Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Aaviste

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Maren.Aaviste@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. august 2019. a. kell 10.37
Muudetud: 28. august 2019. a. kell 10.37

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et õpilane suudaks lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist.

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 02. 09. 2019- 06.09.2019
KORDAMINE
*Sissejuhatav tund: ainekaardi tutvustus; nõuded; hindamine. Kordamine-harilikud murrud.
*Harilike murdude teisendused. Tehted harilike murdudega ja kümnendmurdudega.
TEHTED POSITIIVSETE JA NEGATIIVSETE ARVUDEGA
*Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.
*Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.
2. nädal 09. 09. 2019 – 13.09.2019
*Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.
*Kahe punkti vaheline kaugus arvteljel (arvtelg; koordinaattasand)
*Kahe punkti vaheline kaugus arvteljel; ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine
*Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine
3. nädal 16.09.2019-20.09.2019
*Teadmiste kontroll nr 1 "Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine."
*Kahe ratsionaalarvu korrutamine
*REIPALT KOOLI !
*Kahe ratsionaalarvu korrutamine
4. nädal 23.09.2019-27.09.2019
*Mitme ratsionaalarvu korrutamine
*Kahe ratsionaalarvu jagamine
*Mitme ratsionaalarvu jagamine
*Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine
5. nädal 30.09.2019-04.10.2019
*Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine
*Teadmiste kontroll nr 2 ``Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine``
*Arvu aste
*ÕPETAJATE PÄEV/Tehetejärjekord
6. nädal 07.10.2019-11.10.2019
*Kümne astmed
*Ratsionaalarvud ja taskuarvuti. Tehted ratsionaalarvudega .
*Tehted ratsionaalarvudega. Teheteread
*Tehted ratsionaalarvudega. Teheteread
7. nädal 14.10.2019-18.10.2019
*Teheteread
*Ligikaudsed ja täpsed arvud; arvude ümardamine
*Tehted ligikaudsete arvudega
*PROJEKTIPÄEV
VAHEAEG 21.10-27.10.2019.
8. nädal 28.10.2019 – 01.11.2019
MURRUD JA PROTSENDID
*Osa, terve, osamäär- kordamine
*Võrdlemine protsentides
*Muutumine protsentides
*Tekstülesanded
9. nädal 04.11 - 08.11.2019
*Tekstülesanded
*Protsendipunktid, promill
*Sektordiagramm
*Sektordiagramm
10. nädal 11.11 - 15.11.2019
*Tekstülesanded
*Kordamine
*Kordamine
*Teadmiste kontroll "Protsentarvutus"
11. nädal 18.11 - 22.11.2019
VÕRRAND
*Ühe tundmatuga lineaarvõrrand
*Võrrandi lahendamise skeem
*Võrrandite lahendamine
*Võrrandite lahendamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Trimestri lõpuks õpilased oskavad:
*sooritada kõiki nelja põhitehet ratsionaalarvudega
*tunneb arvu astet
*%
*lihtsustada arv-ja tähtavaldisi sulgude avamise ja koondamise teel
*lahendada ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse nii kujundavat kui kokkuvõtvat hindamist. Kujundava hindamise puhul keskendutakse eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega
Kokkuvõtval hindamisel võrreldakse õpilase saavutusi taotlevate õpitulemustega. Praktiliste tööde ja ülesannete puhul hinnatakse nii tulemust kui ka protsessi.

1. I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb lähtuvalt I trimestriks seatud õpitulemustest.
Õpilane oskab:
*sooritada kõiki nelja põhitehet ratsionaalarvudega
*tunneb arvu astet
*%
*lihtsustada arv-ja tähtavaldisi sulgude avamise ja koondamise teel
*lahendada ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid

2. Hinne kujuneb teadmiste kontrollide ja protsessihinnete punktide summeerimisel võimalikest punktidest.
Protsessihinded on: suulised vastamised, tunnikontroll või ülesannete iseseisev täitmine jne

3. Kirjalike tööde hindenormid
Hinne "5" 90-100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" 20- 49% punktide arvust

4. Puudumine või ebaõnnestunud kirjalik töö
Kõik teadmiste lontrollid tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav"(5,4,3).
Järeltöö tuleb sooritada 10 päeva jooksul peale töö kättesaamist. Kirjaliku töö ebaõnnestumisel on õpilasel võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni ja sooritada töö kokkulepitud ajal uuesti, esitades eelnevalt ebaõnnestunud töö vigade paranduse.

5. Õpiabi võimalused
Õpilasel on võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni vastastikusel kokkuleppel kab. 413

6. Nõuded õppevahenditele
*õpik
*joonestusvahendid
*harjutuste vihik
*kontrolltööde mapp koos ruuduliste lehtedega