Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Käsitöö ja kodundus: 4b T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Raina Rääp

klassiõpetaja

Kontakt: Raina.Raap@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. august 2019. a. kell 16.11
Muudetud: 26. november 2019. a. kell 19.54

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuse õpetamisega taotletakse, et õpilane
• omandab vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
• omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
• kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
• õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös;
• arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi;
• omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

03.- 07.09
Sissejuhatus. Ainekaardi tutvustus. Materjalid ja töövahendid; looduslikud kiud, vill, puuvill, käsitööniidid ja -lõngad.

10.-14.09
Heegeldamine. Ohutusnõuded, töövahendid, materjalid. Alg- ja ahelsilmus - heegelahelast pildi valmistamine.

17.-21.09
Kinnissilmus, tingmärk - kinnissilmuselise tööproovi heegeldamine.

24.-28.09
Tööproovi viimistlemine.

1.-5.10
Heegeldamine

8.-12.10
Heegeldamine

15.-19.10
Heegeldamine

VAHEAEG

29.10-2.11
Kikilipsu heegeldamine isadepäevaks

5.-9.11
Tikkimisvahendid, eelpiste, üherealine piste.

12.-16.11
lõngast tuti valmistamine
MAKING POM POMS USING CARDBOARD

19.-23.11
Lõngast nukk
http://www.diyhowto.org/no-crochet-diy-yarn-crafts-ideas/

26.-30.11
Lõngast tuttmüts
https://www.easypeasyandfun.com/mini-yarn-hats-ornaments/
https://www.pinterest.com/pin/423197696226774084/

3.-7.12
käevõru valmistamine
http://www.diyhowto.org/no-crochet-diy-yarn-crafts-ideas/

10.-14.12
Ettevalmistused jõuludeks


17.-21.12
Ettevalmistused jõuludeks

VAHEAEG

7.-11.01
Käekett
http://hals.obstpin.site/19-ideas-jewerly-simple-diy-friendship-bracelets/

14.-18.01
Käekett

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha, kirjeldab looduslike kiudainete saamist;
* töötab iseseisvalt lihtsama tööjuhendi järgi;
* teadvustab hügieenireeglite järgimise vajadust köögis töötamisel, suhtub kaaslastesse heatahtlikult ning arvestab teiste arvamust;
* valib töövahendid töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades;
* seostab käsitöölõnga jämedust ja eseme valmimiseks kuluvat aega; järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha;
* heegeldab põhisilmuseid ning tunneb mustrite ülesmärkimise viise ja tingmärke;

Hindamine üles

* Tööõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut
* Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud tarbeeset tervikuna
* Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, tööde õigsus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.

ARVESTATUD
· töövahendid alati kaasas
· õpilane töötab iseseisvalt, jälgib õpetaja juhiseid.
· töös esineb üksikuid vigu
· õpilane oskab kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid ja seostada neid uute teadmistega.
· kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni või kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni
· töö on puhas ja korrektne
· töö peaaegu alati viimistletud

MITTEARVESTATUD
· õppevahendid pidevalt kodus
· õppeülesanded poolikult täidetud või täitmata
· töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
· suhtumine töösse huvitu
· puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
Minu konsultatsioon on reedel12.00-12.45 ruumis 209.