Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. august 2019. a. kell 13.06
Muudetud: 27. august 2019. a. kell 09.43

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: - tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

1.Õpilane loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning mõistab seeläbi iseend ja maailma
2. Väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga
3. Mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust
4. Arendab oma loomevõimet
5. Kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid
6. laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma
7. Oskab diskuteerida ning annab iseseisvaid hinnanguid neid põhjendades ning sõnastab ja esitab oma mõtteid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 2.-6. sept
1. Eesmärkide seadmine uueks õppeaastaks, kokkulepete sõlmimine. Õpiku tutvustus
2. Suvelugemise tutvustus
2. nädal 9.-13. sept
1. Raamatud meie ümber õ lk 8-9, tv h1-4 Raamatukogu külastus
2. Loovülesanded ( teabeotsing, , koduraamatukogu)
3. nädal 16.-20. sept
1 .Elulood- inimese elulugu kui kirjandusteos lk 14-15
2. Katk raamatust "Kevade" Võrdlusmomente tänapäeva ja tekstikatkendi vahel
4. nädal 23.-27. sept
1.Elulugudest saab ajalugu lk 18-19
2. Enda eluloo kirjutamine
5. nädal 30. sept- 4. okt
1. Pooleli jäänud päevik lk 20-21 Päeviku kirjutamine
2. Mälestused kõverpeeglis lk 22-23
6. nädal 7.-11. okt
1. loovtegevused
2.Ettekanne ühest Saaremaa tuntud kultuuritegelasest ( kirjanikust, kunstnikust, keeleteadlas3est, muusikust)
7. nädal 14.-18. okt
1. Noorus on ilus aeg lk 26-29
2. "Kuidas elad,Ann?"
8. nädal 28.okt- 1. nov
1. Iseenda kammitsatest "Priska"
2. "Priska" ( armukadedus, kirja kirjutamine9
9. nädal 4.-8. nov
1. Tänapäeva mässumeelne luule
2. Tänapäeva noorte ajaveetmine ( jutu kirjutamine ühest oma päevast või tänapäeva noorte ajaveetmisest)
10. nädal 11.-15. nov
1. H. Nõu "Pea suu" raamatu vastamine
2. Raamatu arutelu lk 36-39
11. nädal 18.-22. nov
1. Draamakirjandus "Kaotajad"
2. "Kaotajad"

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

#Klassi lõpetamisel õpilane
1) on lugenud eakohast eri˛anrilist väärtkirjandust, kujundanud selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi ning arendanud lugejaoskusi;
2) väärtustab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
3) tõlgendab, analüüsib ning mõistab kirjandusteost kui erinevate lugude ja inimsuhete, elamuste ja väärtuste allikat ning erinevate seisukohtade peegeldajat;
4) mõistab ja aktsepteerib teose lugemisel tekkivate seisukohtade paljust, väärtustab erinevaid ideid ja kujutamisviise;
5) väljendab end korrektselt suuliselt ja kirjalikult, jutustab kokkuvõtvalt teoses toimunust, arutleb teoses kujutatu üle ning kirjutab eriliigilisi omaloomingulisi töid;
6) kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, nii teatmeteoseid kui ka internetti.

Hindamine üles

#Kirjanduse I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 4 hinnet järgmiste tööde eest:
1) lugemiskontroll: A. Vallik “Kuidas elad, Ann?”;
2) lugemiskontroll: üks Helga Nõu noorsooromaan: „Pea suu!“ või „Tõmba uttu“;
3) intervjuu;
4) loovtöö.

* Valikuliselt hinnatakse tunnitööd ja koduste ülesannete täitmist.
* Kui trimestri hinde väljapanemisel jääb hinne kahe hinde vahele, saab määravaks lugemiskontrolli(de) hinne/hinded.
* Rühmatöös hinnatakse koos nii panust rühmatöö protsessi kui ka lõpptulemust.
* Suulise vastuse puhul hinnatakse nii suulise esinemise oskust kui vastuse sisu.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

Vajalikud õppevahendid:
* kirjanduse õpik;
* korrektne kirjanduse vihik;
* õpimapp (sama, mis eesti keeles);
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
*Veronika Kivisilla, Priit Ratassepp, Jürgen Rooste “Labürint. Kirjanduse õpik 7. klassile”, Tallinn: Avita