0 kaarti!
Autor: Kristel Paju klassiõpetaja Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee |
Loodud: 19. jaanuar 2020. a. kell 13.21
Muudetud: 19. jaanuar 2020. a. kell 13.24
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Inimeseõpetuse eesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases tervikliku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus. Õppimise käigus omandab õpilane adekvaatse enesehinnangu ning teadmisi, oskusi ja hoiakuid, mis toetavad tervikliku ja autonoomse inimese kujunemist, terviseteadlikkuse, tervist tugevdava käitumise ning tervisliku eluviisi; Inimeseõpetuse ainesisu toetab turvalise koolikeskkonna saavutamist ning eetiliste, vastutustundlike ja aktiivsete kodanikuühiskonna liikmete kujunemist.
20.01-24.01
Tõhusad enesekohased ja sotsiaalsed oskused, et vältida riskikäitumist
27.01-31.01
Tunnen ennast ja oskan end ise juhtida.
03.02-07.02
Oskan suhelda ja teha valikuid.
10.02-14.02
Kuidas kasutada tõhusaid sotsiaalseid oskusi uimastitega seotud olukordades: emotsioonidega toimetulek, enesetunnetamine, kriitiline mõtlemine, probleemide lahendamine ja suhtlemisoskus.
17.02-21.02
Uimastite tarvitamise lühi- ja pikaajaline mõju
Test - hindeline.
vaheaeg 24.02-28.02
02.03-06.03
Hakkamasaamine kiusamise ja vägivallaga.
09.03-13.03
Varane ja hiline küpsemine – igaühel oma tempo.
16.03-20.03
Muutunud välimus.
23.03-27.03
Nooruki põhimured küpsemisperioodil.
30.03-03.04
Suguküpsuse saabumine
06.04-09.04
Naiselikkus ja mehelikkus.
10.04 Suur Reede
13.04-17.04
Soorollid ja soostereotüübid.
Tööleht hindele (tv lk 62)
vaheaeg 20.04-24.04
27.04-30.04
Lähedus suhetes.
04.05-08.05
Sõprus.
11.05-15.05
Armumine. Käimine. Lähedus ja seksuaalhuvi.
18.05-22.05
Vastutus seksuaalsuhetes ja turvaline seksuaalkäitumine
Tööleht hindele (tv lk 73)
25.05-29.05
Õnn. Toimetulek iseenda ja oma eluga õnne eeldusena
01.06-08.06 praktikapäevad
Õpilane:
1. Väärtustab inimsuhteid toetavaid reegleid ja norme.
2. Demonstreerib õpisituatsioonis, kuidas kasutada tõhusaid sotsiaalseid oskusi uimastitega
seotud olukordades.
3. Demonstreerib õpisituatsioonis tõhusaid käitumisviise kiusamise ja vägivalla korral koolis.
4. Eristab legaalseid ja illegaalseid uimasteid.
5. Kirjeldab uimastite tarvitamise lühi- ja pikaajalist mõju inimese füüsilisele tervisele.
6. Kirjeldab põhimuresid küpsemisperioodil ning nendega toimetuleku võimalusi.
7. Selgitab, milles seisneb suguküpsus.
8. Kirjeldab omadusi, mis teevad noormehe ja neiu meeldivateks suhtluskaaslasteks.
9. Selgitab soorolli olemust ning kirjeldab soostereotüüpset suhtumist.
10. Kirjeldab inimliku läheduse erinevaid avaldumisviise: vastastikust seotust ja meeldimist, sõprust ja armumist.
11. Kirjeldab, milles seisneb inimese vastutus seksuaalsuhetes.
12. Selgitab turvalise seksuaalkäitumise põhimõtteid
13. Oskab anda esmaabi ja teab esmaabi põhimõtteid.
Hindamises on põhirõhk kujundaval hindamisel. Õpitulemuste hindamise vormid on mitmekesised, sisaldades suulisi, kirjalikke ja praktilisi ülesandeid. Kirjalikke ülesandeid hinnates arvestatakse eelkõige töö sisu. Hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet individuaalselt suuliselt. Kõik hinded on võrdse kaaluga.
Suuliste ja kirjalike ülesannete puhul õpilane:
1) selgitab ning kirjeldab mõistete sisu ja omavahelisi seoseid;
2) selgitab oma arvamusi, hinnanguid, seisukohti ja suhtumisi, seostades neid omandatud teadmistega;
3) eristab, rühmitab, võrdleb ja analüüsib olukordi, seisundeid, tegevusi ning tunnuseid lähtuvalt õpitulemustest;
4) demonstreerib faktide, mõistete ning seaduspärasuste tundmist lähtuvalt õpiülesannete sisust
Praktiliste ülesannete puhul õpilane:
1) rakendab teoreetilisi teadmisi praktiliselt õpisituatsioonis
2) demonstreerib õpitulemustes määratud oskusi õpisituatsioonis
3) kirjeldab õpitulemustes määratud teadmiste ja oskuste rakendamist igapäevaelus
"5" - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Töölehed tehtud korrektselt, õigeaegselt. Teadmiste protsent punktilistes töödes 89-100. Töölehtede harjutused tehtud õigeaegselt.
"4" - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. Töölehtede harjutused tehtud korrektselt, õigeaegselt. Teadmiste protsent punktilistes töödes 74-90. Töölehtede harjutused tehtud õigeaegselt.
"3" - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Teadmiste protsent punktilistes töödes 50-75. Töölehtede harjutused tehtud, esitatud hilinemisega.
"2" - õpilane puudub tundidest. Kohal olles pigem segab, kui toetab tundi. Ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Teadmiste protsent punktilistes töödes alla 45. Töölehtede harjutused tegemata.
"1" - õpilane ei osale tundides.
"0" - hindeline töö sooritamata, ei tähista hinnet.
Märkus: hindeid saab eelneval kokkuleppel õpetajaga parandada konsultatsioonitundides neljapäeval kell 14.00-14.45 või kokkuleppel õpetajaga,järelvastamistele registreerides.
POOLAASTA KOKKUVÕTVA HINDE MOODUSTAVAD:
* töölehtede hinded
* eneseanalüüsid
* hinded kodutööde, rühmatööde ja tunnitööde eest, hinnatakse õpilase aktiivsust tunnis