Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 4 indiv õpe prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maarja Vahter

HEV koordinaator

Loodud: 26. november 2019. a. kell 22.56
Muudetud: 4. detsember 2019. a. kell 21.21

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele.
Loodusõpetuse õppimise kaudu kujuneb õpilastel arusaam loodusest kui tervikust.
Õpitakse märkama seoseid looduses, mõistma looduse toimimise seaduspärasusi, inimese sõltuvust looduskeskkonnast ning inimtegevuse mõju looduskeskkonnale. Omandatakse positiivne hoiak kõige elava suhtes. Arendatakse tahet ja valmisolekut kaitsta looduskeskkonda ning kujundatakse
säästvaid väärtushinnanguid ja hoiakuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11
* Kordamine (ptk 10-14)
* Mandrid ja maailmajaod (Õ lk 64-67)

02.-06.12
* KONTROLLTÖÖ nr 4
* Ookeanid ja mered (Õ lk 68-71)

09.-13.12
* Eesti geograafiline asend (Õ lk 72-73)
* Euroopa kaart (Õ lk 74-75),

16.-20.12
* Kordamine
* KONTROLLTÖÖ nr 5

VAHEAEG

06.-10.01
* Maakera siseehitus (Õ lk 76-79) / Vulkaanid (Õ lk 80-83)
* Maavärinad (Õ lk 84-87) / Katastroofiliste tagajärgedega loodusnähtused (Õ lk 88-91).

13.-17.01
* KONTROLLTÖÖ 6
* Elu teke ja selle arenemine vees, Elu arenemine maismaal

20.-24.01
* Elu tunnused / Organismide mitmekesisus
* Elu erinevates keskkonnatingimustes / Elu vihmametsas

27.-31.01
* Elu kõrbes / Elu tundras
* KONTROLLTÖÖ nr 7/8

03.-07.02
* Inimese kehaehitus
* Elundkondade ülesanded

10.-14.02
* KONTROLLTÖÖ nr 9/10
* Meeleelundid

17.-21.02
* Meeleelundid. Nahk
* KONTROLLTÖÖ 11

02.-06.03
* Tugi- ja liikumiselundid
* Hingamiselundid

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
- kirjeldab vulkaanipurset (tuhapilv, mürgised gaasid, laavavoolud) ja sellega kaasnevaid ohtusid loodusele, sh inimesele. Teab, et Maa sisemuses on piirkondi, kus kivimid pole kõvad.
- toob näiteid erinevate looduskatastroofide kohta ning iseloomustab nende mõju loodusele ja inimeste tegevusele.
- kirjeldab maa siseehitust
- kirjeldab maavärinaid, vulkaanide purskamist ja teisi katastroofilisi loodusnähtusi
- teab elu teket vees ja maismaal
- teab elutingimusi erinevates keskkonnatingimustes
- oskab nimetada ja näidata inimese kehaosi
- teab elundkondi ja nende ülesandeid
- oskab tekstist ja internetist iseseisvalt leida infot ja seda töödelda
- teab elundkondade elundeid ja nende ülesandeid.

Hindamine üles

Hinnatakse õpilase teadmisi ja oskusi suuliste vastuste, sh esituste ning kirjalike tööde alusel, arvestades teadmiste ja
oskuste vastavust ainekavades taotletavatele õpitulemustele ning arvestades õpilase individuaalseid iseärasusi ja mõtlemistasandite arengut.
Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut ja õpimotivatsiooni.

Hindenormid:

Hindega „5” hinnatakse, kui õpilane saavutab 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust,
hindega „4” 75–89%,
hindega „3” 50–74%,
hindega „2” 20–49%,
hindega „1” 0–19%.