Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. august 2019. a. kell 09.49
Muudetud: 27. august 2019. a. kell 10.09

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: - tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-06.09.2019
I KIRJANDUS KUI KUNST
* Sissejuhatus õppeaastasse. Töövahendid, hindamine, kirjandus
* Looduse avatud raamat; õp lk 8-9

09.-13.09.2019
* Mis on kunst? Kunst, kunstiteose tõlgendamine; õp lk 11-12
* Elus ja kunstis on tähtis silmale nähtamatu; Exupery “Väike prints”; õp lk 12-15

16.-20.09.2019
* Lugemiskontroll: Exupery “Väike prints”
* Rühmatöö

23.-27.09.2019
* Rühmatöö
* Rühmatöö ja teose kokkuvõte

30.09-04.10.2019
* Kirjandus. Ilukirjandus. Mis vahe neil on? Mõisted: eepos, romaan, jutustus, novell; komöödia, tragöödia, draama; ballad, sonett, haiku, vabavärsiline luule; õp lk 16-17
* Kunst on vaataja silmades; õp lk 18-19

07.-11.10.19
* Kui pilt ärkab ellu; õp lk 20-23
* Kokkuvõte I peatükist. Loovülesanded

14.-18.10.2019
II JUTTUDE VÕLUVÄGI
* Jutu juured; Rahvajutt, muistend, muinasjutt, müüt, linnalegend, naljand, anekdoot; õp lk 28-31
* Muinasjutud. Muinasjutu seadused; õp lk 32-33

21.-25.10.2019 - VAHEAEG

28.10-01.11.2019
* Muinasjuttude liigid; õp lk 34-39
* Töö muinasjutuga

04.-08.11.2019
* Lugemiskontroll: J. D. Salinger „Kuristik rukkis“ või N. H. Lee „Tappa laulurästast“
* Rühmatöö

11.-15.11.2019
* Rühmatöö
* Rühmatöö kokkuvõte

18.-22.11.2019
* Kes teisele auku kaevab, see ise sisse kukub; õp lk 40-41
* Muistendid; õp lk 42-43

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

loeb läbi kaks tervikteost: 8. klassi kohustuslik kirjandus: Antonie de Saint-Exupery "Väike prints", J.D.Salinger "Kuristik rukkis", D.leesaluu "Mängult on päriselt", C.Dickens "Oliver Twist", K.Kender "Pangapettus", M. Heinsaar "Artur Sandmani lugu", J. Tangsoo "Hanejaht", üks vabalt valitud kriminaalromaan
- oskab loetud teose kohta arvamust avaldada, sõnastada selle peamist mõtet ja probleemi
-osaleb vestluses, oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet
- oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseteks, lauseid tekstiks
- kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste
-suudab tööd analüüsida

Hindamine üles

Kõik hinded on trimestrihinde panekul võrdse kaaluga. Kui trimestrihinne peaks jääma kahe hinde vahele, on suurima kaaluga raamatutöö hinne
Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle. Üldises plaanis lähtuvad hindamispõhimõtted sellest, kas töö on suuline või kirjalik.

Suulisel esitlusel on hindamise aluseks järgmised kriteeriumid:
Hinne"5" - esitlus on ladus, loogiline ja sõnavaralt õige ning korrektne.
Hinne"4" - esitlusel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus.
Hinne"3" - esitlusel takerdutakse, jutustus on lünklik ja sõnavara vaene.
Hinne"2" - esitlusel ei suudeta edasi anda pala sisu.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.