Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. august 2019. a. kell 12.25
Muudetud: 31. oktoober 2019. a. kell 10.58

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02. - 06.09
Tervis. Tervise olemus. õ lk 7- 8 tv 1-2 Tervisenäitajad õ lk 9-10
09. - 13.09
Praktiline töö: tervisenäitajate mõõtmine. Tervist mõjutavad tegurid. Stress. õ lk 11-16,
16. - 20.09
Tunnikontroll. Tervisliku eluviisi komponendid. õ lk 17
23.- 27.09
Tervislik toitumine, selle põhimõtted. õ lk 18-22 Praktiline töö: toidupüramiidi koostamine
30.09 - 04.10
Toitumist mõjutavad tegurid õ lk 23-24, Praktiline töö: Pakendi märgistuse lugemine l õ. lk .24
07. - 11.10
Tervislik päeva ja -nädalamenüü õ lk 25-27, Praktiline töö.: (valik) menüü koostamine õ lk 39 ül 3/ pere toidukorv õ lk 39 ül 4,/eesti rahvustoidud
14. - 18.10
Kehaline aktiivsus, selle tähtsus, vormid ja põhimõtted. õ lk 28-32, tv 14-18
Vaheaeg 21.10 - 27.10
28.10 - 01.11 Sobiva kehalise aktiivsuse valik. Eneseteostamine seoses kehalise aktiivsusega Karastamine õ lk 33 - 36
04. - 08.11 Päevakava ning töö ja puhkuse vaheldumine õ lk 37 - 40, töölehe täitmine
11. - 15.11 Murdeiga ja kehalised muutused õ lk 41 - 46
18. - 22.11 Emotsionaalsed muutused õ lk 47- 52
25. - 30.11 Suguline kõpsus ja soo jätkamine õ lk 53 - 55
02. - 06.12 Turvalisus ja riskikäitumine õ lk 56 - 70, töölehe täitmine
09. - 13.12 Uimastid, riskid, tervis õ lk 71 - 79
16. - 20.12 Filmi vaatamine
Vaheaeg 23. 12 - 05.01
06. - 10.01 Turvaline ning ohutu käitumine koolis, kodus, õues õ lk 56 - 60
13. - 17.01 Eakaaslaste ja meedia mõju ning iseenda vastutus. Vahendatud suhtlemine õ.lk. 61 - 66

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpitulemus poolaasta lõpuks
* Kirjeldab oma välimust, huvisid ja tegevusi, mida talle meeldib teha.
* Eristab mehi ja naisi.
* Nimetab mille poolest ta sarnaneb teistega ja erineb teistest.
* Väärtustab iseennast ja teisi.
* Kirjeldab, kuidas oma tervise eest hoolitseda.
* Kirjeldab tervise hoidmise viise: mitmekesine toit, uni ja puhkus ning liikumine ja sport.
* Teab, et liikumine, puhkus ja tervislik toitumine on tähtsad seoses tervisliku eluviisiga.
* Eristab aja kulgu ja seisu.
* Planeerib oma päevakava.
* Kirjeldab, kuidas sisustada vaba aega.
* Väärtustab tegevusi, mis on positiivsete tunnete tekkimise allikaks.
* Eristab füüsilist, vaimset ja sotsiaalset tervist ning selgitab tervise olemust nendest mõistetest lähtuvalt.
* Eristab põhilised organismiga seotud rektsioonid stressi korral ning kirjeldab nendega toimetuleku võimalusi.
* Väärtustab oma tervist.
* Eristab tervislikku ja mittetervislikku eluviisi.
* Koostab endale tervisliku toidumenüü ja analüüsib seda lähtudes tervisliku toitumise põhimõtetest.
* Kirjeldab tervisliku toitumise põhimõtteid ning väärtustab neid.
* Selgitab kuidas toitumine on seotud tervisega.
* Kirjeldab tegureid, mis mõjutavad inimese toiduvalikut.
* Teab kehalise tegevuse mõju oma tervisele ja toob selle kohta näiteid.
* Kirjeldab oma hobisid, päevakava ja hindab kehalise aktiivsuse piisavust oma igapäevases tegevuses.
* Teab enda olulisi tervisenäitajaid (näiteks, , kehapikkus, kehakaal, kehatemperatuur, pulsisagedus, enesetunne, meeleolu, viimane hamba- ja silmaarsti külastus).
* Väärtustab tervislikku eluviisi.
* Teab ja kirjeldab murdeeas toimuvaid kehaga seotud ja emotsionaalseid muutusi.
* Aktsepteerib ja väärtustab oma kehalisi muutusi.
* Teab, et murdeiga on varieeruv, igaühel oma arengutempo.
* Tervisliku eluviisi komponente
* Teab murdeeas toimuvaid muutusi
* Õige käitumisega suurendab oma turvalisust ja vähendab kuriteo ohvriks sattumise võimalust
* Ennetab uimastitetarbimisega seotud riske ja terviseprobleeme
* Kuidas arendada sotsiaalseid ja enesekohaseid toimetulekuoskusi
* Internetis olevaid ohuolukordi

Hindamine üles

I poolaasta arvestuslikud tööd:
1. Ülesanne : Kuidas mõjutab matkamine tervist? Too 2 näidet kehalise, vaimse, emotsionaalse ja sotsiaalse tervise kohta!
2. Tööleht : tervislik eluviis ( 50 - 100 % õige -AR )
3. Tervisliku päevamenüü koostamine ja esitamine.
4. Oma päevakava koostamine ja esitamine.
5.Tööleht : muutused murdeeas

Õppeperioodil saavutatud õpitulemuste (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad”) fikseerimiseks kasutatakse e-koolis järgmiseid protsessi hinnanguid:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud.
„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud.
„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, esitamata või lõpetamata tööd (märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul. Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.

Koolivahetusel teisendatakse mitteeristavad hinnangud numbrilisteks hinneteks viiepalli süsteemis:
Märge "AR" / Hinne "5"
töövahendid alati kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
on hästi omandanud muusikalised teadmised ja oskused
oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitut
kõik arvestuslikud tööd on õigeaegselt esitatud
Märge "AR" / Hinne "4"
töövahendid enamasti kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
töödes esineb üksikuid vigu
Märge "AR" / Hinne "3"
õppevahendid aeg-ajalt kodus
tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
ainealastele küsimustele vastab õpetaja suunavate vihjete abil
teadmiste rakendamisel vajab õpetaja abi
Märge "MA" / Hinne "2"
õppevahendid pidevalt kodus
õppeülesanded poolikult täidetud või täitmata
puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
ei oska vastata olulisemale osale õppematerjalist, teeb rohkesti sisulisi vigu
suhtumine töösse huvitu
Märge "MA" / Hinne "1"
õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilane keeldub vastamast
puuduvad töövahendid
õpilane puudub põhjuseta ja ei osale konsultatsioonitunnis.