Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Psühholoogia: 10 prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kaja Puck

klassijuhataja

Loodud: 7. september 2011. a. kell 11.42
Muudetud: 28. august 2013. a. kell 10.13

Õppeaasta: 2013/2014

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Psühholoogia õpetamisega taotletakse, et õpilane
* hakkab huvi tundma psühholoogia kui teaduse vastu, mis kirjeldab, seletab, prognoosib ja muudab inimese käitumist.
* õpib kriitiliselt mõtlema ning sallivalt suhtuma erinevatesse inimestesse ja kultuuridesse
* omandab valmiduse psühholoogiateadmiste kasutamiseks nii enda kui ka teiste inimeste mõistmisel ning samuti oma õpingute organiseerimisel.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.tund - Kuidas kujundada oma elu ja karjääri
2.tund - Elukutsevalik
3.tund - Sissejuhatus. Nõuete tutvustamine.Psühholoogia ja psüühika.
4.tund - Psühholoogia meetodid.
5.tund - Psühholoogia harud ja tähtsus. Isiksuse testi I osa.
6.tund - Psühholoogia mudelid. Isiksuse testi III, IV osa
7.tund -
8.tund - Psühhodünaamiline suund psühholoogias. Test "Lapsepõlve mõju
sinu õnnele".
9.tund - Psühhoanalüütiline isiksuse teooria. Võimete test I osa
10.tund- Psühhoanalüütiline isiksuse arenemise teooria. Võimete test
II osa
11.tund- Minakaitsemehhanismid. Võimete test III osa
12.tund- Erik Eriksoni psühhosotsiaalne isiksuse teooria
13.tund- Rogers - Küpse isiksuse teooria
14.tund- Rogers - Küpse isiksuse teooria
15.tund- Rahalaegas - rühmatöö
16.tund- Rahalaegas - rühmatöö
17.tund- Maslow - Vajaduste hierarhia. Mäng "Kosmoselaev".
18.tund- Isiksuse omadused. Võimed. Võimete testi IV ja V osa.
Tulemused
19.tund- Suundus
20.tund- Temperament. Temperamenditüübi test.
21.tund- Iseloom. Iseloomustuse kirjutamine.
22.tund- Emotsioonid ja tahe. Kas sa oled tahtejõuline? - test
23.tund- Suhtlemine. Vastamisstiilide küsimustik
24.tund- Kontrolltöö. Isiksuse teooriad
25.tund- Psüühilised protsessid.
26.tund- Aisting ja taju
27.tund- Mälu
28.tund- Mõtlemine, intelligentsus, emotsionaalne intelligentsus
29.tund- Eysenck´i intelligentsustest
30.tund- Suhtlemise alused
31.tund- Aktiivne kuulamine
32.tund- Mina-keel, suhtlemistõkked
33.tund- Karjääri planeerimise alused - Mida teha? Kuhu minna? Kuidas sinna jõuda?
34.tund- Huvide inventuur.
35.tund- Kokkuvõtete tegemine, tagasiside (nii õpetajalt, kui ka õpilastelt)

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane teab psühholoogia üldisi seaduspärasusi ja põhimõisteid, inimese erinevaid käsitlusi psühholoogias ja inimestevaheliste erinevuste päritolu, psühholoogiateadmiste hankimise meetodeid, teadvuse, tunnetuse ja õppimise seaduspärasusi, kuidas tekib enesehinnang ja hoiakud teiste inimeste suhtes.

Hindamine üles

Hinded on võrdse kaaluga:
1. protsessihinded kokku annavad ühe arvestusliku hinde
2. kontrolltöö materjalidega
3. kirjalik arutelu:
Kuni jõuluvaheajani etteantud tingimustel esitatud töö -5
Kuni märtsivaheajani etteantud tingimustel esitatut töö - 4
Kuni hinnete väljapanemise päevani etteantud tingimustel esitatud töö - 3
Töö esitamata jätmisel, hinne 1

Kirjaliku arutelu teemad:
Mis paneb inimesi kiinduma ja sõltuma?
Millest, kuidas ja miks on tekkinud sinu püsivad hoiakud ning kuivõrd nad mõjutavad igapäevaelu?
Hea õpetaja – milline ta peaks olema?
Kõige erilisem inimene minu elus. Mis teeb isiksuse eriliseks?
Mis tekitab enamasti stressi koolis. Mida teha, et ära hoida kooliga seonduva negatiivse stressi kuhjumist?
Millistes olukordades ja seisundites saavutad parimaid tulemusi. Kirjelda neid olukordi lähemalt.
Mind motiveerivad tegurid. Põhjenda!
Iseloomusta väga kõrge IQ-ga inimest. Millised võiksid olla selle inimese nõrgad küljed?
Millistest sündmustest ja hetkedest olen kõige enam õppinud.
Kellelt või millest oleks tänapäeva õpilasel kõige rohkem õppida. Põhjenda!
Milliseid võtteid kasutad sina meeldejätmise ja meeldetuletamise hõlbustamiseks?
Esita ühe oma unenäo kirjeldus ning püüa seda unenägu tõlgendada.
Millest olen sõltuvuses? Põhjenda
Mis määrab inimese elukäigu – pärilikkus või keskkond. Too näiteid!
Mida peaksid täiskasvanud õppima lastelt ja lapsed täiskasvanutelt.
Miks on mees parem olla kui naine?
Miks naine on parem olla kui mees?
Milliste uurimismeetodite abil saaksid ise uurida oma klassikaaslasi. Põhjenda.
Lapsepõlve tähtsus isiksuse kujunemisel.
Kuidas olla teismelise lapse vanem?
Koolikiusamine. Paratamatus või mitte?
Mis on õnn?