Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 2b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Tustit

klassiõpetaja

Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. september 2019. a. kell 23.00
Muudetud: 20. oktoober 2019. a. kell 23.21

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis
pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.- 06.september
Teema: KOOLI- AASTA ALGUS
* Tere, sõbrad! Õpiku tutvustus Õ lk 3–9
Tutvumine töövihikuga tv lk 3

*Vanad sõbrad Õ lk 10–11
LL, Õ lk 138–139
Jutuke. Lause. Sõna. tv lk 4 h 1, 2
Kirjatähtede meelde- tuletamine: Uu, Üü,

* Pärislaste põhikoolis
Õ lk 12–13
Suur algustäht lause alguses ja inimeste nimedes: Õ lk 13
tv lk 5, tv lk 71
Kirjatähtede meelde- tuletamine: Vv

*Lausete kasvatamise mäng
Õ lk 14–15
Suur algustäht lause alguses ja inimeste nimedes, lauselõpu-märgid Õ lk 15, tv lk 5 h 1–3
TL lk 5–6

9.-13. september
*Septembrihommik
Õ lk 16–17,
tv lk 6 h 1
K. -b: mida teeb?
Õ lk 18, tv lk 6 h 2, 3
Lisa: tv lk 72 h 1
Kirjatähtede meelde- tuletamine: Bb

*Homme on päev
Õ lk 19
K. -vad: mida teevad?
Õ lk 18, tv lk 7 h 1–3

*Liisusalmid
Õ lk 20
K. -b: mida teeb?
-vad: mida teevad?
tv lk 72 h 3
Lisa: TL lk 7–8

*Tähestikuluuletus
Õ lk 22
K. Tähestik
Õ lk 22, tv lk 8,
Lisa: tv lk 73
Kirjatähtede meelde tuletamine: T t

*Oh seda tähestikku
Õ lk 24
Tähestikulaul
Õ lk 25
K. Tähestik
Kirjatähtede meeldetuletamine: F f
tv lk 9

16.-20. september
*Koolis kolle ei ole
Õ lk 26
Häälik ja täht
Täis- ja kaashäälikud
Õ lk 27, tv lk 10
Lisa: tv lk 74
Kirjatähtede meelde- tuletamine: H h

*Paula päästab Kassiopeiat
Õ lk 28–29, tv lk 11, h 2
Täht ja häälik
tv lk 11 h 1

*Tarbeteksti analüüs
tv lk 50 h 1
Kirjatähtede meelde- tuletamine: E e
tv lk 12

*Meie klassi reeglid
Õ lk 31
Täishääliku pikkus
Õ lk 32, tv lk 12
Lisa: tv lk 75
(valikuliselt)

*Eedi tahab kooli
Õ lk 33
Londiste läheb kooli I ja II osa
Õ lk 34–35, tv lk 13 h 2

Täishääliku pikkus
tv lk 13 h 1
Lisa: tv lk 75
Kirjatähtede meeldetuletamine: O o

23.-27. september
*Londiste läheb kooli III ja IV osa
Õ lk 36–37
tv lk 15 h 1
Täishääliku pikkus
tv lk 14
Kirjatähtede meelde- tuletamine: I i

*Raamatute tutvustus
Õ lk 39,
tv lisa lk 88–89
Täishääliku pikkus
tv lisa lk 76
(valikuliselt)

Teema: SÜGIS
*Kooliaed Õ lk 41
Kordamine:
tv lk 15 h 2, 3
Lisa: tv lk 76 (valikuliselt)
*Naeris naeris
Õ lk 42
Täishäälikuühend
tv lk 16
Kirjatähtede meelde- tuletamine: A a

*Kivimehike ja samblamehike
TL lk 9–10
Täishäälikuühend
tv lisa lk 77 h 1

30. september-4. oktoober
*Lühitekstid köögiviljadest Õ lk 44–45
Täishäälikuühend
tv lk 17
Lisa: tv lk 77 h 2, 3


*Ühepajatoit
Õ lk 47
LL, Õ lk 140
Mitmuse nimetava lõpu õigekiri
Õ lk 47, tv lk 18
Lisa: tv lk 78
Kirjatehnika: D d


*Vanaisa kingitus
tv lk 51
Mitmus
tv lk 19 h 1, 2
Deformeeritud teksti taastamine: tv lk 19 h 3

*Puud kannavad vilja
Õ lk 49
Mitmus
tv lk 79

*Siili keedupott
Õ lk 50–51
Jutukese kirjutamine pildiseeria järgi
tv lk 52

7.-11. oktoober
*E. Raua raamatute tutvustus: Õ lk 143
LL, Õ lk 142
ma, sa, ta, me, te, nad õigekiri: tv lk 20h 1–3
Kirjatähtede meelde- tuletamine: M m

*Jäneseema pirukas
Õ lk 53, tv lk 21 h 2,
tv lisa lk 53 h 1
Sügise värvid Tammetõru
Punavalge seen
Õ lk 54–55
- ma, sa, ta, me, te, nad õigekiri
tv lk 21
Lausete lõpetamine
tv lk 53 h 2
Kirjatehnika Nn
tv lk 22

*Puravik ja pilvik
tv lisa lk 54
Suluta kaashääliku pikkus
Õ lk 56, tv lk 22 h 1, 2

*Seene varjus
Õ lk 57–63
Suluta kaashääliku pikkus
tv lk 23 h 2, 3

14.-18. oktoober
*Vihmalaul
Vihm
Õ lk 66–67
Suluta kaashääliku pikkus
tv lk 80–81 (valikuliselt)
Lisa: luuletuse kirjutamine
tv lk 55 h 1, 2

* Sügiselugu
Õ lk 68
LL, Õ lk 141
Lausete täiendamine
tv lk 24 h 1
Kirjatähtede meelde- tuletamine: L l

*Kirjatähtede meelde- tuletamine: R r
tv lk 25
Kordamine
valikuliselt harjutusi
tv lk 71–81


VAHEAEG

28. oktoober-1. november
*Kes või mis on Pätu?
Õ lk 74–75
LL, Õ lk 144
Pätust kirjutamine
Õ lk 76

*Raamatute tutvustus
Õ lk 77
Kordamine:
Sulghäälikud
k, p, t sõna alguses
Suur algustäht lause alguses
Õ lk 79, tv lk 26
Kirjatähtede meelde- tuletamine: P, p

Teema: LOOD ISA JA VANAISAGA
*Kuldsed käed
Õ lk 78
Kordamine:
Sulghäälikud
k, p, t sõna alguses
Suur algustäht lause alguses
Õ lk 79, tv lk 27
Lisa: tv lk 82 h 1, 2, 3
Kirjatähtede meelde- tuletamine: K k

*Korvitäis õunu vanaisa jaoks
Õ lk 80–81
k, p, t s-i ja h kõrval
õ lk 79, tv lk 28 h 1–3
Kirjatähtede meelde- tuletamine: S s

*Lisa:
Tüliõunad
Õuna lõuna
LL ,Õ lk 145

4.-8. november
*Minuga juhtub alati midagi I osa
Õ lk 82–83
LL, Õ lk 146
k, p, t s-i ja h kõrval
tv lk 82 h 4

*Mehepoja püha
Õ lk 81
Jutu kirjutamine kas
Õ lk 84 või tv lk 29
pildiseeria põhjal


*Juku ja ta isa
Õ lk 86
Kaashäälikuühend
Õ lk 87, tv lk 30
Lisa: tv lk 83 h 1, 2, 3
Kirjatähtede meelde- tuletamine: G g
Lisa: Klassi naljaraamatu koostamine Õ lk 86

*Suur lärm
Ei või kuhugi ma minna
Õ lk 88
LL, Õ lk 148
Kaashäälikuühend
tv lk 31

*Rosalindel peas on mõtted
Isik
Õ lk 89, lk 147
LL, Õ lk 149
Lisa: tv lk 58, 59
Kirjatähtede meelde- tuletamine: J j
tv lk 32

11.-15. november
*Kell kaheksa õhtul
Õ lk 90
LL, Õ lk 150
Kordamine
Kaashäälikuühend
Suur algustäht lause alguses
tv lk 32 1–3

Teema:
UNEJUTUD
*Helesiniste juustega tüdruk tahab Buratinot kasvatada
I osa
Õ lk 92–93, tv lk 33 h 1
Kaashäälikuühend
tv lk 33 h 2–4
Lisa: tv lisa lk 83 h 4

*Helesiniste juustega tüdruk tahab Buratinot kasvatada
II osa
LL, Õ lk 151
Kordamine
TL lk 17–18

*Enne magamajäämist
Õ lk 94
LL, Õ lk 152–153
Jutukese kirjutamine
tv lk 60 või 61 järgi

*Mis algab
Õ lk 95
kellega? millega?
Õ lk 95, tv lk 34
Võõrtähtede kirjutama õppimine: ˇ ˛

18.-22. november
*Kadripäeva eeskava
Õ lk 96–97
kellega? millega?
tv lk 84

*Muinasjutt arast hiiglasest
Õ lk 99
Mõistatuste kirjutamine
tv lk 35 h 1
kelleta? milleta?
tv lk 35 h 2–4

* Breemeni linna moosekandid
Õ lk 102–104
kelleta? milleta? kellega? millega?
tv lk 36
Võõrtähtede kirjutama õppimine: X x

* Mõistatused
Õ lk 105
kelleta? milleta? kellega? millega?
tv lk 85

Teema: KARNEVAL
*Anna ja Aadama teade
Õ lk 107
tv lk 63 h 1
Poolitamine
Õ lk 106, tv lk 37,
lk 86 h 1
Lisa: Jutu täiendamine
TL lk 19

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Suuline keelekasutus:

eristab täis- ja suluta kaashääliku pikkusi;
teab, et ka sulghäälikutel on kolm pikkust;
kasutab kõnes terviklauseid;
teab ja leiab vastandtähendusega ja sama tähendusega sõnu;
väljendab arusaadavalt oma mõtteid loetust;
annab küsimuste abil edasi lugemispala sisu;
mõtleb jutule alguse või lõpu;
vaatleb ja kirjeldab nähtut, märkab erinevusi ja sarnasusi õpetaja abiga;
esitab luuletust peast.

Lugemine:
loeb õpitud teksti vigadeta, õige intonatsiooniga;
mõistab loetu sisu;
leiab teksti põhjal vastuseid küsimustele;
saab aru tööjuhenditest;
tunneb ära jutu, luuletuse, mõistatuse ja vanasõna;
tutvub lihtsamate piltlike väljenditega;
leiab tundmata sõnade tähendust õpiku sõnastikust õpetaja abiga;
loeb jõukohaseid lasteraamatuid;

Kirjutamine :
oskab teha ärakirja, kirjutab kirjatähtedega, seostab sõnu õigesti;
oskab iseseisvalt täita õpilaspäevikut;
kirjutab vihikusse (töövihikusse...) korrektse käekirjaga, oskab oma tööd vormistada;
oskab kasutada õpitud reegleid (lause algab suure algustähega; inimeste, loomade ja kohtade nimed kirjutatakse suure algustähega; eestikeelsed sõnad algavad k, p, t-ga;
tunneb kõiki häälikurühmi, teab häälikut ja tähte, silpi, sõna, lauset, täishäälikuühendit;
teab peast tähestikku;
oskab määrata täishääliku ja suluta kaashääliku pikkusi.

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad eKoolis ja kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

I trimestril tulevad hindamisele järgmised osaoskused:
1) Loed õpitud teksti ladusalt ja veatult.
2) Mõistad loetu sisu, saad aru tööjuhendist.
3) Oskad määrata täishäälikute pikkusi.
4) Oskad kasutada suurt algustähte nimedes ja lause alguses.
5) Kirjutad õigesti tegusõnade lõppu -b (mida teeb?) ja -vad (mida teevad?).
6) Kirjutad puhtalt ja loetavalt, seostad õigesti kirjatähti.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

Lisaks on e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb:
* selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* kirjaliku töö puhul osaoskuse saavutus, kuhu on lisatud maksimumpunktid ja saavutatud punktide arv.

Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 13.00 ruumis 205.
Siis saad:
* Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
* Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid.