Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Käsitöö ja kodundus: 4d T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 7. jaanuar 2020. a. kell 14.25
Muudetud: 4. veebruar 2020. a. kell 10.27

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuse tundides
* omandab õpilane vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
* omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
* kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
* õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös;
* arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi; omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt;
* hakkab huvi tundma rahvuskultuuri ja selle säilimise vastu.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

23.01
Heegeldamise lõpetamine mustrilehe lugemine.
30.01
Võileiva retsept - retsepti tutvustamine.Võileibade valmistamine. Laua katmine. Ohutus köögis.
06.02
Nööbi õmblemine
13.02
Nööbi õmblemine
20.02
Tikkimine
05.03
Tikkimine
12.03
Tikkimine
19.03
Tikkimine
26.03
Töö jätkamine ja lõpetamine
02.04
Tööde viimistlemine
09.04
Tööde lõpetamine ja viimistlemine
16.04
Käekett
30.04
Käekett
07.05
Looduslikust materjalist pilt
14.05
Tööde jätkamine ja lõpetamine
21.05
Puuviljasalati valmistamine
28.05
Piknikutoidud,piknik õues
04.06
Praktikaperiood

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
* järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha, kirjeldab looduslike kiudainete saamist;
* töötab iseseisvalt lihtsama tööjuhendi järgi;
* kasutab tekstiileset kaunistades üherealisi pisteid;
* teadvustab hügieenireeglite järgimise vajadust köögis töötamisel, suhtub kaaslastesse heatahtlikult ning arvestab teiste arvamust;
* valib töövahendid töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades; katab toidukorra järgi laua;
* seostab käsitöölõnga jämedust ja eseme valmimiseks kuluvat aega; järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha;
* heegeldab põhisilmuseid ning tunneb mustrite ülesmärkimise viise ja tingmärke;
* teab erinevaid toiduainerühmi (aedviljad) ning tunneb neisse kuuluvaid toiduaineid ja nende omadusi;
* valmistab lihtsamaid tervislikke toite, kasutades levinumaid toiduaineid ning külmtöötlemistehnikaid, valib töövahendid ja seadmed töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades;
* mõistab täpsuse vajalikkust õmblemisel ning järgib seda oma töös.

Hindamine üles

Tööõpetuse hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut. Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud tarbeeset tervikuna. Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, tööde õigsus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.

Käsitöö ja kodunduse tundi hinnatakse hindega "arvestatud" (AR) ja "mittearvestatud" (MA) kaks korda õppeaastas.

Konsultatsioon esmaspäeval kell 14.00 ruumis 308.