Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ujumine: 2b T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Tiina Käen

kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Tiina.Kaen@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. oktoober 2019. a. kell 18.58
Muudetud: 19. oktoober 2019. a. kell 18.58

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ujumisoskuse omandamine. See on teistest oskustest olulisem, sest sellest võib sõltuda vees ellujäämine. Esimeses kooliastmes omandatava ujumisoskusega luuakse alus suutlikkusele tunda rõõmu vees olemise mitmekesistest võimalustest ning turvatundele veekogude ääres toimimiseks kogu edaspidise elu vältel. Ujumise algõpetuses on kesksel kohal õpilase veehirmust
ülesaamine ja veega kohanemine. Et veetakistus ujumisel oleks väiksem, selleks on vaja õppida erinevate ujumisstiilide õiget tehnikat. Keskendutakse kõhuli ja selili krooli tehnika õppimisele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.tund Veega kohanemise harjutused ja nuudlitega mäng.
2.tund Libisemine rinnuli ja selili asendis koos jalgade tööga
3.tund Plaadiga krooli jalgade töö koos korrapärase vette hingamisega. Harjutus „Tuuleveski“
4.tund Hingamisharjutused ja mängud. Libisemine noole asendis tõukega seinast.
5. tund Õpetajate päeva tegevused
6. tund Pimekrool
7.tund 25 m krooli eelmise aasta tulemusega võrreldes
8.tund Lestadega krooli jalgade töö kõhuli ja selili
9. tund Selili ujumise käte töö paarides ja üksi harjutamine
10. tund 25m selili ujumine aja peale.
11. tund Veemängud. Vaba tegevus vees.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

-oskab rakendada veetakistust vees edasiliikumiseks.
-õpib kasutama rinnuli krooli ujumise oskust hingamisega
-õpib kasutama seliliujumise oskust

Hindamine üles

Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine).
Ujumise tunnis antakse suulisi ja kirjalikke sõnalisi hinnanguid. Hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele, sealhulgas enesehindamisele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks. Tunnistusele kantakse kehaline kasvatus hinnates osaoskusi.
I trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:

*

Sõnaliste hinnangute kriteeriumid väljendatakse tähtedega:
T = tead, oskad, kasutad
Sooritab harjutusi õigesti ettenähtud tempos.
Oskab rakendada tunnis õpitut.
On mängudes aktiivne, tunneb ja täidab mängureegleid.
P = pead veel harjutama
Sooritab eelpool nimetatut mõningate eksimustega. Vajab veel harjutamist.
O = oskus omandamata
Sooritab harjutusi valesti, lohakalt.
Ei oma teadmisi ja oskusi läbivõetud õppematerjalist.
Mängudes on vähepüüdlik, ei oska mängida kollektiivis, ei tunne mängureegleid.
Mõjuva põhjuseta keeldub sooritamast harjutusi või osalemast mängudes.

Ujumistundides on vajalikud trikoo, ujumismüts,ja ujumisprillid (vajadusel). Pesemisvahendid ja saunalina.