Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 19.47
Muudetud: 21. jaanuar 2019. a. kell 19.47

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.nädal 22.-26. jaan
1. Eesmärgid uueks veerandiks. Töö tekstiga
2. "A.Christie "Pansionaadi saladused!
2. nädal 29. jaan- 2.veebr
1. "Kuidas elad, Ann?" sisutöö
2. Arutelu raamatu üle - probleemidele vastuste leidmine
3. nädal5.-9. veebr
1. Kriminaalromaan. M. Coleman "Võrgudetektiivid"
2. Vabalt valitud teose sisutöö
4. nädal 12.-16.veebr
1.Teose arutelu
2. Teose arutelu
5.19.-23. veebr
1. Eesti vabariigi loomine
2.Eesti Vabariik 100
6. nädal5.-9. märts
1. Arendame kirjutamisoskust. "Bertti piinad"
2. Loovtöö
7. nädal 12.-16. märts
1. Dramaatika ja selle ˛anrid. Tragöödia "Libahunt"
2. Libahunt
8. nädal 19.-23. märts
1. "Libahunt"
2.Osaleme rollimängus.
9- nädal 26.-29. märts
1. Vabalt valitud kriminaalromaani sisutöö
2. Raamatu tutvustus klassile
10. nädal 2.-6. aprill
1. Kirjanduse ja muusika seosed. Luuletusest laul
2. Rühmatöö - luuletuse viisistamine ja ettekandmine
9.-13. aprill. aprill
1.Ballaadi mõiste kordamine. fr.Schiller "Kinnas"
2. Armastusluule. Luulepõimiku koostamine
16.-20.aprill
1. Luulepõimikute ettekandmine
2.Maailma rahvaste müüte maailma loomisest
30.aprill-4. mai
1. Vabalt valitud raamatu suuline vastamine
2. Vabalt valitud raamatu suuline vastamine
7.-.11. mai
1 Mütoloogia allikad
2. "Tulihänd", "Pisohänd"
14.-18.mai
1. Ajaleht, uudise kirjutamine
2. Uudiste lugemine ja kuulamine
21.-25. mai
1. Õuesõpe
2. Loovtöö
28.-30. mai
1. Kokkuvõte õppeaastast

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

- loeb läbi kaks tervikteost: ühe vabalt valitud noorsooromaani ja teise kriminaalromaani
- oskab loetud teose kohta arvamust avaldada, sõnastada selle peamist mõtet ja probleemi
-osaleb vestluses, oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet
- oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseteks, lauseid tekstiks
- kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste
-suudab tööd analüüsida

Hindamine üles

Kõik hinded on veerandihinde panekul võrdse kaaluga. Kui veerandihinne peaks jääma kahe hinde vahele, on suurima kaaluga raamatutöö hinne
Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle. Üldises plaanis lähtuvad hindamispõhimõtted sellest, kas töö on suuline või kirjalik.

Suulisel esitlusel on hindamise aluseks järgmised kriteeriumid:
Hinne"5" - esitlus on ladus, loogiline ja sõnavaralt õige ning korrektne.
Hinne"4" - esitlusel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus.
Hinne"3" - esitlusel takerdutakse, jutustus on lünklik ja sõnavara vaene.
Hinne"2" - esitlusel ei suudeta edasi anda pala sisu.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.