Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 5c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. august 2019. a. kell 08.29
Muudetud: 27. august 2019. a. kell 08.41

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli matemaatikaõpetus annab õppijale valmisoleku mõista ning kirjeldada maailmas valitsevaid loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid.

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT-vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

4. - 8. sept
I NATURAALARVUD
1) Kordamine. õ lk 4-7, tv lk 4-5
2) Kordamine õ lk 8-9
3) Arvud üle miljoni õ lk 10-13

11. - 15. sept
1) Ajaloolisi andmeid õ lk 13. Kujutame arve arvkiirel õ lk 14-15
2) Naturaalarvude võrdlemine õ lk 16-19, tv lk 6-7
3) Naturaalarvude ümardamine õ lk 20-22, tv lk 8-9
4) Naturaalarvude ümardamine õ lk 23, TUNNIKONTROLL

18. - 22. sept
1) Arvavaldis õ lk 24-25
2) Tähtavaldis. Valem õ lk 26-28, tv lk 12-13
3) Naturaalarvude liitmine õ lk 29-31, tv lk 10-13
4) Naturaalarvude liitmine õ lk 32-34, tv lk 14-17

25. - 29. sept
1) Naturaalarvude lahutamine õ lk 35-37, tv lk 18-21
2) Naturaalarvude lahutamine õ lk 38-40, TUNNIKONTROLL
3) Õpime lahendama võrrandeid õ lk 41-42, tv lk 28-31
4) Ülesandeid naturaalarvude liitmise ja lahutamise kohta õ lk 43-44

2. - 6. okt
1) Ülesandeid naturaalarvude liitmise ja lahutamise kohta õ lk 45-46
2) Kordamine õ lk 46-47
3) KONTROLLTÖÖ
4) Joonestame ja mõõdame õ lk 48-53, tv lk 64-79

9. - 13. okt
1) Skaalad õ lk 54, Kordamine õ lk 55, tv lk 70-71
2) Kogume ja korrastame arvandmeid õ lk 56-59, tv lk 72-73
3) Joonestame diagramme õ lk 60-61, tv lk 74-75
4) Joonestame diagramme õ lk 62-63, kordamine

16. - 20. okt
1) KONTROLLTÖÖ
II NATURAALARVUDE KORRUTAMINE JA JAGAMINE
2) Kordame, mis on naturaalarvude korrutamine õ lk 66-68, tv lk 32-33
3) Kordame korrutamise seadusi õ lk 69-71 , tv lk 34-37
4) Kordame korrutamise seadusi. Sulgude avamine õ lk 71-72, tv lk 38
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0116/index.html

23. - 27. oktoober - KOOLIVAHEAEG

30. okt - 3. nov
1) Kordame korrutamise seadusi. Sulgude avamine õ lk 73-74, tv lk 39
2) Tunnikontroll. Kirjalik korrutamine õ lk 75-78
3) Kirjalik korrutamine õ lk 79-80
4) Kordamine õ lk 80-82

6. - 10. november
1) Tunnikontroll. Kordame, mis on naturaalarvude jagamine õ lk 83-85
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0115/index.html
2) Kordame, mis on naturaalarvude jagamine. Kümnendsüsteemi ühikute teisendamine õ lk 86-87, tv lk 44-45
3) Kirjalik jagamine õ lk 88-90, tv lk 46-47
4) Kirjalik jagamine õ lk 90-92

13. - 17. november
1) Tunnikontroll. Kui tundmatu on jagatav või jagaja õ lk 93-94
2) Ülesandeid kõigi tehete kohta naturaalarvudega õ lk 95-99
3) KONTROLLTÖÖ - naturaalarvude korrutamine ja jagamine
4) Arvu tegurid ja kordsed õ lk 100-102
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0020/index.html
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0018/index.html

20. - 24. november
1) Jaguvuse tunnused õ lk 103-105,
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0048/index.html
2) Jaguvuse tunnused õ lk 106-107, tv lk 54-57
3) Kordamine õ lk 107
4) Algarvud ja kordarvud õ lk 108-109, tv lk 50-53
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0009/index.html
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0076/index.html

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Oskab:

kirjutada ja lugeda arve miljardi piires;
võrrelda, järjestada ja ümardada naturaalarve;
kujutada arve arvkiirel;
kirjutab naturaalarve järkarvude summana ja järguühikute kordsete summana;
joonestada ja mõõta lõiku;
koostada sagedustabelit;
joonestada ja lugeda andmeid diagrammilt;
kasutada tehete järjekorda;
selgitab ja kasutab liitmise ja korrutamise seadusi;
sooritada nelja põhitehet kirjalikult naturaalarvudega miljardi piires;
arvutada peast naturaalarvudega;
koostada lihtsamaid avaldisi ja arvutada nende väärtust;
korrutada kirjalikult kuni kolmekohalisi naturaalarve;
jagada kirjalikult kuni viiekohalisi arve kuni kahekohalise arvuga;
lahendada korrutamis- ja jagamistehtel põhinevaid võrrandeid;
arvutada kuni neljatehteliste arvavaldiste väärtusi;
leiada arvu tegureid ja kordseid;
otsustada (tehet sooritamata), kas arv jagub 2-ga, 3-ga, 5-ga, 9-ga või 10-ga;
otsustada 100 piires, kas arv on algarv või kordarv.

Tunneb tehete järjekorda (liitmine/lahutamine, korrutamine/jagamine, sulud).
Teab, et arv 1 ei ole alg- ega kordarv.
Kordab naturaalarvude korrutamise, jagamise ja tegurdamisega seotud teemasid.
Kordab varem õpitud jagamise ja korrutamise omadusi.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Õppeprotsessi käigus saab õpilane hindeid tunnitöö, õpiku/töövihiku ülesannete, tunnikontrollide, kontrolltööde jms eest. Kokkuvõttev trimestrihinne arvestab kõiki õppeperioodi jooksul saadud hindeid, sealjuures on kontrolltööde hinded suurema kaaluga. Kui kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded. Matemaatika hinnete hulka kuuluvad ka valikaine, arvuti matemaatikas, saadud hinded.

Hindenormid:
Hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust,
hindega „4” 75–89%,
hindega „3” 50–74%,
hindega „2” 20–49%,
hindega „1” 0–19%.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on kodutöö hinne "1" ja see kajastub ekoolis. Samal päeval on tal võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal) ja esitada see järgmise matemaatikatunni algul õpetajale, sel juhul kustutatakse hinne "1" ekoolist. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, siis seda hinnet enam parandada ei saa.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14.00 ruumis 306 kell või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.