Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 3c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inna Vann

klassiõpetaja

Kontakt: Inna.Vann@nooruse.edu.ee

Loodud: 16. oktoober 2019. a. kell 09.04
Muudetud: 18. oktoober 2019. a. kell 10.26

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeaineis. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
Põhikooli emakeeleõpetusega taotletakse, et õpilane
• kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutab õigesti;
• suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
• omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse;
• arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
• oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
• loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
• huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
• tunneb oma rahvuskirjandust.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

VIII nädal
* Kui karu tahtis magada lk 70, Tegusõna lõpud õ lk 72, tv lk 51- 53.
*Mesikäpa uni kestab viis kuud lk 71; Tegusõna lõpud õ lk 73, tv lk 49
ISAD JA LIIKLUS
*Valgusfoo.Tramm lk 74,75; Asesõna - tegusõna. Loetelu tv lk 54
*Tumeroheline auto ei kuula sõna lk 76,Väljendid tv.lk.54 h 7
*Kollane aotopõrnikas aitab hädalisi lk.77; tv.lk 55/
IX nädal
*Alaril on paha tuju lk.78; tv.lk.56/ KT I v
*Velosipeedidest arvati lk.79,Skeem tv.lk.57 - 59,
*Supermees lk.80/Liitsõnad tv.lk.60,
*Nukker isadepäev lk.83/Kaashäälikuühend ;tv.lk.61
*Meie issid. Nali habemega lk.84,tv.lk.62 sõnaliigid(kordamine)
X nädal
*Õpetaja mardiõhtu lk.128/ EÜ -asesõnad, tegusõnad
*Karumürad lk.85;/ Kuulamisülesanne.
*Tegusõna - olevik, minevik lk.86, tv.lk.64,
*Tegusõna jaatav ja eitav kõne olevikus ning minevikus lk 87, tv lk 65
*Enne töö, siis lõbu (lug olevikus ja minevikus)./ Kõik üksteist me vajame tv lk 66.
I TRMESTRI LÕPP
XI nädal
*Häälikute pikkused, samatähenduslikud sõnad ja väljendid./KT nr 5
AMETIMEHED
*Ostutrall lk.88;tv lk 70,
*Nimi müüb lk.91/Häälikute pikkused
*Intervjuu korstnapühkijaga lk.92/Küsimused, vastused õ lk 98,99 tv.lk.76
*Hiiglased lk.93/tv.lk.67. Sulghääliku pikkus, sulghäälik s-i kõrval.
*Vanavanaema lk.130/ .*Kadrisantide laul lk 131,/ Sulghäälikud.
XII nädal
*Intervjuu päkapikuga lk.94/Sõnaliigid tv.lk.69. EÜ(s-i kõrval sulgh.)
*Giovanni leiutab purskkaevu lk.96; tegusõnad tv lk 68, 74- 75
*Küsimused ja vastused lk 98, tv 76
*Postmark lõhnavaks lk 99./ Kirjad tulevad lk.100, tv lk 77
* Postimuuseum lk.101. Oma aadressi ja kirja kirjutamimne tv lk 78
XIII nädal
JÕULUAEG
*Kordamine (häälikute pikkused). Kiri. tv lk 79. KT nr 6
*Postkaardid jutustavad ajaloost lk102./ Küsimustele vastamine postkaardi järgi
tv lk 80
*Kuidas ema jõulusoove saatis lk 104,omadussõna tv lk 72, 83.
*Pikurilli lk.106; Täishääliku ja sulghääliku pikkus tv lk 81.
*Lepatriinude jõulud lk 108, tv lk 82.
XIV nädal
*Animatsioon on liikumine lk.110, tv lk 84- 85; KT 7
*Vanad jõulukombed lk.112, tv 86;
*Advendiküünal lk.114; H sõna algul tv lk 83, 87; Lugemiskontroll " Sirli, Siim ja saladused"
*Pöialpoiss ja päkapikk lk.115; sulgh.pikkus tv.lk.96/
*Jõululeib lk.116; kirjavahemärgid tv lk 97
XV nädal
* Põrsas Pambu üksildased jõulud 1.vaatus lk.124,tv.lk 89
*Põrsas Pambu üksildased jõulud 2.vaatus lk 126; tv lk 90- 91
*Jõuluõhtul lk.117 lk.154-157; tv lk 92
*Väike kuusk lk 118; tv lk 94 *Talveöö lk.119;
*Tegevuspäev
XVI nädal
* Talv tuli lk 7
*Juku tuleb kooli lk. 8- 9, tv lk 6
*Suur ja väike algustäht lk 10- 11, tv lk 4- 5 HV lk 12
*Muumitroll õpib suusatamist lk 12- 13; tv lk 7
*Jänes ja pakane lk 14- 15; tv lk 8- 9

XVII nädal
* Aastaajad õ lk 16- 17, tv lk 9/ Etteütlus- g, b, d s-i kõrval
*Jabur teelaudkond õ lk 18- 20. .Aeg ja ajaühikud õ lk 21
*Seitse poega. tv ül 15 lk 10- 11
*Silbitamine õ lk 22, tv lk 12
*Poolitamine õ lk 23, tv 13
XVIII nädal
PILK TAEVASSE
* Salakiri. õ.lk.24/ Silbitamine õ.lk.22, tv.lk.12
* Oma silm on kuningas. õ.lk.25-26/ Silbitamine tv.lk.13
* Päike, kuu ja tähed. õ.lk.27, tv.lk.14/ Poolitamine õ.lk.23
* Päike, vihm ja vikerkaar Õ.LK.28; tv.lk.15
* Torm. Õ.lk.29 Murdekeel, luuletus tv.lk.16/ Etteütlus

XIX nädal
* Kuutõrvajad. õ.lk.30-32;
* Kuu. Tv.lk.17
* Moenarr.
* Tartu observatoorium. õ.lk.33
** Virmalised. õ.lk.36-37; Ilmateade. tv.lk.18-19 + TL / IT nr.9
Etteütlus- suur ja väike algustäht

XX nädal
MAGUS TÄHESTIK
* Magus tähestik lk.38-39 / tähestikuline järjekord tv.lk.20
* Aadama tähestikujutt. õ.lk.40
* Tähekoorem. õ.lk.41,tv.lk.21
* Henrik ja Hulda. õ.lk.42-43,tv.lk.22
* Iseseisev töö

XXI nädal
* Hüüdnimi. õ.lk.44-45, tv.lk.23
* Päris Tarzan. õ.lk.46-47, tv.lk.25
* Sabaga tähed. õ.lk.48-50, tv.lk.24
* Käru. õ.lk.51, tv.lk.26
* Mida vanal ajal salmikutesse kirjutati? Õ.lk.152-153, tv.lk.90 / IT nr.10
* Pidulik aktus- EESTI PÄEV.
VAHEAEG
18.-22.02
XXII nädal
* Kuidas Tallinn nime sai. õ.lk.52-53/ Täishäälikud. õ.lk.54, tv.lk.28
* Luuletused Eestimaast. õ.lk.56-57/ kaashäälikud. õ.lk.55, tv.lk.29
* Eesti Rahva Muuseum. Õ.lk.58-59/
* Eesti- õp lk 60- 61 Iseseisev töö
* Kogumine. Õ.lk.82
* Jõhvsõnad ja jõhvkäänud. Õ.lk.83
* Kogumine. Õ.lk.64-65 / IT nr.11
II trimestri lõpp

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

lugemine ja suuline eneseväljendus

Suudad eakohast teksti lugeda ja kuulata, toimida sõnumi või juhendi järgi.
Oskad vastata küsimustele, kasutades sobivalt täislauseid ning lühivastuseid.
Jutustad loetust pildiseeria, tugisõnade, märksõnaskeemi või küsimuste toel.
Mõistad lihtsat plaani, tabelit, diagrammi ning kaarti.
Tead loetud lasteraamatute sisu, oskad nimetada lastekirjanikke.

keeleõpetus
Oskad veatult kirja panna häälikute pikkust, häälikuühendeid, õpitud käändelõppe ja lihtsamaid võõrsõnu.
Kasutad suurt algustähte ja lause lõpumärki õpitud keelereeglite kohaselt.
Tead peast võõrtähtedega tähestikku, kasutad lihtsamat sõnastikku ja koostad loendeid tähestikjärjestuses.
Silbitad ja poolitad õigesti.
Kirjutad eakohast teksti etteütlemise järgi veatult.

kirjatehnika

Kasutad kirjutades õigeid tähekujusid ja –seoseid.
Kirjutad puhtalt, loetavalt ja ühtlase kirjareaga.
Paigutad teksti korrektselt paberile ning vormistad vihiku ja õpilaspäeviku nõuetekohaselt.
Teed tahvlilt ja õpikust ärakirja veatult.
* oskab kirjutada etteütlemise järgi ja kontrollida kirjutatut näidise järgi
* kasutab kirjutades õigeid tähekujusid ja seoseid, kirjutab loetava käekirjaga
* oskab tahvlilt ja õpikust veatult ära kirjutada

Hindamine üles

3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. e-Koolis kajastuvad õpilase puudumised ja märkused. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* E-koolis on kasutusel ka kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv , mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.
Konsultatsioon kolmapäeviti kell 13.00 ruum 207.