Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. september 2019. a. kell 10.48
Muudetud: 21. november 2019. a. kell 15.09

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandusõpetuse õppe-eesmärgid on järgmised:
* tekitada õpilases lugemishuvi;
* õpilane loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning mõistab seeläbi iseend ja maailma;
* väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
* mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
* arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
* kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
* laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
* oskab diskuteerida ning annab iseseisvaid hinnanguid neid põhjendades ning sõnastab ja esitab oma mõtteid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

2.-06.09.2019
I RAAMATUD MEIE ÜMBER
* Sissejuhatus õppeainesse. Töövahendid, hindamine, kirjandus.
* Raamatukogu, koduraamatukogu, e-raamatukogu; õp lk 8-10

09.-13.09.2019
II ELULOOD
* Inimese elulugu kui kirjandusteos. Memuaar, elulugu e biograafia; õp lk 14-15
* Inimese elulugu kui kirjandusteos. Memuaar, elulugu e biograafia; õp lk 14-15

16.-20.09.2019
* Inimese elu kui küsimärk. Inimese eksistents, mina ise, põhiväärtused; õp lk 16-17
* Elulugudest saab ajalugu. Elulugu, intervjuu; õp lk 18-19

23.-27.09.2019
* Pooleli jäänud päevik. Päeviku kirjutamine, kronoloogia; õp lk 20-21
* Mälestused kõverpeeglis. Huumor, pilalugu; õp lk 22-23

30.09-04.10.2019
III NOORTEKIRJANDUS
* Noorus on ilus aeg? Tekstiga seotud mõisted: sü˛ee, jutustaja, tegelased, peategelane, aegruum, ainestik, probleemistik; õp lk 26-29
* Lugemiskontroll: A. Vallik "Kuidas elad, Ann?"

07.-11.10.19
* Rühmatöö
* Rühmatöö kokkuvõte

14.-18.10.2019
* Tänapäeva mässumeelne luule. Epiteet, vabavärsiline luule, stroof, värss, reportaa˛; õp lk 34-35
* Loovkirjutamine

21-25.10.2019 - VAHEAEG

28.10-01.11.2019
* Mininäidendi viimistlemine ja proov
* Mininäidendi viimistlemine ja proov

04.-08.11.2019
* Nõme on olla nõme. Küsimused, draamakirjandus, draamatekst, vaatus, stseen, dialoog; õp lk 40-43
* Lugemiskontroll - A. Vallik "Kuidas elad , Ann?"

11.-15.11.2019
* Liblikad kõhus. Armastus; õp lk 44-45
* Me saame hakkama! Argumentatsioon, kasupere; õp lk 46-47

18.-22.11.2019
* Sina+mina=? Ühepoolne armastus, rämpspost, veebireklaam; õp lk 48-49
* Loovtegevused; õp lk 50

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) tunneb kirjanduse põhi˛anre ja nende tunnuseid (eriti luule ja draama);
2) oskab kirjandustekste tõlgendada ja analüüsida (tunneb mõisteid teema, probleem, sõnum);
3) oskab kuulata ja lugeda (s.h luuletuse ilmekas esitamine);
4) oskab teksti liigendada, märkab olulist, eristab peamõtet, tajub lihtsamat allteksti, tabab teksti eesmärki jne;
5) oskab oma tööd analüüsida ning anda hinnanguid klassikaaslaste tööle;
6) teab kirjeldamise, jutustamise ja arutlemise peamisi erinevusi ning oskab neid kirjas ja kõnes rakendada.

Õpilane arendab kirjandustunnis oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust.

Hindamine üles

Kirjanduse I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 5 hinnet järgmiste tööde eest:
1) kirjand
2) lugemiskontroll: A. Vallik “Kuidas elad, Ann?”;
3) lugemiskontroll, loovesitus - Fr. R. Kreutzwald "Eesti rahva ennemuistsed jutud" + näitemängus osalemine või retsensiooni kirjutamine;
4) intervjuu;
5) loovtöö.
* Kirjandusteose vastamine on kahekordse kaaluga.
* Valikuliselt hinnatakse tunnitööd ja koduste ülesannete täitmist.
* Kui trimestri hinde väljapanemisel jääb hinne kahe hinde vahele, saab määravaks lugemiskontrolli(de) hinne/hinded.
* Rühmatöös hinnatakse koos nii panust rühmatöö protsessi kui ka lõpptulemust.
* Suulise vastuse puhul hinnatakse nii suulise esinemise oskust kui vastuse sisu.

NB! Kirjaliku töö (s.h lugemisanalüüsi) hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-2 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 3-4 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 5-8 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa, 9-11 õigekirjaviga.
"1" Tekst ei vasta teemale.
*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

Vajalikud õppevahendid:
* kirjanduse õpik;
* korrektne kirjanduse vihik;
* õpimapp (sama, mis eesti keeles);
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
*Veronika Kivisilla, Priit Ratassepp, Jürgen Rooste “Labürint. Kirjanduse õpik 7. klassile”, Tallinn: Avita