Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. august 2019. a. kell 10.38
Muudetud: 22. august 2019. a. kell 09.48

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane
* mõistab eesti keele tähtsust rahvuskultuuris ning hea keeleoskuse vajalikkust;
* tuleb toime eesti kirjakeelega isiklikus ja avalikus elus ning edasi õppides; järgib kirjutades eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* suhtleb eesmärgipäraselt, valib konteksti sobiva suhtluskanali; väljendub kõnes ja kirjas asjakohaselt ja selgelt;
* osaleb diskussioonides ja rühmatöös, avaldab oma arvamust põhjendatult ja keeleliselt korrektselt;
* kuulab ja loeb arusaamisega eri liiki tekste, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid; vahendab loetut ja kuuldut suuliselt ning kirjalikult;
* leiab asjakohast teavet meediast ja internetist, hindab seda kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt;
* tunneb tekstiliike ja nende kasutusvõimalusi ning oskab eesmärgipäraselt valmistuda eri liiki tekstide koostamiseks ja esitamiseks;
* kirjutab eri liiki tekste ja vormistab need korrektselt;
* kasutab sõna- ja käsiraamatuid ning leiab õigekeelsusabi veebiallikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-06.09.2019
I SÕNAVARA
* Sissejuhatus õppeaastasse. Töövahendid, hindamine
* Suhelda saab ka sõnadeta; inimkeel, onomatopoeetilised sõnad, oskuskeel; õp lk 6-9, tv h 1-3

09.-13.09.2019
* Sõna ja tähendus; õp lk 10-13, tv h 4-7
* Keeles on palju murdeid; murre, kodumurre; õp lk 14-17, tv h 8-9

16.-20.09.2019
* Sünonüümid on keele rikkus; sünonüüm; õp lk 18-21, h 10-14
* Kõnekeel ja kirjakeel; õp lk 22-25, tv h 15-17

23.-27.09.2019
II KIRI JA KUULUTUS
* Kirja kirjutamine. Veebisuhtlus. e-kiri; 28-35, tv h 18-22
* Kuulutus. Reklaam; õp lk 36-37, tv h 22-23

30.09-04.10.2019
III SÕNALIIGID
* Sõnade liigitamine; õp lk 42-45, tv h 24-26
* Pöördsõnad; õp lk 46-49, tv h 27-30

07.-11.10.2019
* Käändsõnad; õp lk 50-53, tv h 31-37
* Muutumatud sõnad; õp lk 54-57, tv h 38-45

14.-18.09.2019
* Loovtöö
* Loovtöö

21-25.10.2019 VAHEAEG

28.10-01.11.2019
IV KIRJELDUS JA ISELOOMUSTUS
* Kirjeldus; õp lk 60-65, tv h 46-49
* Iseloomustus; õp lk 66-71, tv h 50-51

04.-08.11.2019
VII HÄÄLIKUD, SILP JA VÄLDE
* Häälikutest sõnad; õp lk 74-77, tv h 52-54
* Silp ja silbituum; õp lk 78-81, tv h 56-60

11.-15.11.2019
* Sõna rõhk ja välde; õp lk 82-85, tv h 61-69
* Sõna rõhk ja välde; õp lk 82-85, tv h 61-69

18.-22.11.2019
VI SÕNA JA PILT
* Pilt teksti täiendamas; õp lk 88-93, tv h 70-72
* Pilt teksti täiendamas; õp lk 88-93, tv h 70-72

I TRIMESTRI LÕPP

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Klassi lõpetamisel õpilane
* oskab valida suhtluskanalit; peab asjalikku kirja- ja meilivahetust;
* esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid;
* võtab loetut ja kuuldut eesmärgipäraselt kokku ja vahendab nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
* seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli;
* reageerib tekstidele sihipäraselt nii suuliselt kui ka kirjalikult ning sobivas vormis: võrdleb tekste omavahel, selgitab arusaamatuks jäänut, esitab küsimusi, vahendab ja võtab kokku, kommenteerib, esitab vastuväiteid, loob tõlgendusi ja esitab arvamusi ning seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega;
* kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, tekstide seostamisel ja tekstile reageerimisel;
* eristab kirjakeelt argikeelest;
* teab eesti keele murdeid;
* järgib eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* oskab õigekirjajuhiseid leida veebiallikatest, sõna- ja käsiraamatutest;
* teab eesti keele sõnaliike ja -vorme;
* rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes, tekste analüüsides ja hinnates;
* teab õpitud tekstiliikide keelelisi erijooni;
* kasutab tekstide koostamisel tavakohast ülesehitust ja vormistust.

Hindamine üles

* Eesti keele I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 5 hinnet järgmiste tööde eest:
1) e-kiri;
2) tunnikontroll: käändsõna, pöördsõna, muutumatu sõna;
3) loovtöö;
4) kirjeldus;
5) iseloomustus.

* Valikuliselt hinnatakse koduste ülesannete täitmist.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane õpimapi eest hinde (hinnatakse III trimestril).

Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* korrektne eesti keele vihik;
* eesti keele töövihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
* Priit Ratassepp “Eesti keele õpik 7. klassile” I ja II osa, Avita, 2017