Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 7a, 7b, 7c, 7d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. august 2019. a. kell 09.57
Muudetud: 20. jaanuar 2020. a. kell 21.57

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetuse eesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Õppimise käigus omandab õpilane adekvaatse enesehinnangu ning teadmisi, oskusi ja hoiakuid, mis toetavad tervikliku ja autonoomse inimese kujunemist, terviseteadlikkuse, tervist tugevdava käitumise ning tervisliku eluviisi;
Inimeseõpetuse ainesisu toetab turvalise koolikeskkonna saavutamist ning eetiliste, vastutustundlike ja aktiivsete kodanikuühiskonna liikmete kujunemist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.nädal
Sissejuhatus ainesse. Areng, küpsemine, kasvamine.

2.nädal
Elukaar kui tervik, oskan iseloomustada murdeea arenguülesandeid. Enda elukaare tutvustus läbi piltide.

3.nädal
Tean, kuidas mõjutavad inimese kasvamist ja arengut pärilikud ja keskkonnategurid.

4.nädal
Tean, mis on enesekasvatus.

5.nädal
Enesekasvatus õppetöös.

6.nädal
Oskan selgitada,mis on minapilt ja enesehinnang

7.nädal
Minapilt- tean, kuidas see väljendub
http://project1721764.tilda.ws/page7733828.html


vaheaeg

8.nädal
Eneseanalüüs: oma iseloomujoonte, huvide, võimete ja väärtuste määramine. Tegevusplaan hindele.

9.- 11.nädal
Konfliktide vältimine ja lahendamine

III Seksuaalsus
12. nädal
Lähedus inimeste vahel.

13. nädal
Meeldimine.

14. nädal
Seksuaalsuse avastamine. Suguhaigused. Rasestumisvastased vahendid. E-test

15. nädal
E-test jätkub

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

I poolaastal
Õpilane:
1) iseloomustab murde- ja noorukiea arenguülesandeid üleminekul lapseeast täiskasvanuikka; teab rasestumisvastaseid vahendeid, teab suguhaigusi; mõistab, mis on aluseks suhete tekkimiseks ja nende hoidmiseks;
2) kirjeldab, kuidas mõjutavad inimese kasvamist ja arengut pärilikud ning keskkonnategurid;
3) toob näiteid inimese võimaluste kohta ise oma eluteed kujundada ning mõistab enda vastutust oma elutee kujundajamisel;
4) kirjeldab põhilisi enesekasvatusvõtteid: eneseveenmist, enesetreeningut, eneseergutust ja -karistust ning enesesisendust.
5) selgitab, mis on minapilt ja enesehinnang;
6) kirjeldab positiivse endassesuhtumise kujundamise ja säilitamise võimalusi;
7) kasutab eneseanalüüsi oma teatud iseloomujooni, huve, võimeid ja väärtusi määrates;
8) väärtustab võimalusi oma iseloomu, huve, võimeid ja väärtusi positiivses suunas kujundada ning toob nende kohta näiteid;
9) kirjeldab inimeste erinevaid iseloomujooni, huve, võimeid ja väärtusi ning mõistab toetavate suhete rikastavat iseloomu;

Hindamine üles

Hindamises on põhirõhk kujundaval hindamisel. Õpitulemuste hindamise vormid on mitmekesised, sisaldades suulisi, kirjalikke ja praktilisi ülesandeid. Kirjalikke ülesandeid hinnates arvestatakse eelkõige töö sisu. Hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet individuaalselt suuliselt. Kõik hinded on võrdse kaaluga.

Suuliste ja kirjalike ülesannete puhul õpilane: 
1) selgitab ning kirjeldab mõistete sisu ja omavahelisi seoseid; 
2) selgitab oma arvamusi, hinnanguid, seisukohti ja suhtumisi, seostades neid omandatud teadmistega; 
3) eristab, rühmitab, võrdleb ja analüüsib olukordi, seisundeid, tegevusi ning tunnuseid lähtuvalt õpitulemustest; 

Praktiliste ülesannete puhul õpilane: 
1) rakendab teoreetilisi teadmisi praktiliselt õpisituatsioonis 
2) demonstreerib õpitulemustes määratud oskusi õpisituatsioonis 
3) kirjeldab õpitulemustes määratud teadmiste ja oskuste rakendamist igapäevaelus 

"5" - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Töölehed tehtud korrektselt. Teadmiste protsent punktilistes töödes 89-100.
"4" - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. Töölehtede harjutused tehtud korrektselt. Teadmiste protsent punktilistes töödes 74-90.
"3" - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Teadmiste protsent punktilistes töödes 50-75. Töölehtede harjutused tehtud, esitatud hilinemisega.
"2" - õpilane puudub tundidest. Kohal olles pigem segab, kui toetab tundi. Ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Teadmiste protsent punktilistes töödes alla 45. Töölehtede harjutused tegemata.
"1" - õpilane ei osale tundides.
"0" - hindeline töö sooritamata, ei tähista hinnet.
Märkus: hindeid saab eelneval kokkuleppel õpetajaga parandada konsultatsioonitundides kolmapäeval kell 14.00-14.45 või kokkuleppel õpetajaga.

POOLAASTA KOKKUVÕTVA HINDE MOODUSTAVAD:
* töölehtede hinded
* eneseanalüüsid
* hinnatakse õpilase aktiivsust tunnis