0 kaarti!
Autor: Laivi Jürisson matemaatikaõpetaja Kontakt: Laivi.Jurisson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 1. detsember 2019. a. kell 08.16
Muudetud: 3. veebruar 2020. a. kell 14.18
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester
Kestvus: 4 tundi nädalas
Matemaatika tegeleb mudelitega, seoste kirjeldamise ning meetodite väljatöötamisega. Põhikooli matemaatikaõpetus annab õpilastele valmisoleku mõista ning kirjeldada loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid. Matemaatikakursuses omandatakse kirjaliku, kalkulaatoril ja peastarvutamise oskus, tutvutakse tasandiliste ja ruumiliste kujundite omadustega, õpitakse matemaatiliselt seoseid kirjeldama. Omandatakse vajalikud algebra põhioskused. Saadakse esmane ettekujutus ümbritsevate juhuslike sündmuste maailmast ja selle kirjeldamise võtetest. Põhikooli matemaatikakursuses omandatud meetodeid ja keelt saavad õpilased kasutada teistes õppeainetes.
Õpet üles ehitades pööratakse erilist tähelepanu õpitavast arusaamisele ning õpilaste loogilise ja loova mõtlemise arendamisele. Rõhutatakse täpsuse, järjepidevuse ja õpilaste aktiivse mõttetöö olulisust kogu õppeaja vältel. Matemaatilisi probleemülesandeid lahendades saavad õpilased ahaa-elamuse kaudu kogeda edu ja avastamisrõõmu. Õppeprotsessis kasutatakse info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) võimalusi. (Ainevaldkonna kirjeldus, põhikooli riiklik õppekava)
II Trimester 25. nov - 6. märts
25. nädal 25.-29. november
* Korrutiste lihtsustamine.
* Sulgude avamine.
* Sarnaste liidetavate koondamine.
* Sarnaste liidetavate koondamine.
13. nädal 2.-6. dets
* Sarnaste liidetavate koondamine.
* Võrrandite samaväärsus.
* Võrrandi põhiomadused.
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.
14. nädal 9.-13. dets
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.
* Kontrolltöö: Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
15. nädal 16.-20. dets
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
16-17. nädal JÕULUVAHEAEG 23. dets - 5. jaanuar
18. nädal 6.-10. jaanuar
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine (Tunnikontroll)
* Kordamine
* Kordamine
19. nädal 13.-17. jaan
* Kordamine
* Kordamine
* I poolaasta arvestustöö
* Kordamine
20. nädal 20.-24. jaanuar
Õpiku II osa
* Jäävad ja muutuvad suurused. Funktsiooni mõiste.
* Võrdeline sõltuvus.
* Võrdeline sõltuvus.
* Võrdelise sõltuvuse graafik
21. nädal 27.-31. jaanuar
* Võrdelise sõltuvuse graafik.
* Võrre. Võrde põhiomadus.
* Võrdekujuline võrrand.
* Võrdekujuline võrrand.
22. nädal 3.-7. veebr
1) Võrdeline jaotamine
2) Võrdeline jaotamine
3) Pöördvõrdeline sõltuvus
4) Pöördvõrdelise sõltuvuse graafik
23. nädal 10.-14. veebr
1) Pöördvõrdelise sõltuvuse graafik
2) Lineaarfunktsioon
3) Lineaarfunktsioon ja selle graafik
4) Lineaarfunktsioon ja selle graafik
24. nädal 17.-21. veebr
1) Lineaarfunktsioon ja selle graafik
2) Kordamine
3) Kontrolltöö
4) Eesti päev
Perioodi lõpuks õpilased oskavad:
*%
*lihtsustada arv-ja tähtavaldisi sulgude avamise ja koondamise teel
*lahendada ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid
*lahendada lihtsamaid tekstülesandeid võrrandite abil
*lihtsustada arv-ja tähtavaldisi sulgude avamise ja koondamise teel
*lahendada ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid
*lahendada lihtsamaid tekstülesandeid võrrandite abil
*lahendada võrrandeid võrde põhiomadusele toetudes
*sõnastada funktsioonidega seotud uusi mõisteid
*joonestada funktsioonide y=ax , y=a:x ja y=ax+b graafikuid
Tunnikontrollide ja kontrolltööde hindamise korral võrreldakse õpilase arengut õppekavas taotletatavate õpitulemustega, kasutades numbrilist hindamist viie palli süsteemis.
Teadmiste kontrollides (hindelised arvestustööd) arvestatakse punkte ja hinne tuletatakse üldjuhul alljärgnevalt:
Hinne "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust
Hindelise töö tunnist puudunud õpilasele märgitakse eKooli null "0", mis asendatakse pärast töö tegemist/esitamist hindega. Hindega "1" või "2" hinnatud töö järelvastamise aeg lepitakse kokku õpetajaga pärast nõuetele vastava vigade paranduse esitamist või aineõpetaja konsultatsiooni.
Kokkuvõtval hindamisel arvestatakse kõiki õppeperioodi jooksul saadud õpitulemuste hindeid. Olulisema kaaluga on konrtolltööd.
Õpetaja konsultatsioonitund toimub kolmapäeviti kell 14.30 ruumis 003.