Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 4b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Raina Rääp

klassiõpetaja

Kontakt: Raina.Raap@nooruse.edu.ee

Loodud: 15. november 2019. a. kell 18.02
Muudetud: 25. november 2019. a. kell 11.12

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT-vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11 Arvud 100 000-ni
1. Peast korrutamine ja jagamine 10-ga, 100-ga ja 1000-ga
2.- 3. Mitmesuguseid ülesandeid
4. Kontrolltöö

2.-6. 12
Mõõtmine ja mõõtühikud
1. -2. Pikkusühikud, nende teisendamine
3. Liidame ja lahutame nimega arve
4. Korrutame ja jagame nimega arve

9.-13.12
1. Geomeetrilised kujundid
2. Ristkülik ja ruut. Ristküliku ja ruudu ümbermõõt
3.-4. Pindala ja pindalaühikud

16.-20.12
1.-2. Massiühikud
3. Rahaühikud
4. Ajaühikud


KOOLIVAHEAEG 21. dets 2019 - 6. jaan 2020

6.-10.01.2020
1. Ajaühikud.
2.-3.Kiirus, aeg, teepikkus
4. Temperatuuri mõõtmine

13.-17.01
Arvud miljonini
1. Arvu järgud. Miljon.
2. Korrutustabeli kinnistamine. Tehted nulliga lõppevate arvudega.
3.–4. Tehted arvudega miljoni piires.

20.-24.01
1.–4. Järkarvu korrutamine. Tekstülesannete lahendamine.

27.01-31.01
1.–4. Järkarvuga jagamine. Tekstülesannete lahendamine.

03.-07.02
1. Kordamine.
2. Kontrolltöö.
3.–4. Mitmesuguseid ülesandeid

10.-14.02
1.–4. Korrutamine kahekohalise arvuga.

17.-21.02
1.–4. Puuduva teguri, jagatava ja jagaja leidmine.

KOOLIVAHEAEG (24.02-02.03)

02.-06.03
1.–3. Kordamine. Mitmesuguseid ülesandeid.
4. Kontrolltöö.

Abimaterjale (iseseisvaks õppimiseks või harjutamiseks):
http://www.miksike.ee (peastarvutamine - Pranglimine)
http://www.kae.edu.ee
http://www.taskutark.ee (4.kl matemaatika)

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* selgitab näidete varal termineid arv ja number; kasutab neid ülesannetes;
* kirjutab ja loeb arve 1 000 000 piires;
* esitab arvu üheliste, kümneliste, sajaliste, tuhandeliste kümne- ja sajatuhandeliste summana;
* võrdleb ja järjestab naturaalarve, nimetab arvule eelneva või järgneva arvu;
* kujutab arve arvkiirel;
'* nimetab liitmise ja lahutamise tehte komponente (liidetav, summa, vähendatav, vähendaja, vahe);
* tunneb liitmis- ja lahutamistehte liikmete ning tulemuste vahelisi seoseid;
* kirjutab liitmistehtele vastava lahutamistehte ja vastupidi;
* sõnastab ja esitab üldkujul liitmise omadusi (liidetavate vahetuvuse ja rühmitamise omadus) ja kasutab neid arvutamise hõlbustamiseks;
* sõnastab ja esitab üldkujul arvust summa ja vahe lahutamise ning arvule vahe liitmise omadusi ja kasutab neid arvutamisel;
* kujutab kahe arvu liitmist ja lahutamist arvkiirel;
* liidab ja lahutab peast kuni kolmekohalisi arve;
* liidab ja lahutab kirjalikult arve miljoni piires, selgitab oma tegevust;
* nimetab korrutamise tehte komponente (tegur, korrutis);
* esitab kahe arvu korrutise võrdsete liidetavate summana või selle summa korrutisena;
* kirjutab korrutamistehtele vastava jagamistehte ja vastupidi;
* tunneb korrutamistehte liikmete ning tulemuse vahelisi seoseid;
* sõnastab ja esitab üldkujul korrutamise omadusi: tegurite vahetuvus, tegurite rühmitamine, summa korrutamine arvuga;

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Õppeprotsessi käigus saab õpilane hindeid tunnitöö, õpiku/töövihiku ülesannete, tunnikontrollide, kontrolltööde jms eest. Kokkuvõttev hinne arvestab kõiki II trimestrijooksul saadud hindeid. Kui trimestri kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded.

Hindeskaala:
Hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust,
hindega „4” 75–89%,
hindega „3” 50–74%,
hindega „2” 20–49%,
hindega „1” 0–19%.

Kui töö on puudumise tõttu esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on kodutöö hinne "1" ja see kajastub ekoolis. Samal päeval on tal võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugi rühmas (graafik klassis seinal) ja esitada see järgmise matemaatikatunni algul õpetajale, sel juhul kustutatakse hinne "1" ekoolist. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, siis seda hinnet enam parandada ei saa.

Konsultatsioon toimub reedel kell 12.00 ruumis 209 Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.