Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 7a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Laivi Jürisson

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Laivi.Jurisson@nooruse.edu.ee

Loodud: 5. veebruar 2019. a. kell 10.46
Muudetud: 5. veebruar 2019. a. kell 10.46

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Matemaatika tegeleb mudelitega, seoste kirjeldamise ning meetodite väljatöötamisega. Põhikooli matemaatikaõpetus annab õpilastele valmisoleku mõista ning kirjeldada loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid. Matemaatikakursuses omandatakse kirjaliku, kalkulaatoril ja peastarvutamise oskus, tutvutakse tasandiliste ja ruumiliste kujundite omadustega, õpitakse matemaatiliselt seoseid kirjeldama. Omandatakse vajalikud algebra põhioskused. Saadakse esmane ettekujutus ümbritsevate juhuslike sündmuste maailmast ja selle kirjeldamise võtetest. Põhikooli matemaatikakursuses omandatud meetodeid ja keelt saavad õpilased kasutada teistes õppeainetes.
Õpet üles ehitades pööratakse erilist tähelepanu õpitavast arusaamisele ning õpilaste loogilise ja loova mõtlemise arendamisele. Rõhutatakse täpsuse, järjepidevuse ja õpilaste aktiivse mõttetöö olulisust kogu õppeaja vältel. Matemaatilisi probleemülesandeid lahendades saavad õpilased ahaa-elamuse kaudu kogeda edu ja avastamisrõõmu. Õppeprotsessis kasutatakse info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) võimalusi. (Ainevaldkonna kirjeldus, põhikooli riiklik õppekava)

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

II poolaasta

21-265 II osa
1) Jäävad ja muutuvad suurused. Funktsiooni mõiste.
2) Võrdeline sõltuvus.
3) Võrdeline sõltuvus.
4) Võrdelise sõltuvuse graafik

28. jaan - 1. veebr
1) Võrdelise sõltuvuse graafik.
2) Võrre. Võrde põhiomadus.
3) Võrdekujuline võrrand.
4) Võrdekujuline võrrand.

4.-8. veebr
1) Võrdeline jaotamine
2) Võrdeline jaotamine
3) Pöördvõrdeline sõltuvus
4) Pöördvõrdelise sõltuvuse graafik

11.-15. veebr
1) Pöördvõrdelise sõltuvuse graafik
2) Lineaarfunktsioon
3) Lineaarfunktsioon ja selle graafik
4) Lineaarfunktsioon ja selle graafik

18.-22. veebr
1) Lineaarfunktsioon ja selle graafik
2) Kordamine
3) Kontrolltöö
4) Aktus

Vaheaeg 23. veebr-3. märts

4.-8. märts
1) Hulknurk
2) Hulknurga nurkade summa
3) Hulknurga nurkade summa
4) Rööpkülik

11.-16. märts
1) Rööpküliku pindala
2) Rööpküliku pindala
3) Romb
4) Rombi pindala

18.-22. märts
1) Rombi pindala
2) Kordamine.
3) Kontrolltöö. Hulknurk, rööpkülik, romb
4) Kolmnurkne püstprisma

25.-29. märts
1) Kolmnurkse püstprisma pindala
2) Kolmnurkse püstprisma pindala
3) Kolmnurkse püstprisma ruumala
4) Kolmnurkse püstprisma ruumala

1.-5. aprill
1) Püströöptahukas ja selle pindala
2) Püströöptahuka ruumala
3) Kordamine
4) Kontrolltöö. Püstprisma ja püströöptahukas.


8.-12 aprill
1) Üksliikmed
2) Astmete korrutamine
3) Astmete korrutamine
4) Üksliikmete korrutamine

15.-19. aprill
1) Korrutise astendamine
2) Astme astendamine
3) Üksliikmete astendamine
4) Üksliikmete astendamine. Töö.

Vaheaeg 20. apr-28. aprill

2.-3. mai
1) Astmete jagamine
2) Astmete jagamine

6.-10. mai
1) Üksliikmete jagamine
2) Üksliikmete jagamine
3) Jagatise astendamine
4) Kui astendaja on null

13.-17. mai
1) Kordamine
2) Kontrolltöö. Tehted üksliikmetega.
3) Standardkujulised arvud
4) Standardkujulised arvud


20.-24. mai
1) Juhus ja tõenäosus
2) Juhus ja tõenäosus
3) Iseseisev töö
4) Kordamine

27.mai - 31. mai
1) Kordamine
2) Kordamine
3) Kordamine
4) Kordamine

3.-7. juuni
1) 3. juuni: HINDED VÄLJA
Praktikapäevad (4.-10. juuni)

11. juuni AKTUS
Vaheaeg 12. juuni - 31. august

12.-18. juuni
Täiendav õppetöö

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* selgitab näidete põhjal muutuva suuruse ja funktsiooni olemust;
* selgitab võrdelise sõltuvuse tähendust eluliste näidete põhjal (nt teepikkus ja aeg; rahasumma ja kauba kogus);
* kontrollib tabelina antud suuruste abil, kas on tegemist võrdelise sõltuvusega;
* otsustab graafiku põhjal, kas on tegemist võrdelise seosega;
* toob näiteid võrdelise sõltuvuse kohta ;
* leiab võrdeteguri;
* joonestab võrdelise sõltuvuse graafiku;
* selgitab pöördvõrdelise sõltuvuse tähendust eluliste näidete põhjal (nt ühe kilogrammi kauba hind ja teatud rahasumma eest saadava kauba kogus; kiirus ja aeg );
* kontrollib tabelina antud suuruste abil, kas on tegemist pöördvõrdelise sõltuvusega;
* saab graafiku põhjal aru, kas on tegemist pöördvõrdelise sõltuvusega;
* joonestab pöördvõrdelise sõltuvuse graafiku;
* teab, mis on lineaarne sõltuvus; eristab lineaarliiget ja vabaliiget;
* joonestab lineaarfunktsiooni avaldise põhjal graafiku;
* otsustab graafiku põhjal, kas funktsioon on lineaarne või ei ole lahendab võrdekujulise võrrandi;
* lahendab murdarvuliste kordajatega lineaarvõrrandeid;
* koostab lihtsamate tekstülesannete lahendamiseks võrrandi, lahendab selle;
* kontrollib tekstülesande lahendit;
* lahendab kuni kahesammulisi (tekst)ülesandeid protsentarvutuse kohta;
* koostab lineaarvõrrandi etteantud teksti järgi, lahendadab tekstülesandeid lineaarvõrrandi abil;
* modelleerib õpetaja juhendamisel lihtsamas reaalses kontekstis esineva probleemi ja tõlgendab saadud tulemusi õpetaja juhendamisel.
* teab, mis on hulknurk, näitab hulknurga tippe, külgi ja nurki, lähiskülgi ja lähisnurki;
* saab aru mõistest korrapärane hulknurk;
* arvutab hulknurga ümbermõõtu, sisenurkade summa ja korrapärase hulknurga ühte nurka;
* joonestab etteantud külgede ja nurgaga rööpküliku, tema diagonaalid ja kõrguse;
* teab rööpküliku külgede, nurkade ja diagonaalide omadusi, kasutab neid ülesannete lahendamisel;
* mõõdab rööpküliku küljed ja kõrguse, arvutab ümbermõõdu ja pindala; joonestab etteantud külje ja nurga järgi rombi;
* teab rombi diagonaalide ja nurkade omadusi, kasutab neid ülesannete lahendamisel;
* joonestab ja mõõdab rombi külgi, kõrgust ja diagonaale, arvutab ümbermõõdu ja pindala;
* tunneb kehade hulgast kolmnurkse ja nelinurkse püstprisma;
* näitab ja nimetab kolmnurkse ja nelinurkse püstprisma põhitahke, näidab selle tippe, külgservi, põhiservi, prisma kõrgust, külgtahke, põhja kõrgust; arvutab kolmnurkse ja nelinurkse püstprisma pindala ja ruumala.
* teab mõisteid üksliige ja selle kordaja;
* teab, et kordaja 1 jäetakse kirjutamata ja miinusmärk üksliikme ees tähendab kordajat –1;
* viib üksliikme normaalkujule ja leiab selle kordaja;
* korrutab ühe ja sama alusega astmeid a^m*a^n=a^(m+n)
* astendab korrutise (a*b)^n=a^n*b^n
* astendab astme (a^m)^n=a^(m*n)
* jagab võrdsete alustega astmeid a^m : a^n = a^(m-n)
* astendab jagatise (a : b)^n= a^n : b^n
* korrutab ja astendab üksliikmeid;
* teab, et 10^-1=0,1; 10^-2=0,01; 10^-3=0,001; ...
* kirjutab kümnendmurru 10-ne astmete abil;
* kirjutab suuri ja väikseid arve standardkujul, selgitab standardkujuliste arvude kasutamist teistes õppeainetes
ja igapäevaelus.

Hindamine üles

Õpilase töövahenditest:
* Igapäevased töövahendid on õpik, töövihik, kaustik/vihik, mittekustuv sinine või must kirjutusvahend (pastakas või tintenpen), harilik pliiats, kustukumm, joonlaud;
* Õpetaja teatab kui on vaja lisaks eelpool mainitud asjadele muid vahendeid (mall, sirkel, nurklaud);
* Kõik õppevahendid peavad olema korrektse välimusega;
* Kõik õppevahendid peavad olema korrektse välimusega;
* Hindelistes töödes ei ole lubatud kasutata paranduste tegemisel korrektorit.

I poolaasta hinde moodustavad:
1) Kontrolltöö hinded;
2) Etteteatatud ja etteteatamata tunnikontrollid teatud loogilise õppetüki lõpus;
3) Protsessihinded, kus kasutatakse kujundavat hindamist (tunnilahendused, kodused tööd jms).


Kontrolltöö ja tunnikontrollide hindamisel kehtivad hindenormid:
5 90-100%
4 75-89%
3 50-74%
2 20-49%
1 0-19%

Kõik hinded tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav" (3). "Mitterahuldava" (2 või 1) töö hinde parandamine toimub 10 koolipäeva jooksul alates töö kättesaamise päevast. Enne töö parandamise päeva on õpilane teinud oma ebaõnnestunud tööle vigade paranduse ja näidanud seda õpetajale (vastav märge e-koolis). Järeltöid sooritatakse õpitugi tundide ajal. Konsultatsioonis osalemine tuleb eelnevalt registeerida õpetaja juures. "Mitterahuldav" tunnikontrolli- ja protsessihinne parandatakse e-koolis hindeks A.
Sooritamata kontrolltöö kajastub eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Konsultatsioon toimub kolmapäeval kell 15:00 ruumis 003.

Kontrolltöö ja tunnikontrollid sooritatakse õpetaja poolt trükitud lehele;