Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 6c, 6d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Laine Lehto

muusikaõpetaja

Kontakt: laine.lehto@saaremaa.edu.ee

Loodud: 26. jaanuar 2020. a. kell 22.45
Muudetud: 26. jaanuar 2020. a. kell 22.45

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me arendame õpilaste kuulamisharjumust, analüüsivõimet ja laulmisoskust. Kinnistame läbi praktiliste tegevuste elementaarseid teadmisi muusikateooriast, anname ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame erinevate maade kultuuripärandit. Kujundame elava musitseerimise kaudu õpilaste muusikalist maitset.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

20.01/21.01 Sissejuhatus Eesti levimuusikasse. 20. saj Eesti levimuusika loojad (lk 68), muusikanäited youtube`ist. Laulud lk 69, 72, 74, 76.
27.01/28.01 Öölaulupeod (lk 78), laulud lk 79, 82, 83, 84.
03.02/04.02 Töölehe täitmine paarilisega Eesti levimuusika ja Eestimaa kohta (tv lk 37, 39), hinne. Laulud.
10.02/11.02 Sissejuhatus rahvaste muusikasse, plakati koostamise nõuded ja teemade loosimine, eeltöö õpiku ja internetiga. EV hümn hindele – sõnade kontroll.
17.02/18.02 Plakati koostamine rahvaste muusikast.
Koolivaheaeg 22.02-01.03
02.03/03.03 Plakati koostamine rahvaste muusikast.
09.03/10.03 Esitlused rahvaste muusikast. Soovimuusika.
16.03/17.03 Esitlused rahvaste muusikast. Soovimuusika.
23.03/24.03 Esitlused rahvaste muusikast. Soovimuusika.
30.03/31.03 Esitlused rahvaste muusikast. Soovimuusika.
06.04/07.04 Rahvaste muusika kordamine, töö paarilisega – kuldvillaku / kahoot`i küsimuste koostamine.
13.04/14.04 Kahoot - rahvaste muusika kordamine. Video- ja muusikanäited.
Koolivaheaeg 18.04-26.04
27.04/28.04 Kordamine. Ühislauluvara laulud. Soovimuusika.
04.05/05.05 Rütmid, taktimõõdud, tempo- ja dünaamikaterminid. Loominguline töö gruppides.
11.05/12.05 Grupitööde ettekanded.
18.05/19.05 Astme- ja tähtnimed, helistikud, alteratsioonimärgid. Õpitud laulude kordamine.
25.05/26.05 Õppeaasta materjali kordamine. 2. poolaasta ja aastahinded. Kooli laul.
01.06/02.06 Kokkuvõtted õppeaastast, tagasiside, ühislauluvara.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane orienteerub eesti ja erinevate rahvaste muusikakultuurides, muusikaliste tegevuste kaudu areneb kuulamisharjumus ja analüüsivõime, kinnistuvad astme- ja tähtnimed, 1 märgiga helistikud, alteratsioonimärgid, rütmid, taktimõõdud, tempo- ja dünaamikaterminid.

Hindamine üles

Õppeperioodil saavutatud õpitulemuste (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad”) fikseerimiseks kasutatakse e-koolis järgmiseid protsessi hinnanguid:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud.
„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud.
„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, esitamata või lõpetamata tööd (märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul. Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.
Hindelised tööd:
1. Töölehe täitmine paarilisega Eesti levimuusika ja Eestimaa kohta
2. Rahvaste muusika plakati koostamine ja esitlemine paarilisega.
3. Materjali kordav kahoot rahvaste muusikast.
Nõuded plakatile
Esitlus annab ülevaate käsitletavast maast, sisaldab alljärgnevat infot ja märksõnu:
1. LIPP 2. ASUKOHT, AJALUGU 3. RAHVAMUUSIKA, TANTSUD, PILLID 4. TUNTUMAD HELILOOJAD 5. MUUSIKANÄIDE (YouTube`ist)
Esitletavat maad tutvustatakse paarides; mõlemad õpilased räägivad plakatil olevad märksõnad pikemalt lahti; materjal jagatakse pooleks; esitluse lõpetab muusikanäide youtube`ist.

KONSULTATSIOON toimub kolmapäeviti kl 15:00-15:45 klassis 101, järelvastamine kindlaks määratud ajal vastavalt KG kodukorrale. Järgi saab vastata 10 päeva jooksul pärast töö toimumist.