Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 8c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. august 2019. a. kell 12.50
Muudetud: 22. august 2019. a. kell 14.23

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele õpetamise eesmärk on, et õpilane:
* kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti, oskab lauseid kirjavahemärgistada;
* suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
* oskab kasutada keelekäsiraamatuid ning tunneb selleks vajalikke mõisteid;
* omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse;
* arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
* oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
* loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-06.09.2019
I KEEL JA SUHTLEMINE
* Sissejuhatus õppeaastasse. Töövahendid, hindamine
* Keel ja märgid. Keel ja suhtlusolukord; õp lk 5–10, tv ül 1-11

09.-13.09.2019
* Käändsõna liigid ja osad; õp lk 11-13, tv ül 12-16
* Käändsõna liigid ja osad; õp lk 11-13, tv ül 12-16

16.-20.09.2019
* Käänded ja käänetevahelised seosed, õp lk 14-16, tv ül 17-22
* Omadussõna ja selle võrdlusastmed, õp lk 17-19, tv ül 23-27

23.-27.09.2019
* Kordamine; tv lk 13-14
* Kontrolltöö nr 1 (Käändsõna liigid ja osad, käänded ja käänetevahelised seosed, omadussõna ja selle võrdlusastmed, õp lk 11-19);

30.09-04.10.2019
* Tekstid koolis. Konspekt, õp lk 21-23, tv ül 28-32
* Referaat, õp lk 24-27, tv ül 33-38

07.-11.10.2019
* Käändsõnade astmevaheldus, õp lk 28-29, tv ül 39-41
* Käändsõnade astmevaheldus, õp lk 28-29, tv ül 39-41

14.-18.09.2019
* Käändsõnad õigekeelsussõnaraamatus, õp lk 30-32, tv ül 43-46
* Käändsõnad õigekeelsussõnaraamatus, õp lk 30-32, tv ül 43-46

21-25.10.2019 VAHEAEG

28.10-01.11.2019
* Veaohtlikke käändsõnavorme, õp lk 33-35, tv ül 47-50
* Kordamine; tv lk 29-30

04.-08.11.2019
* Kontrolltöö nr 2 (Konspekt, referaat, käändsõnade astmevaheldus, õigekeelsussõnaraamatu kasutamine, veaohtlikud käändsõnavormid, õp lk 21-35);
* Teadustekstid, õp lk 37-39, tv ül 51-55

11.-15.11.2019
* Loovtöö;
* Loovtöö;

18.-22.11.2019
* Aimekirjandus, õp lk 40-43, tv ül 56-59
* Käändsõnade tuletamine, õp lk 44-45, tv ül 60-64

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Klassi lõpetamisel õpilane
* tunneb lause sisu- ja vormiomadusi;
* oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
* kasutab korrektset kirjakeelt, rakendades selles õigekirjapõhimõtteid;
* kirjavahemärgistab lauseid;
* tuleb toime erinevates suhtlusolukordades, ka suhtluses meediaga, tunneb ja järgib eesti keele etiketti;
* kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
* oskab oma mõtteid suuliselt väljendada, oma arvamust põhjendada.

Hindamine üles

* Eesti keele I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 4 hinnet järgmiste tööde eest:
1) Kontrolltöö nr 1 (Käändsõna liigid ja osad, käänded ja käänetevahelised seosed, omadussõna ja selle võrdlusastmed, õp lk 11-19);
2) Kontrolltöö nr 2 (Konspekt, referaat, käändsõnade astmevaheldus, õigekeelsussõnaraamatu kasutamine, veaohtlikud käändsõnavormid, õp lk 21-35);
3) loovtöö;
4) referaat.

* Valikuliselt hinnatakse koduste ülesannete täitmist.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane õpimapi eest hinde (hinnatakse III trimestril).

Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* korrektne eesti keele vihik;
* eesti keele töövihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
* Bobõlski, R., Puksand, H. Peegel 2. 8. klassi eesti keele õpik. Tallinn: Koolibri, 2010