Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 10b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 6. september 2019. a. kell 09.18
Muudetud: 6. september 2019. a. kell 09.24

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Gümnaasiumi eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) valdab eesti kirjakeelt ning kasutab seda korrektselt kõnes ja kirjas;
2) on keeleteadlik, tajub keelt oma identiteedi osana, analüüsib ning hindab kriitiliselt keele
muutumise tendentse ja nüüdisolukorda;
3) tunneb tüüpilisi suhtlusolukordi, oskab valida suhtluskanalit ning suhtleb
eesmärgipäraselt, kasutades konteksti sobivat suulist ja kirjalikku keelt;
4) tunneb tekstiliikide erinevusi ning oskab eri liiki tekste lugeda, analüüsida ja koostada;
5) rakendab oma suhtlus- ja tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
6) arendab loovat ja kriitilist mõtlemist;
7) valib, hindab kriitiliselt ja kasutab sihipäraselt teabeallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
* Õpilastega tutvumine, kursuse planeerimine, õpimapi põhimõtete tutvustamine, hindamispõhimõtete kokkuleppimine
* DISC-testi tegemine
* Eelhindamistöö kirjutamine
* Eelhindamistöö parandamine


II nädal
* Ortograafia põhimõtete ja -reeglite meeldetuletamine
* ÕS - kuidas ja mida leida? Harjutamine
* Võõrsõnade õigekiri
* Harjutamine

III nädal
* Suur ja väike algustäht 3 tundi
* Võõrsõnad Quizletis
* Kordamine etteütluseks 2 tundi
* Tervisespordipäev "Reipalt koolipinki"

IV nädal
* Etteütlus
* Etteütluse analüüs ja vigade parandus
* Suur ja väike algustäht, harjutamine


V nädal (28.09-02.10)
* Kordamine
* Etteütlus (õigekiri, VS-d, SVA)
* Keele olemus, keeleteaduse süsteem
* Etteütluse analüüs ja vigade parandus
* Sünonüümid, antonüümid, metafoorid, polüseemia, homonüümid, paronüümid

VI nädal
* Harjutustund
* Harjutustund
* KG tasemetöö 10. klassi õpilastele
* Keelemängud
* Etteütluse analüüs ja vigade parandus

VII nädal
* Keelkonnad
* Eesti kirjakeel, kõnekeel
* Kirjakeel, kõnekeel, murded ja murrete põhijooni. Kodumurre
* Kursuse kokkuvõtted. Õpimapi korrastamine. Eneseanalüüs 2 tundi

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1) väljendab ennast nii suulises kui ka kirjalikus suhtluses selgelt, eesmärgipäraselt ja
sobivalt ning üldkirjakeele normide järgi;
2) valib suhtluskanaleid ning väljendusvahendeid sobivalt, lähtudes funktsionaalsetest,
eetilistest ja esteetilistest kaalutlustest;
3) oskab oma tekstide loomiseks leida, kriitiliselt hinnata ja kasutada eri laadi teabe allikaid;
4) teab tekstide ülesehituse põhimõtteid ja iseärasusi, oskab luua ning analüüsida eri liiki
suulisi ja kirjalikke tekste;
5) kõneleb ja kirjutab asjakohastele tekstidele reageerides ning nendele toetudes;
6) analüüsib ja hindab kriitiliselt meedia- jm avalikke tekste ning tunneb tekstide
mõjutusvahendid;
7) oskab oma keelekasutuse parandamiseks kasutada keeleinfo allikaid.
8) mõistab keele rolli, funktsioone ja tähendust ühiskonnas;
9) tunneb eesti keele erijooni teiste keeltega võrreldes;
10) mõistab allkeelte ja keele varieerumise olemust;
11) tunneb suulise ja kirjaliku keele norme ning etiketti;
12) oskab eakohasel tasemel analüüsida ajastuomaseid keelenähtusi.

Hindamine üles

Õpilased loevad kursuse jooksul läbi "Antiik-Kreeka müüdid" ja "Piiblilood"

Hindelised tööd:
22.09 Etteütlus
01.10 Etteütlus
08.10 KG tasemetöö 10. klassidele


Etteütluse hindamisel on aluseks riigieksami hindamisjuhend, s.t
0-2 viga, hinne "5"
3-4 viga, hinne "4"
5-6 viga, hinne "3"
7-8 viga, hinne "2".

Õpetajal on õigus hindekriteeriume leevendada sõltuvalt töö raskusastmest ja kriitiliste ortogrammide arvust.

Kirjaliku lugemistöö hindamisel arvestatakse järgmisi kriteeriume:
1) teksti põhinemine ette antud probleemil;
2) probleemi(de) avamine ja analüüs;
3) põhjendamis- ja järeldamisoskus;
4) oskus kasutada teadmisi ning esitada teemakohaseid näiteid;
5) teksti üldistusjõud;
6) teksti isikupära;
7) teksti ülesehitus ja pealkirjastamine;
8) teksti sidusus;
9) lausestuse selgus ja loogilisus;
10) sõnavara ja stiil;
11) õigekeelsus ja interpunktsioon (vt etteütluse hindekriteeriume);
12) töö välimus.