Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. august 2019. a. kell 13.45
Muudetud: 23. august 2019. a. kell 13.53

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-06.09.2019
* Lugeda on huvitav (õ lk 8, 9, tv lk 2, 3)
* Astrid Lindgren "Meisterdedektiiv Blomkvist"(õ lk 10-13, tv lk 4, 5)

9.-13.09.
* Ilu ja teabekirjandus. Proosa (õ lk 14, 15)
* Ettekande esitlus (tv lk 6, 7)

16.-20.09.
* Jaan Kross "Mardileib" (õ lk 16-19, tv lk 8-9)
* Richard Roht "Mäger Urask" (õ lk 20-21, tv lk 10)

23.-27.09.
* Luule (õ lk 22-23, tv lk 11)
* Kornei Tšukovski (õ lk 24-25, tv lk 12)

30.sept-04.10.
* Lugemine. Ümberjutustamine ja kokkuvõtte tegemine (õ lk 26-27, tv lk 13)
* Jan Brechwa "Pan Kleksi akadeemia" (õ lk 28-31, tv lk 14)

07.-11.10.
* Erich Kästner "Veel üks Lotte" (õ lk 32-33, tv lk 15)
* Toredaid luuletusi (õ lk 34, 35). 1. ptk kokkuvõte (TV lk 16-17)

14.-18.10.
* Sept-okt loetud raamatute arutelu (+ lugemispäevik). Valik järgnevate teoste hulgast:
1) J. Kross „Mardileib”
2) A. Lindgren „Meisterdetektiiv Blomkvist”
* Sept-okt loetud raamatute arutelu. Töö rühmades.

KOOLIVAHEAEG 19.-27. okt 2019

28.10.-01.11.
* Vana aja lood ja laulud: rahvaluule; hea jutt, hea jutustaja (õpik lk 36-37, TV lk 18-19)
* Rahvajutud. A. Jakobson "Õitsipoisi õnn", kogumiku "Ööbik ja vaskuss" tutvustus. Mõistekaart ja ideekaart (õpik lk 38-41, TV lk 20)

04.-08.11.
* Pobulipoja lugu (kodutöö õ lk 41 ül 13 kontroll). Šotimaa ja šotlased, info otsimine internetist (TV lk 21). Šoti muinasjutt "Ise" (õpik lk 42-43) + ül lk 43 loetu kohta.
* Rahvakalendri tähtpäevad - hingedepäev ja mardipäev - Õpik lk 72-75, tV lk 35-37. Kuulamisül nr 3. https://www.youtube.com/watch?v=IB44B8EnwL4

11.-15.11.
* Muinasjutud (õ lk 44, tv lk 22, 23). "Oakene" (õ lk 45 - 47, tv lk 24)
* Loetud muinasjuttude jutustamine. Valik järgmiste raamatute hulgast:
1) A. Jakobson „Ööbik ja vaskuss”
2) A. Jakobson „Puujalaga katk”
3) A. Jakobson „Suur onu ja väike vennapoeg”

18.-22.11.
* Vigurmuinasjutud. P.-E. Rummo "Lakkhundikese jutud" (õ lk 64-67)
* Rahvakalender: kadripäev (õ lk 76, 77, tv lk 38, 39). Kokkuvõte trimestrist.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt
Õpilane:
loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara.

Tekstiloome
Õpilane:
jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne).

Suuline ja kirjalik suhtlus
Õpilane:
valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid.

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Kasutatakse nii kujundavat hindamist kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

Kirjanduse koondhinne õppeperioodi lõpul väljendab õpilase teadmisi ja oskusi:
1) lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse esitamine);
2) töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde);
3) klassivälise lektüüri tundmises.

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi
lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub ruumis 307 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.

Õppekomplekt:
Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Kirjanduse õpik 5.klassile", Avita 2012
Reeli-Alli Külvi, Maret Varblas, Miina Leemets "Kirjanduse TV 5.klassile", Avita 201