Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Reet Lasn

klassiõpetaja

Kontakt: Reet.Lasn@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. märts 2020. a. kell 09.45
Muudetud: 3. märts 2020. a. kell 09.51

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:

•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

09.-13.03 
* Küsitluse korraldamine, järelduste tegemine vastuste põhjal (Õ lk 113 ül 207). Oma töö tutvustamine. 
* ETTEÜTLUS. Suulise suhtlemise tavad. Emakeelepäevast. 
* Näidend

16.-20.03 
* Millest koosneb lause? Alus ja öeldis. Õ lk 114–115, tv lk 36-38 harj 61–64 
* Alus ja öeldis. Jaatav, eitav kõne. Laiendame lauset. Õ lk 116–117, tv lk 39-41 harj 65–69. 
* Lausete liigid (õ lk 118-119, tv lk 42) 

23.-27.03 
* Lausete liigid. Lihtlause, liitlause (õ lk 118-119, tv lk 43) 
* Koondlause, kirjavahemärgid koondlauses (õ lk 120, tv lk 44) 
* Koondlause (õ lk 121, tv lk 45) 

30.03-03.04 
* Liitlause, osalaused, sidesõnad; kirjavahemärgid liitlauses (õ lk 122 - 123, tv lk 46) 
* Liitlause (tv lk 47 - 48) 
* Liitlause moodustamine lihtlausetest (õ lk 124 - 125) 

06.-09.04 
* Õpime arutlema (õ lk 126, tv lk 49) 
* Õpime arutlema (õ lk 127, tv lk 50) 
* Suur Reede

13.-17.04 
* Kuidas kirjutada arutlust? (õ lk 129 - 131) 
* Kuidas kirjutada arutlust? (tv lk 52 - 53) 
* Arutlus: väide -> põhjendused -> järeldus. Kuidas kirjutada arutlust? (õ lk 128, tv lk 51) 

KOOLIVAHEAEG (18.-26.04.2020) 

27. - 30.04 
* Arutleme rühmas (õ lk 132 - 133) 
* Rühmaarutelu (õ lk 134, tv lk 54, 55) 
* Rühmaarutelu kokkuvõtted. Etteütlus (Liht-, liit- ja koondlause) 

0 4.-08.05 
* Kordamine kontrolltööks (Tv lk 56, 57) 
* 07.05.2020 - KT nr 6 (funktsionaalne lugemine: põhjus - tagajärg; alus ja öeldis, liht- ja liitlause, koondlause; kirjavahemärgid lauses, suur ja väike algustäht) 
* KT vigade analüüs. Kordamine 

11.-15.05 
* Arutleva teksti kirjutamine (teema "Puhkamine"). Rühmaarutelu (õ lk 135). 
* Indiv töö: arutleva teksti kirjutamine (tuginedes rühmaarutelust saadud mõtetele). Teksti pealkirjastamine. 
* Klassikaaslase töö analüüs (õ lk 132 / ül 3 järgi), tagasiside. Oma teksti viimistlemine, puhtandi kirjutamine. 

18.-22.05
* Õuetund (tv lk 58)
* Õuetund (tv lk 59) 
* Eneseanalüüs. Õpimapp. 

27.-31.05 
 5. klasside looV/Duslaager Pärnumaal Jõulumäel 

01.-09.06 
Kokkuvõte õppeaastast. 
Praktikaperiood

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
2) oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
3) tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
4) oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada; oskab alusteksti edasi arendada;
5) oskab koostada mõttekaarti ning kasutada seda oma elamustest ja juhtumistest kirjutades; oskab anda tagasisidet kaaslase tööle ning parandada oma tööd teistelt saadud tagasiside järgi;
6) tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
7) tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
8) oskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid;
9) tunneb käändsõna liike;
10) teab eesti keele käändeid ja nende küsimusi, eristab ainsust ja mitmust;
11) oskab põhikäände järgi moodustada teisi käändevorme, kontrollida käändevormi ÕS-ist;
12) tunneb lauses ära aluse ja öeldise
13) oskab küsimustele vastates lauset laiendada, käändsõnu täpsustada;
14) oskab pildi põhjal teksti koostada;
15) oskab korraldada küsitlust, teha vastuste põhjal järeldusi ning oma tööd tutvustada; teab suulise suhtlemise tavasid;
16) oskab eristada liht- ja liitlauset, oskab lihtlauseid liitlauseks ühendada ja kirjavahemärgistada;
17) teab arutleva teksti põhisosasid, oskab anda loetule, nähtule hinnangut ning seda põhjendada;
18) oskab sõnastada sündmuse põhjuse ja tagajärje

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse nii kujundavat hindamist kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - 1 viga või töö veatu
"4" - 2-4 ortograafia viga
"3" - 5-7 viga
"2" - 8-10 viga
"1" - vigu rohkem kui 10

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* tähtede õiget seostamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!)

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui 10 õppepäeva jooksul tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub E kell 15-15.45 ruumis 308 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Puudumise korral on õpilane kohustatud töö sooritama nädala jooksul pärast õppetööle naasmist.