Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 3a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Stevelin Tamm

klassiõpetaja

Kontakt: Stevelin.Tamm@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. august 2019. a. kell 11.09
Muudetud: 28. oktoober 2019. a. kell 08.45

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tunnis saadakse esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

Valikkursuse eesmärgid:
- õpilane kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös
- valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid
- arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist
- praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades
- tunneb lihtsamaid programmide loomise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch, Blue-Bot ja Lego WeDo abil
- valikaine integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, loodusõpetuse jt ainete õpetusega

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

2.-06. september
Sissejuhatus

9.-13. september
Klaviatuurimängud, loogikamängud: sissejuhatavad ja häälestavad mängud.

16.-20 september
Programmeerimismängud

23.-27. september
Scratch, kordamine: Meenutame põhilisi käsklusi, mida need võimaldasid. Õpilane tutvustab ise, mis üks või teine plokk võimaldas. Tuletame meelde kasutajanimed, vaatame üle varasemad tööd.

30. september-4. oktoober
Sissejuhatus robootikasse - BlueBotid, käsklused ja sammud

7.-11. oktoober
BlueBot, matid ja soovitud teekonna programmeerimine

14.-18. oktoober
LEGO WeDo 2.0

VAHEAEG

28.oktoober-1. november
LEGO WeDo 2.0

4.-18. november
Scratch: Kujundite loomine

11.-15. november
Scratch: Nuputamisülesannete loomine ja lahendamine kujundite abil

18.-22. november
Scratch: Oma nime esitähtede joonistamise programmeerimine


I TRIMESTRI LÕPP

25.-29. november
Scratch: Oma nime esitähtede joonistamise programmeerimine

2.-6. detsember
LEGO WeDo 2.0

9.-13. detsember
LEGO WeDo 2.0

16.-20. detsember
BlueBot ja kunst

VAHEAEG
6.-10. jaanuar
BlueBot ja matemaatika

13.-17. jaanuar
Scratch: Mängu projekt. Tegelased, taustapilt, teated, efektid

20.-24. jaanuar
Scratch: Mängu projekt. Tegelased, taustapilt, teated, efektid

27.-31. jaanuar
Scratch: Mängu projekt. Mängu viimistlemine, lõpetamine, jagamine

3.-7. veebruar
Scratch: Klassikaaslaste poolt loodud mängide läbimängimine

10.-14. veebruar
Cargo-Bot mäng iPadil

17.-21. veebruar
Cargo-Bot mäng iPadil

VAHEAEG

2.-6. märts
Edison haridusrobotite kasutamine, erinevad programmid

II TRIMESTRI LÕPP

9.-13. märts
Edison haridusrobotite kasutamine, erinevad programmid

16.-20. märts
Scratch: Viktoriini projekt. Andmed, küsimused, vastusetüübid, tegelased, taust

23.-27. märts
Scratch: Viktoriini projekt. Andmed, küsimused, vastusetüübid, tegelased, taust

30. MÄRTS-3. aprill
Scratch: Viktoriini projekt. Viktoriini viimistlemine, lõpetamine, jagamine

6.-10. aprill
Scratch: Viktoriini projekt. Viktoriiniprojektide läbimängimine (klassikaaslaste loodud mängud)

13.-17. aprill
LEGO WeDo 2.0

VAHEAEG

27. aprill-1. mai
LEGO WeDo 2.0

4.-8. mai
LEGO WeDo 2.0

11.-15. mai
LEGO WeDo 2.0

18.-22. mai
LEGO WeDo 2.0

25.-29. mai
Aasta tööde kokkuvõte, tagasiside, kokkuvõtvad hinnangud

1.-5. juuni
Praktikapäevad

8.-12. juuni
Praktikapäevad, õppeaasta lõpetamine

III TRIMESTRI LÕPP

VAHEAEG

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus, kirjalikul tööl või eKoolis. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

E-kooli tunnistusele kantakse igas õppeaines osaoskuste saavutatus trimestri lõppedes.
Osaoskused I trimestris
1. Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
2. Oskad ehitada roboteid ning neid programmi abil juhtida.
3. Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

Osaoskused II trimestris
Osaoskused III trimestris


Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata


Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 13.00 ruumis 109.
Siis saad:
* Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
* Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid.