Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. november 2019. a. kell 10.20
Muudetud: 26. november 2019. a. kell 10.20

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandusõpetuse õppe-eesmärgid on:
* tekitada õpilases lugemishuvi;
* õpilane loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning mõistab seeläbi iseend ja maailma;
* väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
* mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
* arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
* kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
* laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
* oskab diskuteerida ning annab iseseisvaid hinnanguid neid põhjendades ning sõnastab ja esitab oma mõtteid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11.2019
IV RAHVALUULE MEIE ÜMBER
* Maailmavaade. Maarahvas, metsarahvas, mererahvas, maailmapilt; õp lk 52-53
* Rahvaluulele iseloomulikku. Folkloor, poploor, veenmine, rahvaluule kogumine: õp lk 54-55

02.-06.12.2019
* Rahvaluule lühivormid. Keerdküsimus, mõistatus, vaelmmõistatus, liitsõnamäng, piltmõistatus; õp lk 56-57
* Ütlusfolkloor. Vanasõna, aforism, kõnekäänd, jutujätk; õp lk 58-59, Tv lk 33, h 1-2; õp lk 60; Tunnikontroll: rahvaluule mõisted

09.-13.12.2019
* Vabalt valitud teose tutvustamine
* Vabalt valitud teose tutvustamine

16.-20.12.2019
* Vabalt valitud teose tutvustamine
* Vabalt valitud teose tutvustamine

23.-12.2019-03.01.2020 - VAHEAEG

06.-10.01.2020
V LUULE PUUDUTUS
* Luule noortele ja noortest. Noorteluule, vabavärss, enseanalüüs, kujundluuletus; õp lk 62-63;
* Naljaluule. Keelemäng; õp lk 64-65

13.-17.01.2020
* Sürrealistlik luule. Sürrealism, palindroom, limerik; õp lk 66-67
* Metafoor. õp lk 68-69

20.-24.01.2020
* Südamest südamesse
* Armastusluule, eksistentsiaalne luule; õp lk 70-71; Loovülesanded, peatüki kokkuvõte. Eneseanalüüs, õpitu analüüs; õp lk 72

27.-31.01.2020
* Lugemiskontroll: J. Parijõgi "Teraspoiss"
* Rühmatöö

03.-07.02.2020
VI SEIKLUSI OTSIMAS
* Eestlased laias maailmas. Seiklused, reisikiri, seiklusromaan; õp lk 74-75
* Eestlased laias maailmas. Seiklused, reisikiri, seiklusromaan; õp lk 74-75

10.-14.02.2020
* Rändaja Hendrik Relve. Reisikiri, jutustamine, kirjeldamine, otsekõne; õp lk 76-79
* Rändaja Hendrik Relve. Reisikiri, jutustamine, kirjeldamine, otsekõne; õp lk 76-79

17.-21.02.2020
* Merega silmitsi. Novelli skeem, meeleolu, emotsioon, portreelugu; õp lk 80-83
* Merega silmitsi. Novelli skeem, meeleolu, emotsioon, portreelugu; õp lk 80-83

25.-28.02.2020 - VAHEAEG

02.-06.03.2020
* Matkamiseks on vaja head tuju. Matkamine; õp lk 84-87
* Matkamiseks on vaja head tuju. Matkamine; õp lk 84-87

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Klassi lõpetamisel õpilane
1) on lugenud eakohast eri˛anrilist väärtkirjandust, kujundanud selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi ning arendanud lugejaoskusi;
2) väärtustab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
3) tõlgendab, analüüsib ning mõistab kirjandusteost kui erinevate lugude ja inimsuhete, elamuste ja väärtuste allikat ning erinevate seisukohtade peegeldajat;
4) mõistab ja aktsepteerib teose lugemisel tekkivate seisukohtade paljust, väärtustab erinevaid ideid ja kujutamisviise;
5) väljendab end korrektselt suuliselt ja kirjalikult, jutustab kokkuvõtvalt teoses toimunust, arutleb teoses kujutatu üle ning kirjutab eriliigilisi omaloomingulisi töid;
6) kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, nii teatmeteoseid kui ka internetti.

Hindamine üles

Kirjanduse I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 3 hinnet järgmiste tööde eest:
1) lugemiskontroll: üks vabalt valitud eakohane proosatekst (suuline vastamine);
2) lugemiskontroll: J. Parijõgi "Teraspoiss";
3) tunnikontroll: rahvaluule mõisted.

* Valikuliselt hinnatakse tunnitööd ja koduste ülesannete täitmist.
* Kui trimestri hinde väljapanemisel jääb hinne kahe hinde vahele, saab määravaks lugemiskontrolli(de) hinne/hinded.
* Rühmatöös hinnatakse koos nii panust rühmatöö protsessi kui ka lõpptulemust.
* Suulise vastuse puhul hinnatakse nii suulise esinemise oskust kui vastuse sisu.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

Vajalikud õppevahendid:
* kirjanduse õpik;
* korrektne kirjanduse vihik;
* õpimapp (sama, mis eesti keeles);
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
*Veronika Kivisilla, Priit Ratassepp, Jürgen Rooste “Labürint. Kirjanduse õpik 7. klassile”, Tallinn: Avita