Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Malle Tustit

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Malle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. august 2019. a. kell 09.56
Muudetud: 29. oktoober 2019. a. kell 09.33

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjanduse kaudu õpib õpilane mõistma tekste,arutlema, analüüsima ja looma. Õpib tundma eepikat kui üht kirjanduse põhi˛anri ja romantismi kui üht põhikirjandusvoolu. Oskab leida teostest vastavate ˛anride ja voolude tunnuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 2.-8. sept
1.Sissejuhatus kirjanduskursusesse.
2.Looduse avatud raamat

2.nädal 9.-14. sept
1.Mis on kunst? Kunsti tõlgendamine
2.Elus ja kunstis on tähtis silmaga nähtamatu. "Väike prints"

3. nädal 16.-20.sept
1."Väike prints" -sisukontroll
2. "Väike prints" arutelu

4. nädal -23.-27.sept
1.Kirjandus.Ilukirjandus. Mis vahe neil on?
2.Mõisted eepos, romaan, jutustus, novell, komöödia, tragöödia, draama, ballett, sonett, haiku

5. nädal 3. sept.-4. okt
1Ilukirjanduse mõiste
2.Kunst on vaataja silmades

6. nädal 7.- 11.okt
1.Kui pilt ärkab ellu
2."Juttude võluvägi"

7. nädal -14..-18. okt

1.Jutu juured
2. . Näidendiproov. Muinasjutt

8. nädal-29.okt-31.okt
1.Töö näidendi tekstiga
2. " .Muinasjuttude liigid

9. nädal -4.-8. nov
1. Muinasjuttude liigid. Näidendiproov
2.Muinasjuttude liigid. Näidendiproov

10. nädal -11.-15. nov

1.Muistendid
2. Naljandid. Linnalegendid

11. nädal -18.-22. nov

1.Kirjanduse lohutus. "Ma suudan hüpata üle lompide" -sisukontroll
2. Kirjandus aitab elada

12. nädal -25.-29. nov

1.Ühe pildi taga on teine pilt
2."Õnnelik prints"

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased tutvuvad eepika liikidega, saavad selgeks romantismi ja realismi tunnused ja oskavad neid teostest leida.Oskavad tekste lugeda ja mõista,oskavad kirjutada loovtekste. Saavad arendada oma loovust näidendi teksti koostamisel, lavastajatöös ja näitlemisel.

Hindamine üles

Õpilase hinne kujuneb trimestri jooksul saadud suuliste ja kirjalike kodu- ja tunnitööde hinnete koondhindena. Kõik hinded on võrdse kaaluga . Mitterahuldavaid hindeid on võimalik parandada. Õpilasel peavad olema vastatud vähemalt rahuldavale teosed "Väike prints" -18. sept ja "Ma suudan hüpata üle lompide" - 20. novembril. Kui õpilasel jäävad vastamata vähemalt rahuldavalt kaks teost , ei ole võimalik saada trimestrihinnet üle kolme. Kui vastamata jääb üks teos, ei ole võimalik saada trimestri hinnet üle nelja. Ühe protsessihinde saab õpilane töö eest näidendiga. Panused näidendisse võivad olla erinevad: teksti väljavalimine ja näidendiks kirjutamine, lavastamine, kostüümide kujundamine, lava- ja helikujundus, näitlemine, plakati või video tegemine. Kes otseselt klassi näidendiga ei tegele, kirjutab teatriõhtu retsensiooni.