Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. august 2019. a. kell 10.56
Muudetud: 25. oktoober 2019. a. kell 12.31

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandusõpetuse õppe-eesmärgid on:
* tekitada õpilases lugemishuvi;
* õpilane loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning mõistab seeläbi iseend ja maailma;
* väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
* mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
* arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
* kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
* laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
* oskab diskuteerida ning annab iseseisvaid hinnanguid neid põhjendades ning sõnastab ja esitab oma mõtteid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-06.09.2019
I RAAMATUD MEIE ÜMBER
* Sissejuhatus õppeaastasse. Töövahendid, hindamine, kirjandus
* Raamatukogu, koduraamatukogu, e-raamatukogu; õp lk 8-10

09.-13.09.2019
II ELULOOD
* Inimese elulugu kui kirjandusteos. Memuaar, elulugu e biograafia; õp lk 14-15
* Inimese elulugu kui kirjandusteos. Memuaar, elulugu e biograafia; õp lk 14-15

16.-20.09.2019
* Inimese elu kui küsimärk. Inimese eksistents, mina ise, põhiväärtused; õp lk 16-17
* Elulugudest saab ajalugu. Elulugu, intervjuu; õp lk 18-19

23.-27.09.2019
* Pooleli jäänud päevik. Päeviku kirjutamine, kronoloogia; õp lk 20-21
* Mälestused kõverpeeglis. Huumor, pilalugu; õp lk 22-23

30.09-04.10.2019
III NOORTEKIRJANDUS
* Noorus on ilus aeg? Tekstiga seotud mõisted: sü˛ee, jutustaja, tegelased, peategelane, aegruum, ainestik, probleemistik; õp lk 26-29
* Lugemiskontroll: A. Vallik "Kuidas elad, Ann?"

07.-11.10.19
* Rühmatöö
* Rühmatöö kokkuvõte

14.-18.10.2019
* Tänapäeva mässumeelne luule. Epiteet, vabavärsiline luule, stroof, värss, reportaa˛; õp lk 34-35
* Loovkirjutamine

21-25.10.2019 - VAHEAEG

28.10-01.11.2019
* Valmistumine teatriõhtuks
* Valmistumine teatriõhtuks

04.-08.11.2019
* Valmistumine teatriõhtuks
* Lugemiskontroll: H. Nõu „Pea suu!“ või „Tõmba uttu“

11.-15.11.2019
* Liblikad kõhus. Armastus; õp lk 44-45
* Me saame hakkama! Argumentatsioon, kasupere; õp lk 46-47

18.-22.11.2019
* Sina+mina=? Ühepoolne armastus, rämpspost, veebireklaam; õp lk 48-49
* Loovtegevused; õp lk 50

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Klassi lõpetamisel õpilane
1) on lugenud eakohast eri˛anrilist väärtkirjandust, kujundanud selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi ning arendanud lugejaoskusi;
2) väärtustab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
3) tõlgendab, analüüsib ning mõistab kirjandusteost kui erinevate lugude ja inimsuhete, elamuste ja väärtuste allikat ning erinevate seisukohtade peegeldajat;
4) mõistab ja aktsepteerib teose lugemisel tekkivate seisukohtade paljust, väärtustab erinevaid ideid ja kujutamisviise;
5) väljendab end korrektselt suuliselt ja kirjalikult, jutustab kokkuvõtvalt teoses toimunust, arutleb teoses kujutatu üle ning kirjutab eriliigilisi omaloomingulisi töid;
6) kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, nii teatmeteoseid kui ka internetti.

Hindamine üles

Kirjanduse I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 4 hinnet järgmiste tööde eest:
1) lugemiskontroll: A. Vallik “Kuidas elad, Ann?”;
2) lugemiskontroll: üks Helga Nõu noorsooromaan: „Pea suu!“ või „Tõmba uttu“;
3) intervjuu;
4) loovtöö;
5) osalemine Väikesel Teatriõhtul (esinemine laval, etenduse ettevalmistamine või retsensiooni kirjutamine).

* Valikuliselt hinnatakse tunnitööd ja koduste ülesannete täitmist.
* Kui trimestri hinde väljapanemisel jääb hinne kahe hinde vahele, saab määravaks lugemiskontrolli(de) hinne/hinded.
* Rühmatöös hinnatakse koos nii panust rühmatöö protsessi kui ka lõpptulemust.
* Suulise vastuse puhul hinnatakse nii suulise esinemise oskust kui vastuse sisu.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

Vajalikud õppevahendid:
* kirjanduse õpik;
* korrektne kirjanduse vihik;
* õpimapp (sama, mis eesti keeles);
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
*Veronika Kivisilla, Priit Ratassepp, Jürgen Rooste “Labürint. Kirjanduse õpik 7. klassile”, Tallinn: Avita