Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 6_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Aaviste

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Maren.Aaviste@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. august 2019. a. kell 10.26
Muudetud: 27. august 2019. a. kell 10.26

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et õpilane suudaks lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist (Põhikooli riikilik õppekava: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13273133)

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 02.09.2019-06.09.2019
KORDAMINE
*Sissejuhatav tund. Ainekaardi tutvustus. Nõuded. Hindamine.
*Arvutamine kümnendmurdudega, ühikute teisendamine, SÜT, VÜK, jaguvuse tunnused, ümardamine etteantud järguni
*Avaldis ja võrrand
*Geomeetrilised kujundid
*Ruumilised kujundid
2. nädal 09.09.2019- 13.09.2019
*Tekstülesanded
*Enesekontroll nr. 1
HARILIK MURD
*Murrujoone tähendus
*Arvkiir
*Arvkiir
3. nädal 16.09-20.09.2019
*Lihtmurd. Liigmurd
*Liigmurru täisosa ja murdosa
*Murru põhiomadus
*Tervisespordipäev
*Taandamine
4. nädal 23.09-27.09.2019
*Taandamine
*Laiendamine
*Ühenimelisteks teisendamine
*Ühenimelisteks teisendamine
*Murdude võrdlemine
5. nädal 30.09-04.09.2019
*Murdude võrdlemine
*Ühenimeliste murdude liitmine ja lahutamine
*Ühenimeliste murdude liitmine ja lahutamine
*Ühenimeliste murdude liitmine ja lahutamine
*Õpetajate päev/Ühenimeliste murdude liitmine ja lahutamine
6. nädal 07.10-11.10.2019
*Kordamine
*Enesekontroll nr.2
MURDUDE TEISENDAMINE; HARILIKE MURDUDE KORRUTAMINE JA JAGAMINE
*Harilike murdude teisendamine kümnendmurdudeks
*Harilike murdude teisendamine kümnendmurdudeks
*Lõpmatud kümnendmurrud
7. nädal 14.10-18.10.2019
*Hariliku murru korrutamine
*Hariliku murru korrutamine
*Hariliku murru korrutamine
*Hariliku murru korrutamine
*Hariliku murru korrutamine
VAHEAEG 21.10-25.10.2019
8. nädal 28.10-01.11.2019
*Pöördarv
*Hariliku murru jagamine
*Hariliku murru jagamine
*Hariliku murru jagamine
*Hariliku murru jagamine
9. nädal 04.11-08.11.2019
*Hariliku murru jagamine
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
10. nädal 11.11-15.11.2019
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
*Enesekontroll nr. 3
PROTSENTARVUTUS
*Osa leidmine tervikust antud osamäära järgi
*Osa leidmine tervikust antud osamäära järgi
*Osa leidmine tervikust antud osamäära järgi
11. nädal 18.11-22.11.2019
*Osa leidmine tervikust antud osamäära järgi
*Protsent
*Osa leidmine tervikust antud protsendimäära järgi
*Osa leidmine tervikust antud protsendimäära järgi
*Osa leidmine tervikust antud protsendimäära järgi

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

I trimestri lõpul õpilased oskavad:
*taandada harilikke murde
*teisendada harilikke murde ühenimelisteks , laiendada murde
*esitada liigmurde segaarvuna ja segaarve liigmurruna
*teostada harilike murdude liitmise-lahutamise tehteid
*teisendada harilikke murde kümnendmurdudeks ja vastupidi
*sooritada nelja tehet harilike murdudega kirjalikult ja peast
*kasutada aritmeetiliste tehete andmete ja resultaadi vahelisi seoseid lihtsamate võrrandite lahendamisel
*rakendada harilike murdude arvutusoskusi tekstülesannete lahendamisel

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse nii kujundavat kui kokkuvõtvat hindamist. Kujundava hindamise puhul keskendutakse eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega
Kokkuvõtval hindamisel võrreldakse õpilase saavutusi taotlevate õpitulemustega. Praktiliste tööde ja ülesannete puhul hinnatakse nii tulemust kui ka protsessi.

1. I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb lähtuvalt I trimestriks seatud õpitulemustest. Õpilane oskab:
*taandada harilikke murde
*teisendada harilikke murde ühenimelisteks , laiendada murde
*esitada liigmurde segaarvuna ja segaarve liigmurruna
*teostada harilike murdude liitmise-lahutamise tehteid
*teisendada harilikke murde kümnendmurdudeks ja vastupidi
*sooritada nelja tehet harilike murdudega kirjalikult ja peast
*kasutada aritmeetiliste tehete andmete ja resultaadi vahelisi seoseid lihtsamate võrrandite lahendamisel
*rakendada harilike murdude arvutusoskusi tekstülesannete lahendamisel

2. Hinne kujuneb enesekontrollide ja protsessihinnete punktide summeerimisel võimalikest punktidest.
Protsessihinded on: suulised vastamised, tunnikontroll või ülesannete iseseisev täitmine jne

3. Kirjalike tööde hindenormid
Hinne "5" 90-100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" 20- 49% punktide arvust

4. Puudumine või ebaõnnestunud kirjalik töö
Kõik teadmiste lontrollid tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav".
Järeltöö tuleb sooritada 10 päeva jooksul peale töö kättesaamist. Kirjaliku töö ebaõnnestumisel on õpilasel võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni ja sooritada töö kokkulepitud ajal uuesti, esitades eelnevalt ebaõnnestunud töö vigade paranduse.

5. Õpiabi võimalused
Õpilasel on võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni vastastikusel kokkuleppel kab. 413

6. Nõuded õppevahenditele
*õpik
*joonestusvahendid
*harjutuste vihik
*kontrolltööde/tunnikontrollide õpimapp