0 kaarti!
Autor: Heidi Truu eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee |
Loodud: 26. august 2019. a. kell 09.41
Muudetud: 26. august 2019. a. kell 11.29
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester
Kestvus: - tundi nädalas
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid
1. nädal 2.- 6. sept
1. Kokkulepped uueks õppeaastaks. sõnadeta saab ka suhelda TV h 1-7
2. sõna ja tähendus ( sõnastiku kasutamine)
2. nädal 9.-12. sept
1. Murded ja sünonüümid TV h 8-14
2. murded ja sünomüümid TV h 8-14
3. nädal 16.- 20. sept
1.Kõnekeel ja kirjakeel TV 15-17
2.Reipalt koolipinki
4. nädal 23.-27. sept
1. Kiri ja kuulutus Kirja kirjutamine TV h 18-23
2. kuulutus kuulutuse kirjutamine TV h 18-23
5. nädal 30. sept- 4. okt
1. Sõnaliigid. Sõnade liigitamine TV h 24-30
2. Pöördsõnad. Lühijutu kirjutamine
6. nädal 7.-11. okt
1. Käändsõnad TV h31-45
2. Muutumatud sõnad Sõnaliikide määramine - tunnikontroll
7. nädal14.-18. okt
1. Kirjeldus ja iseloomustus TV h 46-49
2. kirjeldus, kirjelduse kirjutamine
8. nädal 28.okt-1. nov
1. Iseloomustus TV h 50-51
2. Iseloomustus, iseloomustuse kirjutamine
9. nädal 4.-8. nov
1. Häälikud, silp ja välde TV52-60
2. Häälikud, silp ja välde
10. nädal 11.-15. nov
1. Sõna ja välde TV h 61-69
2. Sõna ja välde TV h 61-69 - tunnikontroll silpide ja välte määramine
11. nädal 18.-22. nov
1. Astmevahelduse kordamine
2. Trimestri lõpetamine
Õpilane oskab märgata suulisele suhtlusele omaseid väljendusvahendeid, oskab leida sõnaraamatust vajalikku teavet. Oskab kirjutada ja vormistada kirja, kuulutust. Tunneb sõnaliike, oskab kirjutada kirjeldust, iseloomustust. Teab häälikute liike ja välte määramise põhimõtteid.
Õpilase veerandi hinne kujuneb
1.tunnikontrollid
2. kodu- ja tunnitöödest,
3. etteütlus
4. loovtööd
Hinded on kõik võrdse osakaaluga
Tunnikontroll:
"5" 100-90%
"4" 89-75%
"3" 74-50%
"2" 49-25%
"1" 24-
Kirjalike tööde hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele):
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.
Etteütlus
"5" töö veatu või kaks kergemat viga
"4" 3-5 viga
"3" 6-8 viga
"2" 9 12 viga
"1" 13 ja enam vigu