Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Geograafia: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Malle Tiitson

geograafiaõpetaja

Kontakt: Malle.Tiitson@nooruse.edu.ee

Loodud: 5. september 2011. a. kell 12.36
Muudetud: 5. september 2011. a. kell 12.36

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

7. klassi geograafiaõpetusega taotletakse, et õpilane saab oma teadmistele ja oskustele aluse, et lõpptulemusena põhikooli lõpuks:
• saab üldise ettekujutuse looduses ja ühiskonnas toimuvatest nähtustest ja protsessidest ning nendevahelistest olulisematest seostest;
• õpib ruumiliselt mõtlema ja omandab geograafia põhisõnavara;
• õpib hindama inimtegevuse võimalusi ja tegevuse tagajärgi erinevates looduslikes tingimustes;
• saab aru jätkusuutliku arengu vajadusest;
• õpib kasutama kaarte, pilte, andmetabeleid, diagramme, et hankida, töödelda, analüüsida ja väljendada ruumiliselt esitatud teavet;
• õpib lihtsate vahenditega mõõdistamist ja vaatluste tegemist;
• õpib leidma geograafiateavet erinevatest allikatest, kasutama kaasaegseid infotehnoloogiavõimalusi teabe hankimiseks, korrastamiseks ja esitamiseks;
• oskab kasutada geograafiatunnis omandatud teadmisi igapäevaelus toimetulekuks.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.09 Sissejuhatus

KAARDIÕPETUS
08.09 Kuidas on muutunud inimeste ettekujutus Maast? (1. ptk)
15.09 Kaartide liigid (2. ptk)
16.09 Mõõtkava (3. ptk)
22.09 Kompass ja asimuut (4. ptk)
23.09 Praktiline töö - plaani koostamine
29.09 Geograafilised koordinaadid (5. ptk)
30.09 Ajavööndid.
06.10 Kordamine
07.10 Kontrolltöö (kaardiõpetus)

GEOLOOGIA
13.10 Maa siseehitus (1. ptk)
14.10 Laamade liikumine (2. ptk)
20.10 Maavärinad (3. ptk)
21.10 Õppefilm laamtektoonikast

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane kaardiõpetusest:
1) leiab vajaliku kaardi teatmeteostest või internetist ning kasutab atlase kohanimede registrit;
2) määrab suundi kaardil kaardivõrgu ja looduses kompassi järgi;
3) mõõdab vahemaid kaardil erinevalt esitatud mõõtkava kasutades ning looduses
sammupaari abil;
4) määrab etteantud koha geograafilised koordinaadid ja leiab koordinaatide järgi asukoha;
5) määrab ajavööndite kaardi abil kellaaja erinevuse maakera eri kohtades;
6) koostab lihtsa plaani etteantud kohast;
7) kasutab trüki- ja arvutikaarte, tabeleid, graafikuid, diagramme, jooniseid, pilte ja tekste, et leida infot, kirjeldada protsesse ja nähtusi, leida nendevahelisi seoseid ning teha järeldusi.

Õpilane geoloogiast:
1) kirjeldab jooniste abil Maa siseehitust ja toob näiteid selle uurimise võimalustest;
2) iseloomustab etteantud jooniste ja kaartide järgi laamade liikumist ning laamade
servaaladel esinevaid geoloogilisi protsesse: vulkanismi, maavärinaid, pinnavormide ja
kivimite teket ning muutumist;
3) teab maavärinate ja vulkaanipursete tekkepõhjusi, näitab kaardil nende peamisi
esinemispiirkondi, toob näiteid tagajärgede kohta ning oskab võimaliku ohu puhul käituda;
4) toob näiteid inimeste elu ja majandustegevuse kohta seismilistes ning vulkaanilistes
piirkondades.

Hindamine üles

Veerandi jooksul on kaks arvestuslikku tööd (kontrolltöö ja plaani koostamine), mis annavad veerandi kokkuvõtvast hindest 2/3, 1/3 annavad tunnikontrollid, töövihiku täitmine, koduste tööde täitmine, iseseisvad tööd.

Konsultatsioonitund on õpilastele teisipäeviti 15.00-15.45 kabinetis 103 või kokkuleppel õpetajaga. Kontrolltööd tuleb järele teha õpetaja määratud ajal.
Kui õpilane on koolist puudunud, siis tuleb sellel ajal läbivõetud osa (kirjas e-koolis tunnikirjeldused ja kodused tööd) ise omandada või pöörduda abi saamiseks õpetaja poole konsultatsioonitundides.