Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 2c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anita Kangur

Muusikaõpetaja

Kontakt: Anita.Kangur@nooruse.edu.ee

Loodud: 7. märts 2020. a. kell 15.06
Muudetud: 11. märts 2020. a. kell 17.53

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me õpetame last end muusika kaudu väljendama, rikastame tema sisemaailma ning arendame tema loovust laulmise, liikumise, pillimängu ja omaloomingu abil. Anname õpilasele elementaarsed teadmised häälehoiust ja muusikateooriast, ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame oma maa kultuuripärandit.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

10.03 Klassi solistide välja valimine. Väike rong-kuulmise järgi, muusikapala esitamise tempo.
11.03 Riidepanemise laul, jälgime tempot. Jänkude saunalaul, tv.ül. 59 täitmine.
17.03 KG Laulinnu solistide esinemine. Kommilaul, rütmiharjutus kahe käega.
18.03 Räästaorel-kuulmise järgi. Tv.ül.60. Kop-kop-kop-An-ga, juurde saade väikekandlelt.
24.03 Kummisäärik-kuulmise järgi. Plokkflöödipala harjutamine.
25.03.Tihane-ülesanne rütmidega. Kes mida teeb? MK pala.
31.03 Õuelaul, saade kehapillil. Regilaulude sõnade tegemine.
01.04 Tutvumine plaatpillidega:ksülofon, metallofon, kellamäng ja mänguvõtted nendel.
07.04 Kukeke-õpime kuulmise järgi, juurde saade plaatpillidel.
08.04 Pillimehed pilliroos-õpime kuulmise järgi koos plaatpillide saatega. Musta kassi tango-kuulmise järgi.
14.04 Suure Reede kommetest. Kiik kaunil kohal. Jänku jenka.
15.04 Tibukene-kuulmise järgi, saade väikekandlel. Töömäng-kuulmise järgi ja liigutustega, Jüripäevast.
Vaheaeg
28.04 Karjapoiss-õpime kuulmise järgi, juurde saade plaatpillidel ja väikekandlel.
29.04 Buratino laul-õpime kuulmise järgi. tv.ül.66 lahendamine.
05.05 Nõiapoisid-kuulmise järgi, ül astmetega. Sulle emake-õpime kuulmise järgi.
06.05 Väike meremees-õpime kuulmise järgi. Krüll otis, saade rütmipillidel. Ül.68.
12.05 Sipsik-õpime kuulmise järgi, saade rütmipillidel. Plokkflöödipala vastamine.
13.05 Linnupere-õpime kuulmise järgi. Kevadpidu, saade plaatpillil. Ül.72.
19.05 Ema teeb köögi süüa-kuulmise järgi, Laul vanaemast, tv.ül 75, 76.
20.05 Laulu, laula, suukene, suvisest laulupeost. Seitse sokku, saade plaatpillidel.
26.05 Hoolimise laul-laulame rühmades, Lepatriinu lenda ära, Suvi -kuulmise järgi.
27.05 Õppeaasta kokkuvõte, õpitud teadmiste ja oskuste kordamine, lemmiklaulud.
02.06 Klassipraktika

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab jälgida noodikirja ja kirjutada lihtsamaid rütme joonestikule, teab rütmide TA, PAUS, TI-TI, TA-A ja TA-A-A vältusi, oskab määrata taktijoonte asukoha. Suudab saata laule keha- plaat- ja rütmipillidel, tunneb plaatpillide nimesid. Teab voldi, tempo ja kaanoni mõistet. Eristab RA-SO-MI-LE-JO ning alumine RA ja SO astmeid, oskab nendel improviseerida lihtsaid motiive. Teab EV hümni ja Kooli laulu sõnu, julgeb kaasa laulda. Omab kuulamisharjumust ja teab ilmeka laulmise põhitõdesid. On omandanud plokkflöödil d2, c2, h1, a1 ja g1 mänguvõtted.

Hindamine üles

Õpilastele antakse sõnalisi hinnanguid lähtuvalt oodatavatest õpitulemustest (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad“). Kokkuvõttev hinnang märgitakse 3 korda aastas trimestri lõpus sõnaliselt: T= „tead ja kasutad“, P= „pead veel harjutama” või O= „oskus omandamata“. Hinnangu aluseks olevad õpitegevused on:
1. KIRJALIKUD TÖÖD: pildid, ülesanded töövihikus.
2. SUULISED VASTAMISED: laulude laulmine, rütmide taasesitamine kehapillil või plaksutades, koordinatsiooniülesannete täitmine, improvisatoorsete ülesannete täitmine, harjutused plokkflöödil.
Trimestri lõpus õpilasele antav kokkuvõttev hinnang sisaldab järgmisi osaoskusi:
1. tunned kuuldeliselt astmeid RA, SO, MI, LE, JO, alumine RA ja SO, tead nende asukohta noodijoonestikul
2. tunned kuuldeliselt rütme TA, PAUS, TI-TI, TA-A, TA-A-A, oskad neid noodijoonestikule kanda ning määrata taktijoonte asukohta
3. laulad peast 2-3 laulu, sh Kooli laulu ja EV hümni
4. tunned plokkflöödil d2, c2, h1, a1, g1 mänguvõtteid ning kasutad neid pillimängus
Konsultatsiooniaeg ja järelvastamised kokkuleppel õpetajaga.