Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Geograafia: 9a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Malle Tiitson

geograafiaõpetaja

Kontakt: Malle.Tiitson@nooruse.edu.ee

Loodud: 5. september 2011. a. kell 13.03
Muudetud: 5. september 2011. a. kell 15.30

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli geograafiaõpetusega taotletakse, et õpilane:
• saab üldise ettekujutuse looduses ja ühiskonnas toimuvatest nähtustest ja protsessidest ning nendevahelistest olulisematest seostest;
• õpib ruumiliselt mõtlema ja omandab geograafia põhisõnavara;
• teab ja hoiab Eesti loodusväärtusi, väärtustab Eesti kultuuri ja traditsioone;
• õpib hindama inimtegevuse võimalusi ja tegevuse tagajärgi erinevates looduslikes tingimustes;
• saab aru jätkusuutliku arengu vajadusest;
• mõistab ja suhtub tolerantselt teiste maade ja rahvaste kultuuri ja traditsioonidesse;
• õpib kasutama kaarte, pilte, andmetabeleid, diagramme, et hankida, töödelda, analüüsida ja väljendada ruumiliselt esitatud teavet;
• õpib lihtsate vahenditega mõõdistamist ja vaatluste tegemist;
• õpib leidma geograafiateavet erinevatest allikatest, kasutama kaasaegseid infotehnoloogiavõimalusi teabe hankimiseks, korrastamiseks ja esitamiseks;
• oskab kasutada geograafiatunnis omandatud teadmisi igapäevaelus toimetulekuks.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

EESTI GEOGRAAFIA
02.09 Sissejuhatus. Eesti asend
08.09 Geoloogiline ehitus
15.09 Maavarad
16.09 Pinnamood ja selle kujunemine
22.09 Tähtsamad pinnavormid
23.09 Kliima
29.09 Läänemeri
30.09 Jõed
06.10 Järved
07.10 Põhjavesi ja sood.
13.10 Kontrolltöö
14.10 Muldkate
20.10 Taimkate
21.10 Eesti maastikud

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) iseloomustab Eesti geograafilist asendit;
2) iseloomustab ja võrdleb kaardi järgi Eesti pinnavorme ja pinnamoodi;
3) iseloomustab jooniste, temaatiliste kaartide ning geokronoloogilise skaala järgi Eesti
geoloogilist ehitust;
4) iseloomustab kaardi järgi maavarade paiknemist Eestis;
5) iseloomustab mandrijää tegevust pinnamoe kujundajana Eestis;
6) nimetab ning leiab Eesti kaardil kõrgustikud, tasandikud: lavamaad, madalikud, alamikud.
7) iseloomustab Eesti kliima regionaalseid erinevusi ja selgitab kliimat
kujundavate tegurite mõju etteantud koha kliimale;
8) iseloomustab ilmakaardi järgi etteantud koha ilma (õhurõhk, kõrg- või madalrõhuala, soe ja külm front, sademed, tuuled);
9) mõistab kliimamuutuste uurimise olulisust ja toob näiteid tänapäevaste
uurimisvõimaluste kohta;
10) toob näiteid kliimamuutuste võimalike tagajärgede kohta.
11) iseloomustab Läänemere eripära ja keskkonnaprobleeme ning toob näiteid nende
lahendamise võimaluste kohta;
12) kirjeldab ja võrdleb eriilmelisi Läänemere rannikulõike: pank-, laid- ja skäärrannikut;
13) selgitab põhjavee kujunemist ja liikumist, põhjavee kasutamist kodukohas ning põhjaveega seotud probleeme Eestis;
14) teab soode levikut Eestis ning selgitab soode ökoloogilist ja majanduslikku
tähtsust;
15) iseloomustab Eesti rannajoont ja veestikku, nimetab ning näitab Eesti kaardil suuremaid lahtesid, väinu, saari, poolsaari, järvi, jõgesid.

Hindamine üles

Õppeveerandi jooksul on üks kontrolltöö ja Eesti füüsilise kaardi vastamine, lisaks sellele saavad õpilased hindeid koduste tööde, tundides tehtavate iseseisvate tööde ja tunnikontrollide eest.
Õppeperioodi kokkuvõttev hinne moodustub:
1) kontrolltöö 1/3 hindest;
2) Eesti füüsilise kaardi vastamine 1/3 hindest;
3) tunnikontrollid, töövihik, kontuurkaardi täitmine, iseseisvad tööd kokku 1/3 hindest

Tööde hinded:
5 - 90%-100%
4 - 75%-89%
3 - 50%-74%
2 - 20%-49%
1 - 0%-19%

Konsultatsioonitund on teisipäeviti kell 15.00 - 15.45 kabinetis 103.
Kontrolltööd tuleb teha järele õpetaja poolt määratud ajal.

Kui õpilane on tunnist puudunud, siis tuleb läbivõetud osa iseseisvalt omandada ja täita töövihikust vastavad ülesanded (ülesanded kirjas e-koolis) või tulla abi saamiseks konsultatsioonitundi, mis toimub teisipäeviti kell 15.00 kabinetis 103, teised ajad konsultatsioonideks kokkuleppel õpetajaga.