Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 3c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inna Vann

klassiõpetaja

Kontakt: Inna.Vann@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. august 2019. a. kell 08.57
Muudetud: 18. oktoober 2019. a. kell 11.08

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeaineis. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
Põhikooli emakeeleõpetusega taotletakse, et õpilane
• kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutab õigesti;
• suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
• omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse;
• arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
• oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
• loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
• huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
• tunneb oma rahvuskirjandust.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
L Kähku kooli lk 7, Tere jälle! lk 10, September TV lk 6, Johannese esimene koolipäev lk 120-121; Kool saja aasta pärast lk 14-15
KÕ: Suur algustäht nimedes. Jutt. Lause. Suur lause algustäht. Lauseskeemi koostamine. TV lk 4-7.
II nädal
L: Kummikeks, kummikeks lk 16-17, Paula jäi kooli hiljaks lk 20- 21, Lõvi Lõrr ja jänes Jass TV lk 15
KÕ: Käekirja analüüs. Täishääliku pikkus sõnas. Laiendamata ja laiendatud lihtlause.Liitsõna. TV lk 8-15.
Etteütlus.
III nädal
L:, Kuidas tekkis sepikoda lk 24, Pinalis lk 26, Huvitavat pliiatsi ajaloost lk 27, Kuninganna Ann läheb kunstikooli lk 28-29; Luiskamine lk 30
KÕ: Lausete laiendamine, Koma lauses sidesõnade ees ja loetelus. Riimuvad sõnad. TV lk 16- 21. Etteütlus
IV nädal
L: , Eesti Lastekirjanduse Keskus lk 31, Raamatukogus. Raamatukoi lk 32-33, Samueli võlupadi lk 34-35, Küsimärgi küsimus lk 36; Sügisel lk 38, Jutujärg lk 39, Siis, kui telerit veel polnud lk 40
KÕ: Täis- ja kaashääliku pikkus sõnas. Lause lõpumärk. TV lk 22-24 Kontrolltöö
V nädal
L: , Isa, loe muinasjuttu lk 41, Metsavanad lk 42-45; Kust uba endale musta joone sai? lk 47, Printsess herneteral lk 48-49; Punanokakese muinasjutt lk 50- 51
KÕ: Lauselõpumärk. Asesõna lauses. Küsimuste koostamine.TV lk 25- 33. Etteütlus
VI nädal
L: , Vahva rätsep lk 52-54; Mis meile hirmu teeb? Mis me hirmu peletab? lk 58-59, Noorpagana asjad lk 60, Muinaslood ja pärislood lk 61, Viplala lk 62-63
KÕ: KORDAMINE: suur algustäht, täis- ja kaashääliku pikkus,
lauselõpumärk, asesõnad, liitsõna. TV lk 34- 39. Kontrolltöö

VII nädal
L: , Ema, jutusta veel ainult üks anekdoot lk 64-65; Kuidas sünnivad padjad? lk 66-68, Unenägude seletaja lk 69, Kui karu tahtis magada lk 70, Mesikäpa uni kestab viis kuud lk 71;
KÕ: Sõnade rühmitamine Õ lk 56- 57, TV lk 40- 51. Etteütlus. Lugemiskontroll "Noorpagana lood".
KOOLIVAHEAEG
VIII nädal
* Kui karu tahtis magada lk 70, Tegusõna lõpud õ lk 72, tv lk 51- 53.
*Mesikäpa uni kestab viis kuud lk 71; Tegusõna lõpud õ lk 73, tv lk 49
ISAD JA LIIKLUS
*Valgusfoo.Tramm lk 74,75; Asesõna - tegusõna. Loetelu tv lk 54
*Tumeroheline auto ei kuula sõna lk 76,Väljendid tv.lk.54 h 7
*Kollane aotopõrnikas aitab hädalisi lk.77; tv.lk 55/
IX nädal
*Alaril on paha tuju lk.78; tv.lk.56/ KT I v
*Velosipeedidest arvati lk.79,Skeem tv.lk.57 - 59,
*Supermees lk.80/Liitsõnad tv.lk.60,
*Nukker isadepäev lk.83/Kaashäälikuühend ;tv.lk.61
*Meie issid. Nali habemega lk.84,tv.lk.62 sõnaliigid(kordamine)
X nädal
*Õpetaja mardiõhtu lk.128/ EÜ -asesõnad, tegusõnad
*Karumürad lk.85;/ Kuulamisülesanne.
*Tegusõna - olevik, minevik lk.86, tv.lk.64,
*Tegusõna jaatav ja eitav kõne olevikus ning minevikus lk 87, tv lk 65
*Enne töö, siis lõbu (lug olevikus ja minevikus)./ Kõik üksteist me vajame tv lk 66.
I TRMESTRI LÕPP

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

lugemine ja suuline eneseväljendus

Suudad eakohast teksti lugeda ja kuulata, toimida sõnumi või juhendi järgi.
Oskad vastata küsimustele, kasutades sobivalt täislauseid ning lühivastuseid.
Jutustad loetust pildiseeria, tugisõnade, märksõnaskeemi või küsimuste toel.
Mõistad lihtsat plaani, tabelit, diagrammi ning kaarti.
Tead loetud lasteraamatute sisu, oskad nimetada lastekirjanikke.

keeleõpetus

Oskad veatult kirja panna häälikute pikkust, häälikuühendeid, õpitud käändelõppe ja lihtsamaid võõrsõnu.
Kasutad suurt algustähte ja lause lõpumärki õpitud keelereeglite kohaselt.
Tead peast võõrtähtedega tähestikku, kasutad lihtsamat sõnastikku ja koostad loendeid tähestikjärjestuses.
Silbitad ja poolitad õigesti.
Kirjutad eakohast teksti etteütlemise järgi veatult.

kirjatehnika

Kasutad kirjutades õigeid tähekujusid ja –seoseid.
Kirjutad puhtalt, loetavalt ja ühtlase kirjareaga.
Paigutad teksti korrektselt paberile ning vormistad vihiku ja õpilaspäeviku nõuetekohaselt.
Teed tahvlilt ja õpikust ärakirja veatult.
* oskab kirjutada etteütlemise järgi ja kontrollida kirjutatut näidise järgi
* kasutab kirjutades õigeid tähekujusid ja seoseid, kirjutab loetava käekirjaga
* oskab tahvlilt ja õpikust veatult ära kirjutada

Hindamine üles

3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. e-Koolis kajastuvad õpilase puudumised ja märkused. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* E-koolis on kasutusel ka kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv , mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.
Konsultatsioon kolmapäeviti kell 13.00 ruum 207.