Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 2c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anu Rand

Klassiõpetaja

Kontakt: Anu.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. september 2019. a. kell 09.33
Muudetud: 1. september 2019. a. kell 10.45

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane
• õpib ümbritseva maailma esemeid ja nähtusi struktureerima (järjestama, võrdlema, rühmitama, loendama, mõõtma jne);
• õpib arvutama;
• omandab esmase ruumikujutluse;
• õpib tundma põhilisi tasandilisi kujundeid ja ruumilisi kehi ning rakendab õpitut praktikas;
• õpib üldistama ja loogiliselt mõtlema;
• arendab oma võimeid, intuitsiooni ja loovust;
• saab aru matemaatika kohast inimtegevuses ja kultuuri arengus;
• tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.- 06. 09
Kordamine:
* Arvud 1-20, lk 4 - 5
* Võrdus ja võrratus, lk 6 - 7
* Liitmine ja lahutamine 20 piires üleminekuta, lk 8 - 9

09.- 13. 09
* Liitmine ja lahutamine 20 piires üleminekuta, lk 10 - 11
* Arv null, lk 12 - 13
* Kaart, lk 14-15

16.- 20. 09
* Kordamine, lk 16 - 17
* Liidetavate järjekord, lk 18 - 19
* Kokkuvõte õpitust: TÖÖLEHT NR 1

23.- 27. 09
* Üleminekuga liitmine 20 piires, lk 24 - 25
* Kordamine, lk 26 - 27
* Üleminekuga lahutamine 20 piires. Lk 28 - 29

30.09- 04. 10
* Harjutame, lk 30 - 31
* Nelja tehte koostamine, lk 32 - 33
* Harjutame, lk 34 - 35

07.- 11. 10
* Kordamine, lk 36 - 37
* Kokkuvõte õpitust: TÖÖLEHT NR 2
* Arvud 100-ni. Kümnelised ja ühelised. Täiskümnete liitmine ja lahutamine, lk 38- 39

14.- 18. 10
* Arvud 100-ni. Arvude järjestamine, lk 40- 41. Harjutame, lk 42
* Kahekohalisele arvule ühekohalise arvu liitmine. lk 44- 47.
* Kahekohalisest arvust ühekohalise arvu lahutamine. lk 48- 51
TÖÖLEHT NR 3

21.-25.10
VAHEAEG

28.10.- 01.11.
* Mõõtühikud. Sentimeeter. lk 56 - 57
* Detsimeeter. lk 58 - 59
* Harjutame. Ühenimeliste nimega suuruste liitmine ja lahutamine. lk 60 - 61, 69.

04.- 08. 11.
* TÖÖLEHT NR 4. Kordamine TV II osa lk 4 - 5.
* Tekstülesanded. lk 6 - 7.
* Hulknurgad. lk 8 - 9.

11.- 15.11.
* Täiusnurk. lk 10- 11.
* Ristkülik ja ruut. lk 12 - 13
* Järgmine kümme täis. lk 16 - 18

18.- 22. 11.
* Lahutamine täiskümnest. lk 22 - 24.
* Harjutame lk 25 - 27.
* TÖÖLEHT NR 5. lk 57.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* tuletab meelde eelmisel kooliaastal õpitut;
* asutab arvude võrdlemisel sümboleid >, <, =;
* teab liitmis- ja lahutamistehete komponentide nimetusi;
* oskab liita, kui üks liidetav on 0;
* oskab lahutada, kui vähendaja on 0;
* teab, et liidetavate järjekorra muutmisel summa ei muutu;
* tunneb tasapinnalisi kujundeid: ring, ruut, ristkülik, kolmnurk;
* tunneb ruumilisi kujundeid: kuup, risttahukas, kera, püramiid. Eristab kolmnurkset ja nelinurkset püramiidi;
* liidab peast 20 piires üleminekuga;
* lahutab peast 20 piires üleminekuga;
* mõistab liitmise ja lahutamise vahelist seost;
* loeb, kirjutab ja järjestab arve 1 – 100. Oskab nimetada arvule eelneva ja järgneva arvu;
* oskab liita ja lahutada täiskümneid 100 piires;
* oskab kahekohalisele arvule ühekohalist arvu liita üleminekuta.
* oskab kahekohalisest arvust ühekohalist arvu lahutada üleminekuta.
* mõõdab sentimeetrites ja detsimeetrites, tähistab ja loeb lõigu pikkust.
* oskab joonestada antud pikkuse järgi lõiku.
* teisendab detsimeetreid sentimeetriteks.
* eristab nelinurkadest ruutu ja ristkülikut, tähistab tippe, nimetab külgi ja nurki
* oskab liita täiskümneni, lahutada täiskümnest.
* leiab tähe arvväärtuse proovimise teel; mõistab, et lahutamine on liitmise pöördtehe.
* täidab tabeli, milles esineb tähtavaldis.
* oskab kirjutada kuupäeva; teab, et aastas on 365 päeva.
* tunneb kalendrit ja seostab seda oma elutegevuste ja sündmustega.
* loeb kellaaegu.

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus, kirjalikul tööl või eKoolis. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

E-kooli tunnistusele kantakse igas õppeaines osaoskuste saavutatus poolaasta lõppedes.
Osaoskused 1. poolaastal:
1. Oskad peast liita ja lahutada 20-piires.
2. Oskad leida puuduvat arvu liitmisel ja lahutamisel.
3. Oskad lahendada ühetehtelist tekstülesannet.
4. Tunned õpitud geomeetrilisi kujundeid.
5. Oskad kahekohalisele arvule ühekohalist arvu liita ja kahekohalisest arvust ühekohalist arvu lahutada üleminekuta.
6. Tunned kella (täis-, pool-, veerand- ja kolmveerandtund).
7. Oskad kasutada õpitud mõõtühikuid ja tead nendevahelisi seoseid.
8. Oskad joonestada antud pikkuse järgi sirglõiku ja seda tähistada.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

Konsultatsioon kell 13.00 ruumis 206.