Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 11b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 6. september 2019. a. kell 09.39
Muudetud: 6. september 2019. a. kell 09.40

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, III kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Gümnaasiumi eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) valdab eesti kirjakeelt ning kasutab seda korrektselt kõnes ja kirjas;
2) on keeleteadlik, tajub keelt oma identiteedi osana, analüüsib ning hindab kriitiliselt keele muutumise tendentse;
3) tunneb tüüpilisi suhtlusolukordi, oskab valida suhtluskanalit, kasutades konteksti sobivat suulist ja kirjalikku keelt;
4) tunneb tekstiliikide erinevusi ning oskab eri liiki tekste lugeda, analüüsida ja koostada;
5) arendab loovat ja kriitilist mõtlemist;
6) valib, hindab kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt teabeallikaid;
7) mõistab korrektse kõne ja kirjakeele, sh õpingutele ja tööle kandideerimiseks vajalike dokumentide, ning ainevaldkonnaalaste teadmiste olulisust töömaailmas üldiselt;
8) teab ainevaldkonnaga seotud elukutseid ja ameteid ning mõistab nende töö väärtust tööturul.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
Süntaks ehk lauseõpetus
Öeldis lauseliikmena
Alus lauseliikmena

II nädal
Tunnikontroll lauseliikmete öeldis ja alus peale
Sihitis
Määrus
Tunnikontroll

III nädal
Öeldistäide
Täiend

IV nädal
Harjuamine KTks
Kontrolltöö
Kontrolltöö analüüs
Koondlause
Harjutused

V nädal
Koondlause reeglid, harjutused
Töö kaaslasele
Töö lahendamine
Harjutamine

VI nädal
Lauselühendid, reeglid ja komadega eraldamine
Harjutused
Näidiskontrolltöö
Suvine lugemine

VII nädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased oskavad lauset analüüsida, kirjavahemärgistada. Orienteeruvad keerlulise pikema lause analüüsil.

Hindamine üles

Õpilane õpib tundma lause omavahelisi seoseid. Selleks
1. tunnikontrollid erinevate lauseliikmete tundmise kohta
2. kontrolltöö - lause terviklik analüüs