Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Kannik

väikerühma õpetaja

Kontakt: Katrin.Kannik@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. september 2019. a. kell 15.07
Muudetud: 3. september 2019. a. kell 15.07

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kehaline kasvatus toetab õpilast oma tervist väärtustama eluviisi kujunemisel. Kehalise kasvatusese tundides omandatud teadmised, oskused ja kogemused on aluseks õpilase iseseisvale liikumisharrastusele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
Vestlus kehalise kasvatuse tunnist ja eesmärkidest, hügieen, riietus, ohutus.
Kehaliste harjutuste vajalikkusest organismile.
Riviharjutused.
Liikumismäng.

2. nädal
Kõnni- ja jooksuharjutused.
Pendelteatejooks

3. nädal
Kõnni- ja jooksuharjutused.
Jooksu kiire alustamine püstilähtest.
Liikumismängud.

4. nädal
Hüpped ja hüppeharjutused. Kaugushüpe.
Tähelepanumäng.

5. nädal
Hüpped ja hüppeharjutused. Kaugushüpe.
Visked ja viskeharjutused, pallivise.

6. nädal
Pallivise,
30 m jooks, treeningraja läbimine eri vahenditega.

7. nädal
Vastupidavus- ja jõuharjutused.
Jooks vahelduvalt kõnniga, vastupidavusjooks kuni 300 m.
Lõdvestus- ja venitusharjutused.

8. nädal
Rivi-ja korraharjutused: rivistumine, joondumine, tervitamine, pöörded.
Harjutused hüpitsaga. Sulghüplemine

9. nädal
Rivi-ja korraharjutused. Erinevad koordinatsiooniharjutused. Harjutused hüpitsaga.

10. nädal
Rivi-ja korraharjutused. Hüpitsaga hüplemine. Mängud.

11. nädal
Rivi-ja korraharjutused. Akrobaatilised harjutused. Veered ette ja taha harjutamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab riietuda vastavalt tunnile.
Täidab hügieeninõudeid.
Õpilane teeb erinevaid kõnni-, jooksu- ja hüplemisharjutusi; alustab jooksu püstilähtest; jookseb pendelteatejooksu.

Hindamine üles

Kehalises kasvatuses antakse suulisi ja kirjalikke sõnalisi hinnanguid. Hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang toetab õpilase positiivse enesehinnangu kujunemist. Tunnistusele kantakse kehaline kasvatus hinnates osaoskusi.
I trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
Tead ja järgid kehalise kasvatuse tunnis(k.a. ujulas) kehtivaid reegleid ja ohutusnõudeid
Täidad erinevaid rivi- ja korraharjutusi( rivistumine viirgu, kolonni, harvenemine, joondumine, pöörded paigal)
Sooritad lihtsaid võimlemisharjutusi rütmi ja muusika järgi
Sooritad erinevaid kõnni – ja jooksuharjutusi(kestvus-, kiirendus-, süstik- ja pendelteatejooks
Oskad käsitseda palli(veeretamine, püüdmine, põrgatamine, viskamine)
Sooritad hüppeharjutusi(hoota kaugushüpe, hüplemised hüpitsaga, hüplemise kombinatsioonid, koordinatsioonihüplemine)
Läbid joostes võimetekohase tempoga 300 m distantsi

Sõnaliste hinnangute kriteeriumid:
T = tean, oskan, kasutan.
Sooritab harjutusi õigesti ettenähtud tempos.
Oskab rakendada tunnis õpitut.
On mängudes aktiivne, tunneb ja täidab mängureegleid.
P = pean veel harjutama
Sooritab eelpool nimetatut mõningate eksimustega. Vajab veel harjutamist.
O = oskus omandamata
Sooritab harjutusi valesti, lohakalt.
Ei oma teadmisi ja oskusi läbivõetud õppematerjalist.
Mängudes on vähepüüdlik, ei oska mängida kollektiivis, ei tunne mängureegleid.
Mõjuva põhjuseta keeldub sooritamast harjutusi või osalemast mängudes.