Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Laivi Jürisson

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Laivi.Jurisson@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. detsember 2019. a. kell 08.16
Muudetud: 3. veebruar 2020. a. kell 14.18

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Matemaatika tegeleb mudelitega, seoste kirjeldamise ning meetodite väljatöötamisega. Põhikooli matemaatikaõpetus annab õpilastele valmisoleku mõista ning kirjeldada loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid. Matemaatikakursuses omandatakse kirjaliku, kalkulaatoril ja peastarvutamise oskus, tutvutakse tasandiliste ja ruumiliste kujundite omadustega, õpitakse matemaatiliselt seoseid kirjeldama. Omandatakse vajalikud algebra põhioskused. Saadakse esmane ettekujutus ümbritsevate juhuslike sündmuste maailmast ja selle kirjeldamise võtetest. Põhikooli matemaatikakursuses omandatud meetodeid ja keelt saavad õpilased kasutada teistes õppeainetes.
Õpet üles ehitades pööratakse erilist tähelepanu õpitavast arusaamisele ning õpilaste loogilise ja loova mõtlemise arendamisele. Rõhutatakse täpsuse, järjepidevuse ja õpilaste aktiivse mõttetöö olulisust kogu õppeaja vältel. Matemaatilisi probleemülesandeid lahendades saavad õpilased ahaa-elamuse kaudu kogeda edu ja avastamisrõõmu. Õppeprotsessis kasutatakse info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) võimalusi. (Ainevaldkonna kirjeldus, põhikooli riiklik õppekava)

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

II Trimester 25. nov - 6. märts

25. nädal 25.-29. november
* Korrutiste lihtsustamine.
* Sulgude avamine.
* Sarnaste liidetavate koondamine.
* Sarnaste liidetavate koondamine.

13. nädal 2.-6. dets
* Sarnaste liidetavate koondamine.
* Võrrandite samaväärsus.
* Võrrandi põhiomadused.
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.

14. nädal 9.-13. dets
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.
* Kontrolltöö: Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine

15. nädal 16.-20. dets
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine


16-17. nädal JÕULUVAHEAEG 23. dets - 5. jaanuar

18. nädal 6.-10. jaanuar
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine
* Võrrandi abil tekstülesande lahendamine (Tunnikontroll)
* Kordamine
* Kordamine

19. nädal 13.-17. jaan
* Kordamine
* Kordamine
* I poolaasta arvestustöö
* Kordamine

20. nädal 20.-24. jaanuar
Õpiku II osa
* Jäävad ja muutuvad suurused. Funktsiooni mõiste.
* Võrdeline sõltuvus.
* Võrdeline sõltuvus.
* Võrdelise sõltuvuse graafik

21. nädal 27.-31. jaanuar
* Võrdelise sõltuvuse graafik.
* Võrre. Võrde põhiomadus.
* Võrdekujuline võrrand.
* Võrdekujuline võrrand.

22. nädal 3.-7. veebr
1) Võrdeline jaotamine
2) Võrdeline jaotamine
3) Pöördvõrdeline sõltuvus
4) Pöördvõrdelise sõltuvuse graafik

23. nädal 10.-14. veebr
1) Pöördvõrdelise sõltuvuse graafik
2) Lineaarfunktsioon
3) Lineaarfunktsioon ja selle graafik
4) Lineaarfunktsioon ja selle graafik

24. nädal 17.-21. veebr
1) Lineaarfunktsioon ja selle graafik
2) Kordamine
3) Kontrolltöö
4) Eesti päev

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Perioodi lõpuks õpilased oskavad:
*%
*lihtsustada arv-ja tähtavaldisi sulgude avamise ja koondamise teel
*lahendada ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid
*lahendada lihtsamaid tekstülesandeid võrrandite abil
*lihtsustada arv-ja tähtavaldisi sulgude avamise ja koondamise teel
*lahendada ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid
*lahendada lihtsamaid tekstülesandeid võrrandite abil
*lahendada võrrandeid võrde põhiomadusele toetudes
*sõnastada funktsioonidega seotud uusi mõisteid
*joonestada funktsioonide y=ax , y=a:x ja y=ax+b graafikuid

Hindamine üles

Tunnikontrollide ja kontrolltööde hindamise korral võrreldakse õpilase arengut õppekavas taotletatavate õpitulemustega, kasutades numbrilist hindamist viie palli süsteemis.

Teadmiste kontrollides (hindelised arvestustööd) arvestatakse punkte ja hinne tuletatakse üldjuhul alljärgnevalt:
Hinne "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust

Hindelise töö tunnist puudunud õpilasele märgitakse eKooli null "0", mis asendatakse pärast töö tegemist/esitamist hindega. Hindega "1" või "2" hinnatud töö järelvastamise aeg lepitakse kokku õpetajaga pärast nõuetele vastava vigade paranduse esitamist või aineõpetaja konsultatsiooni.

Kokkuvõtval hindamisel arvestatakse kõiki õppeperioodi jooksul saadud õpitulemuste hindeid. Olulisema kaaluga on konrtolltööd.
Õpetaja konsultatsioonitund toimub kolmapäeviti kell 14.30 ruumis 003.