0 kaarti!
Autor: Merle Rekaya eesti keele ja kirjanduse õpetaja |
Loodud: 6. september 2019. a. kell 09.39
Muudetud: 6. september 2019. a. kell 09.40
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, III kursus
Kestvus: 35 tundi
Gümnaasiumi eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) valdab eesti kirjakeelt ning kasutab seda korrektselt kõnes ja kirjas;
2) on keeleteadlik, tajub keelt oma identiteedi osana, analüüsib ning hindab kriitiliselt keele muutumise tendentse;
3) tunneb tüüpilisi suhtlusolukordi, oskab valida suhtluskanalit, kasutades konteksti sobivat suulist ja kirjalikku keelt;
4) tunneb tekstiliikide erinevusi ning oskab eri liiki tekste lugeda, analüüsida ja koostada;
5) arendab loovat ja kriitilist mõtlemist;
6) valib, hindab kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt teabeallikaid;
7) mõistab korrektse kõne ja kirjakeele, sh õpingutele ja tööle kandideerimiseks vajalike dokumentide, ning ainevaldkonnaalaste teadmiste olulisust töömaailmas üldiselt;
8) teab ainevaldkonnaga seotud elukutseid ja ameteid ning mõistab nende töö väärtust tööturul.
I nädal
Süntaks ehk lauseõpetus
Öeldis lauseliikmena
Alus lauseliikmena
II nädal
Tunnikontroll lauseliikmete öeldis ja alus peale
Sihitis
Määrus
Tunnikontroll
III nädal
Öeldistäide
Täiend
IV nädal
Harjuamine KTks
Kontrolltöö
Kontrolltöö analüüs
Koondlause
Harjutused
V nädal
Koondlause reeglid, harjutused
Töö kaaslasele
Töö lahendamine
Harjutamine
VI nädal
Lauselühendid, reeglid ja komadega eraldamine
Harjutused
Näidiskontrolltöö
Suvine lugemine
VII nädal
Õpilased oskavad lauset analüüsida, kirjavahemärgistada. Orienteeruvad keerlulise pikema lause analüüsil.
Õpilane õpib tundma lause omavahelisi seoseid. Selleks
1. tunnikontrollid erinevate lauseliikmete tundmise kohta
2. kontrolltöö - lause terviklik analüüs