Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 9_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Aaviste

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Maren.Aaviste@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. august 2019. a. kell 11.06
Muudetud: 27. august 2019. a. kell 11.06

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et õpilane suudaks lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist (Põhikooli riikilik õppekava: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13273133)

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 02.09-06.09.2019
*Sissejuhatus ainesse: Ainekaardi tutvustus. Nõuded. Hindamine.
*Üldine kordamine
2. nädal 09.09-13.09.2019
*Arvu ruut ja ruutjuur
*Ruutjuur korrutisest ja jagatisest
*Ruutjuurte teisendusi
*Ruutjuurte teisendusi
*Teadmiste kontroll: „Arvu ruut ja ruutjuur“
3. nädal 16.09-20.09.2019
RUUTVÕRRAND
*Täielikud ja mittetäielikud ruutvõrrandid
*Taandatud ruutvõrrand
*Taandamata ruutvõrrand
*REIPALT KOOLIPINKI
4. nädal 23.09-27.09.2019
*Ruutvõrrandite lahendamine
*Ruutvõrrandite lahendamine
*Peterburg
*Peterburg
*Peterburg
5. nädal 30.09-04.10.2019
*Ruutvõrrandite lahendamine
*Ruutvõrrandite lahendamine
*Ruutvõrrandite lahendamine
*Ruutvõrrandite lahendamine
*Ruutvõrrandite lahendamine
6. nädal 07.10-11.10.2019
*Ruutvõrrandite lahendamine
*Ruutvõrrandite lahendamine
*Ruutvõrrandi diskriminant. Taandatud ruutvõrrandi lahendi omadused. Viete`i teoreem.
*Ruutvõrrandite lahendamine.
*Ruutvõrrandite lahendamine.
7. nädal 14.10-18.10.2019
*Ruutvõrrandite lahendamine.
*Ruutvõrrandite lahendamine.
*Teadmiste kontroll: "Ruutvõrrandid"
VÕRRANDISÜSTEEMID,TEKSTÜLESANDED
*Tekstülesannete lahendamine ruutvõrrandi abil.
*Tekstülesannete lahendamine ruutvõrrandi abil.
VAHEAEG 21.10 - 25.10.2019
8. nädal 28.10-01.11.2019
*Ruutvõrrandisüsteemide lahendamine.
*Ruutvõrrandisüsteemide lahendamine.
*Tekstülesannete lahendamine võrrandisüsteemi abil.
*Tekstülesannete lahendamine võrrandisüsteemi abil
*Kordamine
9. nädal 04.11-08.11.2019
*Kordamine
*Kordamine
*Ruutfunktsioon ja tema graafik
*Kas punkt asub graafikul
10. nädal 11.11 – 15.11.2019
*Paraboolide joonestamine ja lugemine
*Paraboolide joonestamine ja lugemine
*Paraboolide joonestamine ja lugemine
*Paraboolide joonestamine ja lugemine
*Paraboolide joonestamine ja lugemine
11. nädal 18.11 - 22.11.2019
*Paraboolide joonestamine ja lugemine
*Paraboolide joonestamine ja lugemine
*Paraboolide joonestamine ja lugemine
*Paraboolide joonestamine ja lugemine.
*Paraboolide joonestamine ja lugemine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Trimestri lõpuks õpilased oskavad:
*eristada ruutvõrrandit teistest võrranditest; lahendada taandatud ja taandamata ning mittetäielikke ruutvõrrandeid;
*lahendada lihtsamaid, sh igapäevaeluga seonduvaid tekstülesandeid ruutvõrrandi abil;
*eristada ruutfunktsiooni teistest funktsioonidest; joonestada ja lugeda paraboole.

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse nii kujundavat kui kokkuvõtvat hindamist. Kujundava hindamise puhul keskendutakse eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega
Kokkuvõtval hindamisel võrreldakse õpilase saavutusi taotlevate õpitulemustega. Praktiliste tööde ja ülesannete puhul hinnatakse nii tulemust kui ka protsessi.

1. I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb lähtuvalt I trimestriks seatud õpitulemustest. Õpilane oskab:
*eristada ruutvõrrandit teistest võrranditest; lahendada taandatud ja taandamata ning mittetäielikke ruutvõrrandeid;
*lahendada lihtsamaid, sh igapäevaeluga seonduvaid tekstülesandeid ruutvõrrandi abil;
*eristada ruutfunktsiooni teistest funktsioonidest; joonestada ja lugeda paraboole.

2. Hinne kujuneb teadmiste kontrollide ja protsessihinnete punktide summeerimisel võimalikest punktidest.
Protsessihinded on: suulised vastamised, tunnikontroll või ülesannete iseseisev täitmine jne

3. Kirjalike tööde hindenormid
Hinne "5" 90-100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" 20- 49% punktide arvust

4. Puudumine või ebaõnnestunud kirjalik töö
Kõik teadmiste lontrollid tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav".
Järeltöö tuleb sooritada 10 päeva jooksul peale töö kättesaamist. Kirjaliku töö ebaõnnestumisel on õpilasel võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni ja sooritada töö kokkulepitud ajal uuesti, esitades eelnevalt ebaõnnestunud töö vigade paranduse.

5. Õpiabi võimalused
Õpilasel on võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni vastastikusel kokkuleppel kab. 413

6. Nõuded õppevahenditele
*õpik
*KALKULAATOR(mobiiltelefon ei ole lubatud)
*joonestusvahendid
*ülesannete lahendamiseks kaustik (min. 96 lk)
*kaust A-4 ruuduliste lehtedega teadmiste kontrollide sooritamiseks.