Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 6d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 21. jaanuar 2020. a. kell 11.53
Muudetud: 6. veebruar 2020. a. kell 08.28

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

03.02-07.02
Konfliktide olemus ja põhjused. Grupis kogemuste jagamine.

10.02-14.02
Ettevalmistused vabariigi aastapäeva vastvõtuks klassis. (Üritus)

17.02-21.02
Vabariigi aastapäeva vastuvõtt 6.d klassis. Kõnede esitamine jm

vaheaeg 24.02-28.02

02.03-06.03
Suhtlemine, vajadused ja väärtused (2)

09.03-13.03
Enda väärtustamine ja avamine

16.03-20.03
Kõlblusnormid ja käitumin. Suhted klassis.

23.03-27.03
Tähtpäevade tähistamine ja selle olulisus peres.

30.03-03.04
Suhtlemise komponendid. Teabe vahetamine. Suhtluskaaslaste tajumine

06.04-09.04
Suhtlemisvahendid ja -oskused. Rääkimis- ja kuulamisoskus.


13.04-17.04
Erinevuste arvestamine.


vaheaeg 20.04-24.04

27.04-30.04
Konfliktide lahendamise kunst. Konflikti head ja halvad küljed

04.05-08.05
Oma käitumise peremees. Agressiivne käitumine ja vabandamine


11.05-15.05
Probleemidega toimetulek. Ebatõhusad ja ajutised lahendused

18.05-22.05
Kriisid ja kriisiabi. Murdeiga kui kriisiperiood

25.05-29.05
Suhted ja nende muutumine. Suhete tüübid ja suhete muutumine
Suhtlemine ja suhted murdeeas. Sõprus ja armumine

01.06-08.06
6. klassi lõpureis

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6. klassi lõpetaja:
1) kirjeldab enesehinnangu, enesekontrolli ning eneseanalüüsi võimalusi ja olulisust igapäevasuhetes, väärtustab inimeste erinevusi ning oskab teisi arvestada, demonstreerides seda õpisituatsioonis;
2) väärtustab enda ja teiste positiivseid iseloomujooni ja omadusi ning sõprust ja armastust vastastikuse toetuse ning usalduse allikana;
3) väärtustab hoolivust, ausust, õiglust ja vastutustunnet ning kirjeldab tõhusaid sotsiaalseid oskusi igapäevaelus: üksteise aitamist, jagamist, hoolitsemist ja koostööd;
4) kirjeldab, millised kehalised ja emotsionaalsed muutused toimuvad murdeeas, aktsepteerides nende individuaalsust;
5) kirjeldab ja selgitab konfliktide võimalikke põhjusi ning oskab eristada tõhusaid ja mittetõhusaid konfliktide lahenduse viise; demonstreerib, kuidas õpisituatsioonis tõhusalt verbaalselt oma tundeid väljendada, aktiivselt kuulata ja kehtestavalt käituda;
6) kirjeldab, mis on füüsiline, vaimne ja sotsiaalne tervis, ning arvestab tervisliku eluviisi komponente igapäevaelus;
7) kirjeldab uimastite tarbimisega kaasnevaid riske ja väärtustab tervislikku elu uimastiteta; demonstreerib õpisituatsioonis, kuidas keelduda ennast ja teisi kahjustavast tegevusest;
8) teab ja oskab õpisituatsioonis leida erinevaid lahendusviise otsuste langetamisel;
9) teab, kuidas toimida ohuolukorras, oskab õpisituatsioonis abi kutsuda ning valdab esmaabivõtteid;
10) kirjeldab tegevusi, mis muudavad tema elukeskkonna turvaliseks ja tervist tugevdavaks.

Hindamine üles

Hindamisel lähtutakse vastavatest põhikooli riikliku õppekava üldosa sätetest. Hindamine inimeseõpetuses tähendab konkreetsete õpitulemuste saavutatuse ja õppija arengu toetamist, kusjuures põhirõhk on õpilase arengu toetamisel. Hinnatakse õpilase teadmisi ja oskusi suuliste vastuste (esituste), kirjalike ja/või praktiliste tööde ning praktiliste tegevuste alusel, arvestades õpilase teadmiste ja oskuste vastavust taotletavatele õpitulemustele. Kirjalikke ülesandeid hinnates arvestatakse eelkõige töö sisu, kuid parandatakse ka õigekirjavead, mida hindamisel ei arvestata. Õpitulemuste hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid ja numbrilisi hindeid. Õpilane peab teadma, mida ja millal hinnatakse ning milliseid hindamisvahendeid kasutatakse ja millised on hindamise kriteeriumid.
 
Hindamise põhiülesanne on toetada õpilase arengut, et kujuneks positiivne minapilt ja adekvaatne enesehinnang, kusjuures oluline on õpilase enda roll hindamisel, pakkudes võimalusi enesehindamiseks.
 
Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet.
 
Aineteadmiste ja -oskuste ning hoiakute hindamine võib kanda nii kujundava kui ka kokkuvõtva hindamise ülesandeid, kusjuures põhirõhk on kujundaval hindamisel. Õpitulemuste hindamise vormid on mitmekesised, sisaldades suulisi, kirjalikke ja praktilisi ülesandeid.
 
Suuliste ja kirjalike ülesannete puhul õpilane:
1)  selgitab ning kirjeldab mõistete sisu ja omavahelisi seoseid;
2)  selgitab oma arvamusi, hinnanguid, seisukohti ja suhtumisi, seostades neid omandatud teadmistega;
3)  eristab, rühmitab, võrdleb ja analüüsib olukordi, seisundeid, tegevusi ning tunnuseid lähtuvalt õpitulemustest;
4)  demonstreerib faktide, mõistete ning seaduspärasuste tundmist lähtuvalt õpiülesannete sisust.
 
Praktiliste ülesannete puhul õpilane:
1)  rakendab teoreetilisi teadmisi praktiliselt õpisituatsioonis;
2)  demonstreerib õpitulemustes määratud oskusi õpisituatsioonis;
3)  kirjeldab õpitulemustes määratud teadmiste ja oskuste rakendamist igapäevaelus.

Kokkuvõttev hinne kujuneb II poolaasta järgnevalt: tunnikontrollide hinded, grupitöö hinne, projektides aktiivne osalemine.
Inimeseõpetuse tunnis kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.

Inimeseõpetuse tundides kasutatakse kokkuvõtvat hinnangut AR (arvestatud) ja MA (mittearvestatud).
Kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.

AR
- õpilane osaleb aktiivselt tundides ja grupitöödes
- võtab tunni tööst aktiivselt osa
- täidab nii kodused kui ka tunniülesanded
- saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral

MA
- õpilane osaleb vähem kui pooltes inimeseõpetuse tundides
- õpilane ei täida koduseid- ja tunniülesandeid
- õpilase areng õpitulemuste osas puudubv või ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus

"0" ja mitterahuldavaid hindeid tuleb järele vastata töö kättesaamise päevast 10 päeva jooksul või kokkuleppel õpetajaga.
Tegemata kodutöö hinnatakse eKoolis hindega "1". Hinnet on võimalik parandada samal päeval õpitugi tunnis. Võimaluse mittekasutamisel hinne "1" eKoolis ei muutu. Antud hinnet ei ole võimalik hiljem parandada.

Konsultatsioon kolmapäeviti algusega kell 13.00 ruumis 309 või muul kokkuleppel õpetajaga.