Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Rütmika: 1a, 1b, 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Nikolai Räbin

õpetaja

Kontakt: Nikolai.Rabin@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. oktoober 2019. a. kell 13.17
Muudetud: 27. oktoober 2019. a. kell 13.17

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärgiks on:
* õpetada tundma läbi tantsu elementide oma keha liikumisvõimalusi
* loova ja isikupärase liikumise arendamine
* rütmitunde ja dünaamilise liikumise arendamine
* julgustada ja õpetada õpilast end iseseisvalt väljendama vastava muusika, rütmi või heli kaudu

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. tund
Tutvustus ainega ja saaliga. Loomade matkimine ja liikumine muusikas.
2. tund
Reeglite seletamine ja tunnikorralduse küsimused. Muusika kuulamine ning liikumine vastavalt iseloomule - kiire, aeglane. Tantsumäng erinevate kehaosade kasutamisega.
3. tund
Mis on rütm? Muusikasse rütmi plaksutamine ja marssimine. Soojenduse esimene osa
4. tund
Soojenduse teine osa. Erinevate spordialade matkimine ja liikumine muusika rütmis. Mäng: Arva ära!
5. tund
Erinevad liikumisvormid: kõnd ja jooks/stopmäng, hüpe ja hüpak. Pöörded: veerand-pool-parem-vasak. Rõhtsammu eristamine takti I osal.
Rütmi mängud kohapeal.
6. tund
Rütmimängud liikudes ruumis. Tähtede liikumine muusikas. Oma nime kirjutamine tantsulises liikumises.
7. tund
Erinevad liikumisvormid: hüplemine ja galopp. Mittelokomotoorsed liikumised: kiikumine-õõtsumine, vajumine-tõusmine. Liikumise jäljendamine paarides ja grupiti. Peeglimäng.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab liikuda vastavalt rütmile, muusikale ja helile sooritades järgnevaid samme:
kõnd: ülekanne ühelt jalalt teisele, rõhk põrandal;
jooks: ülekanne ühelt jalalt teisele, rõhk põrandalt üles;
pikendatud jooks: ülekanne ühelt jalalt teisele, tõukega;
hüpe: tõuge ja maandumine kahelt jalalt kahele;
hüpak: tõuge ja maandumine ühelt jalalt samale jalale;
hüplemine: sammhüpak ebaühtlase rõhuga;
galopp: jooks ebaühtlase rõhuga, aktsent üles;
libistamine: kõnd ebaühtlase rõhuga, aktsent maha.

Hindamine üles

Suulised hinnangud. Hinnatakse õpilase tegevust tundides: aktiivsus, kaasatöötamine, püüdlikkus, reeglite järgmist ja koostööd kaasõpilastega.

Tervisest tingitud erivajadustega õpilased sooritavad kontrollharjutuste lihtsustatud variante, suunatakse kooli füsioterapeudi tundi või sooritavad oma raviarsti poolt määratud harjutusi.

Rütmika tunnis on õpilase riietuseks lühike või pikk dress ning jalas võimlemissussid või sokid.