Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Kannik

väikerühma õpetaja

Kontakt: Katrin.Kannik@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. september 2019. a. kell 14.45
Muudetud: 19. september 2019. a. kell 08.50

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 7 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
I kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi kolmes õppevaldkonnas: suuline keelekasutus (kuulamine, kõnelemine), lugemine ja kirjutamine. Suuline keelekasutus hõlmab eneseväljendust argiolukorras ning eakohase suulise teksti mõistmist ja edasiandmist. Lugemise õpetamisel kujundatakse oskust töötada tekstiga eakohaste juhiste alusel. Kirjutamise õpetusega kujundatakse õigekirjaoskus õpitud keelendite piires ja suutlikkus end eesmärgipäraselt kirjalikult väljendada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

AABITSAEELNE PERIOOD
3. - 6. sept
- Tutvumine aabitsaga lk 1 - 7
- Suvemeenutused lk 8-9 Tv lk 1
- Sügis lk 10 - 11
- Liiklus linnas, liiklus maal lk 12 - 15 Tv lk 4
- Ettevalmistus kooli minekuks lk 16 - 17 Tv lk 5

AABITSAPERIOOD
9. - 13. sept
- Häälik ja täht A lk 18 -19 Tv lk 6
- Häälik ja täht I lk 20-21 Tv lk 8
- Häälik ja täht E lk 22 - 23 Tv lk 9
- Häälik ja täht N lk 24-25 Tv lk 10
- Töö lastekirjandusega: muinasjutu kuulamine ja selle arutelu.

16. - 20. sept
- Häälik ja täht M lk 26 - 27 Tv lk 11
- Häälik ja täht T lk 28-29 Tv lk 12-13
- Häälik ja täht D lk 30 - 31 Tv lk 14-15
- Häälik ja täht U lk 32-33 Tv lk 16-17
- Töö lastekirjandusega: muinasjutu jutustamine, dramatiseering

23. - 27. sept
- Häälik ja täht S lk 34-35 Tv lk 18-19
- Häälik ja täht O lk 36-37 Tv lk 20-21
- Häälik ja täht Õ lk 38-39 Tv lk 22-23
- Häälik ja täht Ä lk 40-41 Tv lk 23
- Kahekõne koostamine, sõnade häälimine

30. sept - 4. okt
- Häälik ja täht L lk 42-43 Tv lk 24-25
- Häälik ja täht R lk 44-45 Tv lk 26-27
- Häälik ja täht B lk 46-47 Tv lk 28-29
- Häälik ja täht Ö lk 48-49 Tv lk 30
- Töö lastekirjandusega: muinasjutu mängimine.

7. - 11. okt
- Häälik ja täht Ü lk 50-51 Tv lk 31
- Häälik ja täht K lk 52-53 Tv lk 32
- Häälik ja täht P lk 54-55 Tv lk 33
- Häälik ja täht V lk 56-57 Tv lk 34-35
- Tahvliteksti koostamine

14. - 18. okt
- Häälik ja täht J lk 58-59 tv lk 36-37
- Häälik ja täht H lk 60-61 Tv lk 38-39
- Häälik ja täht G lk 62-63 Tv lk 40-41
- Võõrtähed F,Š,Z,Ž,X lk 64-65 Tv lk 42
- Võõrtähed C,Q,W,Y LK 66-67 Tv lk 42

VAHEAEG

ÜLEMINEKUPERIOOD
28. okt - 1. nov
- Klassi nimekiri lk 68-69 Tv lk 43
- Kõik kooliga harjunud lk 70-71 Tv lk 44
- Tähestikulaul lk 72-73 Tv lk 45
- Suur saak lk 74-75 Tv lk 47 h 1, 2
- Naeris lk 76-77 - dramatiseering

AABITSAJÄRGNE PERIOOD
4. - 8. nov
- Sügispidu lk 78-79 Tv lk 47
- Prigadi-pragadi lk 80-81 Tv lk 48
- Mardipäev lk 82-83 Tv lk 49
- Pambu salm isale lk 84 Tv lk 49

11. - 15. nov
- Siili mure lk 86-87 Tv lk 50
- Mees läks metsa lk 88-89
- Õudne jutt lk 90-91 Tv lk 51
- Tere-viisor lk 92 Tv lk 52
- Töö lastekirjandusega

18. - 22. nov
- Uus õpilane lk 94 Tv lk 53 h 1
- Saunas lk 95 Tv lk 53 h 2
- Miks arst teeb haiget? lk 96-97 Tv lk 54 h 3
- Kelleks saada? lk 99 Tv lk 55
- Töö lastekirjandusega

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Lugemine ja suuline eneseväljendus:
* Loeb õpitud teksti ladusalt ja veatult
* Saab loetust aru, oskab vastata teksti kohta esitatud küsimustele
* Suudab eakohast teksti kuulata
* Oskab end väljendada arusaadavalt

Kirjatehnika:
* Oskab kirjutada õpitud trükitähti
* Oskab kirjutada õpitud väikesi kirjatähti
* Oskab õpitud väikesi kirjatähti õigesti seostada
* Oskab tööd vormistada puhtalt ja loetavalt

Keeleõpetus:
* Oskad kirjutada lühemaid sõnu veatult
* Kirjutab õigesti mitmuse tunnust -d ning pöördelõppe -b ja -vad

Hindamine üles

*LUGEMINE:
Lugemise eest pandav kokkuvõttev hinnang I trimestris lõpuks väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) lugemises (õpitud tekst; luuletuse esitamine)
2) töös lugemispalaga (tegelaste leidmine ja iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, jutustamine, töö sõnavaraga)

KIRJATEHNIKA hinnangu andmisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist,
* kirjutatu puhtust

1. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Õpetajal on õigus valida kas kirjaliku või suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud tagasisided-hinnangud kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel/ töövihikus/vihikus.

* E-kooli tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid ja need on kogu kooliastmele ühesugused. Tagasiside ei sisalda emotsioone, vaid teavitab iga konkreetse oskuse OMANDATUST.
* eKoolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb sõnaline selgitus, milline on osaoskuse saavutus.

Oskuse saavutatuse lühendid ülekooliliselt 1. kooliastme KLASSITUNNISTUSEL:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – oskus omandamata

Konsultatsiooniaeg esmaspäeviti kell 13.00- 13.45 ruumis 107.