Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 1a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inga Engso

klassiõpetaja

Kontakt: Inga.Engso@nooruse.edu.ee

Loodud: 5. september 2019. a. kell 13.36
Muudetud: 5. september 2019. a. kell 13.37

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Programmeerimise õpetamise üldeesmärk esimeses kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

2.-6. SEPTEMBER
Sissejuhatus programmeerimisse

9.-13. SEPTEMBER
Tutvumine kooli arvutiklassiga

16.-20. SEPTEMBER
Arvutihiire kasutamise mängud

23.-27. SEPTEMBER
Arvutihiire kasutamise mängud

30. SEPTEMBER -4. OKTOOBER
Klaviatuuri mängud

8.-12. OKTOOBER
Klaviatuuri mängud

7.-11. OKTOOBER
Hiire- ja klaviatuurimängud

14. - 18. OKTOOBER
Mõtlemismängud

28. OKTOOBER- 1. NOVEMBER
Mõtlemismängud

4.-8. NOVEMBER
Sissejuhatus robootikasse - BlueBotid (BlueBot, käsklused ja sammud)

11.-15. NOVEMBER
BlueBotid (BlueBot, matid ja soovitud teekonna programmeerimine)

18.-22. NOVEMBER
Loogikamängud

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kuruse lõpul õpilane:

1) on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
2) oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
3) on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
4) oskab kasutada BlueBot roboteid

Hindamine üles

Peamine õppesisu on tunnis ette nähtud praktiliste ülesannete sooritamine. Hindamine on arvestluslik. Praktiliste ülesannete lahendamisel pakutakse kõigile edutunde kogemust. Vajadusel diferentseeritakse õppeülesandeid.

Hindamisele tulevad osaoskused:
* oskad arvutis sisse- ja väljalogida;
* oskad trükkida internetiaadressi;
* oskad mängida õppemänge;
* oskad kasutada arvutihiirt ja klaviatuuri.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel järgmised tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

Konsultatsiooniaeg esmaspäeviti kell 13.00- 13.45