Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 6_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 19.48
Muudetud: 30. jaanuar 2019. a. kell 13.39

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjanduse eesmärk on, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. - 25.01
1) Inimene kujundab kultuuri. Johannes Aavik. Eno Raud. Johannes Pääsuke. õ lk 100-105, tv ül 77-83.
2) I osa kokkuvõte tv ül 84-88. Klassiväline lugemine. Omal valikul üks eesti lastekirjanduse luuleraamat.

28.01 - 1.02
1) KIRJANDUS ASTUB LAVALE Teatrietendus paberil õ lk 8-9, tv lk 46
2) Urmas Vadi, „Lendav laev“õ lk 10-13, tv lk 47

4.-8.02
1) Tekstist saab teatrietendus õ lk 14-17, tv lk 48-49
2) Näidendi harjutamine teatriõhtuks

11. -15.02
1) Romaanist näidendiks õ lk 18-23, tv lk 51-52
2) Klassiväline lugemine "Kristiina see keskmine"

18.-22.02
1) Eesti teatreid õ lk 24-27, tv lk 53-54
2) Eesti teatreid
VAHEAEG
4.-8.03
1) Mihkel Ulman, „Kohkumatud lapsehoidjad“ õ lk 28-31, tv lk 10-11
2) LUGEJA AVAB TEKSTI Müüt kui kirjanduse läte, õ lk 34-35, tv lk 59


11.-15.03
1) Rahvalaulud kaante vahel õ lk 36-37, tv lk 60 (näidendi proov)
2) Ümberjutustatud regivärsid õ lk 38-41,

18.-22.03
1) Ilukirjandustekst kui teabeallikas, õ lk 42- 47
2) Näidendi proov

25-29.03
1) Päevikusse kirjutatud raamat, õ lk 48-4l
2) Eepos "Kalevala" Eepos "Kalevipoeg".

1. - 5. aprill
1) VII. MINA JA… Mina ja raha õ lk 64-67, tv lk 69
2) Vabalt valitud raamatu vastamine. Mina ja minu vanemad õ lk 68-71, tv lk 70

8. - 12. aprill
1) Mina ja sõprus õ lk 76-79, tv lk 72
2) Mina ja loodus õ lk 80-83, tv lk 73

15. - 19. aprill
1) VIII. Inimene loob väärtusi. Voldemar Panso – mees nagu teater õ lk 86-87, tv lk 75
2) Faehlmann ja Kreutzwald – Eesti rahvuseepose loojad õ lk 88-89, tv lk 76

29. aprill-3. mai
1) Rahvalaulud kaante vahel õ lk 36-37, tv lk 60
2) Lugemiskontroll E. Raud “Kalevipoeg”

6. - 10. mai
1) Müüt kui kirjanduse läte õ lk 34-35, tv lk 59
2) Rahvalaulud kaante vahel õ lk 36-37, tv lk 60

13. - 17. mai
1) Jaan Rannap – poiste, looduse ja spordi kirjanik õ lk 92-92, tv lk 78
2) Toredaid luuletusi õ lk 94-96

20. - 24. mai
1) VIII. Peatüki kokkuvõte, õpiku kokkuvõte tv lk 79-82
2) Kokkuvõte tv lk 79-82

27.mai - 31.mai
1) Õuesõpe
2) Õuesõpe

4.-8. juuni
1) Õppeaasta lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt.
Õpilane:
loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;
Tekstiloome.
Õpilane :
jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);
Suuline ja kirjalik suhtlus.
Õpilane:
valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid.

Hindamine üles

Kirjanduse koondhinne õppeperioodi lõpu väljendab õpilase teadmisi ja oskusi :
1) lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse, valmi esitamine);
2) töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde) ;
3) klassivälises lektüüri tundmises.
4) Omaloomingulised kirjatööd

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas (luuletusel peast) lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina.

Konsultatsioon ja järelvastamine toimub esmaspäeviti ruumis 300kell 14.00-14.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.

Õppekomplekt:
Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Kirjanduse õpik 6.klassile", Avita 2013
Reeli-Alli Külvi, Maret Varblas, Miina Leemets "Kirjanduse TV 6.klassile", Avita 2013