Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 4a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 24. november 2019. a. kell 18.40
Muudetud: 24. november 2019. a. kell 18.40

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli matemaatikaõpetus annab õppijale valmisoleku mõista ning kirjeldada maailmas valitsevaid loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid.

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT-vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25. - 29.11
* Pikkusühikud
* Liidame ja lahutame nimega arve.
* Korrutame nimega arve.
* Jagame nimega arve.

02. - 06.12
* Jagame nimega arve.
* Kordamine.
* Töö (Arvud 100 000-ni, pikkusühikud, tehted nimega arvudega)
* Geomeetrilised kujundid.

09.- 13.12
* Geomeetrilised kujundid.
* Ristkülik ja ruut, nende ümbermõõt.
* Pindala ja pindalaühikud.
* Ristküliku ja ruudu pindala.

16. - 20.12
* Ristküliku ja ruudu pindala.
* Kordamine.
* Töö (Ristkülik ja ruut, nende ümbermõõt ja pindala)
* Massiühikud

VAHEAEG
06.. - 10.01
* Massiühikud.
* Rahaühikud.
* Ajaühikud.

13.- 17.01
* Kiirus, aeg ja teepikkus.
* Kiirus, aeg ja teepikkus.
* Temperatuuri mõõtmine
* Kordamine

20. - 24.01
* Töö (Ühikud, kiirus, aeg, teepikkus ja temperatuuri mõõtmine)
* Õpik II osa. Arvud miljonini.
* Arvud miljonini.
* Järkarvu korrutamine.

27.- 31.01
* Ristküliku ja ruudu pindala. Mõõtühikute teisendamine.
* Ristküliku ja ruudu pindala. Mõõtühikute teisendamine.
* Mitmesuguseid ülesandeid
* KONTROLLTÖÖ 5

03.- 07.02
1) Ajaühikud
2) Kiirus, aeg, teepikkus
3) Kiirus, aeg, teepikkus
4) Temperatuuri mõõtmine

10. - 14.01
Kordamisülesanded
KONTROLLTÖÖ nr 7
Arvud miljonini õ.lk. 8 - 11, tv lk. 4- 6
Arvud miljonini õ.lk. 12 - 13, tv lk. 6 - 7

17. - 21.02
Arvud miljonini õ.lk. 14 - 15, tv lk. 8
.Arvud miljonini õ.lk. 16 - 17, tv lk. 9
Järkarvu korrutamine õ.lk. 18 - 21, tv lk. 10 - 11
Järkarvu korrutamine õ.lk. 22 - 23, tv lk. 12

KOOLIVAHEAEG (24.02-02.03)

02.-06.03
Järkarvu korrutamine õ.lk. 24 -26 , tv lk. 13
Järkarvu korrutamine õ.lk. 27 - 29
Järkarvu jagamine õ.lk. 30 - 33, tv lk. 14
Järkarvu jagamine õ.lk. 34 - 35, tv lk. 15, 16

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* leiab ümbritsevast ruumist nelinurki, ristkülikuid ja ruute ning eristab neid;
* nimetab ning näitab ristküliku ja ruudu külgi, vastaskülgi, lähiskülgi, tippe ja nurki;
* joonestab ristküliku ja ruudu nurklaua abil;
* selgitab nelinurga ümbermõõdu tähendust ja näitab ümbermõõtu joonisel;
* liidab ja lahutab nimega arve;
* korrutab nimega arvu ühekohalise arvuga;
* jagab nimega arve ühekohalise arvuga, kui kõik ühikud jaguvad antud arvuga;
* kasutab mõõtühikuid tekstülesannete lahendamisel;
* otsib iseseisvalt teabeallikatest näiteid erinevate suuruste (pikkus, pindala, mass, maht, aeg, temperatuur) kohta, esitab neid tabelis.
* arvutab ristküliku, sealhulgas ruudu, ümbermõõdu;
* selgitab ristküliku, sealhulgas ruudu, pindala tähendust joonise abil;
* teab peast ristküliku, sealhulgas ruudu, ümbermõõdu ning pindala valemeid;
* arvutab ristküliku, sealhulgas ruudu, pindala;
* selgitab pindalaühikute mm², cm², dm², m², ha, km² tähendust;
* kasutab pindala arvutamisel sobivaid ühikuid;
* selgitab pindalaühikute vahelisi seoseid;
- oskab nimetada joonise abil geomeetrilisi kujundeid; teab ümbermõõdu mõistet; oskab leida ruudu ja ristküliku ümbermõõtu;
- tunneb pindalaühikuid ja nendevahelisi seoseid; oskab teisendada pindalaühikuid;
- teab massiühikuid;
- teab Eestis käibel olevaid rahaühikuid ja oskab neid teisendada;
- oskab nimetada ajaühikuid ja sooritada nendega tehteid;
- teab, kuidas leitakse aega, kiirust ja teepikkust; teab nende mõõtmiseks vajalikke ühikuid.
- teostada tehteid massi-, aja- ja rahaühikutega
- leida kiirust, aega, teepikkust

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. . Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Õppeprotsessi käigus saab õpilane hindeid tunnitöö, õpiku/töövihiku ülesannete, tunnikontrollide, kontrolltööde eest. Kokkuvõttev trimestrihinne arvestab kõiki õppeperioodi jooksul saadud hindeid. Kui kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded.

Hindenormid:
Hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust,
hindega „4” 75–89%,
hindega „3” 50–74%,
hindega „2” 20–49%,
hindega „1” 0–19%.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on kodutöö hinne "1" ja see kajastub ekoolis. Samal päeval on tal võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal) ja esitada see järgmise matemaatikatunni algul õpetajale, sel juhul kustutatakse hinne "1" ekoolist. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, siis seda hinnet enam parandada ei saa.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14.00 ruumis 306 kell või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.