küsimusi ja arvamusi ning teeb lühikokkuvõtteid;
4) kasutab töös tekstidega õpitud keele- ja tekstimõisteid.

Tekstiloome
6. klassi lõpetaja:
1) leiab juhendamise toel tekstiloomeks vajalikku kirjalikku või suusõnalist teavet raamatukogust ning internetist;
2) tunneb esinemise ettevalmistuse põhietappe;
3) tunneb kirjutamise põhietappe;
4) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
5) esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);
6) kirjutab eesmärgipäraselt loovtöid ja kirju (ka e-kirju ja sõnumeid), oskab leida ning täita lihtsamaid planke ja vorme;
7) avaldab viisakalt ning olukohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
8) kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid tekste luues ning seostades.

Õigekeelsus ja keelehoole
6. klassi lõpetaja:
1) tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
2) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
3) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
4) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu 10 või rohkem

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* tähtede õiget seostamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
* päeviku puhtus, vormistus ja käekiri

Eesti keele kokkuvõttev hinne kujuneb I, II ja III trimestri lõpus + aastahinne õppeaasta lõppedes. Kõik osaoskused kajastuvad ühes trimestri hindes (ei ole eraldi lugemise, keeleõpetuse ja kirjatehnika hinnet). Protsessihindeid saab õpilane tunnitöö, töövihiku ja õpiku ülesanded, tunnikontrollid, jms eest. Kui trimestri kokkuvõttev hinne või aastahinne on kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded. Kui õpilasel on aastahinde välja panemisel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kogu õppeaasta vältel (kõik kolm trimestrit) saadud hinded ja/või kontrolltööde hinded.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioon ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 407 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.