Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 8a, 8b, 8c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 12.29
Muudetud: 30. jaanuar 2019. a. kell 11.35

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning 
sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist 
Kolmandas kooliastmes keskendutakse õpilase ealiste iseärasuste (murdeiga) ja arenguülesannetega toimetulekule, tervise tervikkäsitlusele ning enese- ja sotsiaalsetele oskustele. 

Õpilane 
mõistab seksuaalsuse olemust ja seksuaalse arengu individuaalsust ning teab turvalise 
seksuaalkäitumise põhimõtteid ja oma vastutust selles ning väärtustab seksuaalõigusi; 
Analüüsib riskikäitumist mõjutavaid tegureid ja mõju inimese tervisele ning demonstreerib 
õpisituatsioonis, kuidas kasutada tõhusaid enesekohaseid ja sotsiaalseid oskusi 
riskikäitumisega seotud olukordades;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.nädal. Lähedased suhted ja nende areng. Suhete loomine, säilitamine, katkemine,väärtustamine 
2.nädal Armumine,armastus 
3.nädal Suusalaager 
4.nädal Seksuaalsus sünnist alates. Seksuaalsuse olemus, lähisuhted, seksuaalidentiteet. Seksuaalne areng 
5.nädal Õigused, kohustused, vastutus seoses seksuaalsusega, seksuaalsed erinevused. 
6.nädal Minu tunded, mõtted, keha 
7.nädal. Õigused, kohustused, vastutus seoses seksuaalsusega, seksuaalsed erinevused. Seksuaalsuse trepiastmed 
8.nädal Suguelundite ehitus ja talitlus 
9. nädal Seksuaalsus suhetes, armatsemine, esimene kord 
10.nädal Seksuaalsed reaktsioonid. Turvaline seks 
11.nädal Rasestumisvastased vahendid (RVV) ja meetodid 
12.nädal RVV ja meetodid 
13.nädal Sugulisel teel levivad haigused 
14.nädal HIV / AIDS 
15.nädal Pornograafia, seksuaalne vägivald 
16.nädal Turvalisus ja riskikäitumine . Uimastid. Sõltuvus 
17. nädal Oskan aidata. Esmaabi 
18.nädal Sina ise kujundad oma tulevikku. Kokkuvõtted.Hindamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane: 
- kirjeldab viise, kuidas luua ning säilitada mõistvaid, toetavaid ja lähedasi suhteid sotsiaalse tervise kontekstis; 
-väärtustab tundeid ja armastust suhetes; 
- selgitab seksuaalsuse olemust ja seksuaalse arengu individuaalsust ning tunnete osa selles arengus; 
- kirjeldab tunnete ja läheduse jagamise viise; 
- selgitab, milles seisneb partnerite vastutus seksuaalsuhetes; 
- selgitab soorollide ja soostereotüüpide mõju inimese käitumisele ning tervisele; 
- kirjeldab, millised on tõhusad rasestumisvastased meetodid noortele ja millised 
käitumisviisid aitavad ära hoida nakatumist seksuaalsel teel levivatesse haigustesse; 
- kirjeldab seksuaalsel teel levivate haiguste ärahoidmise võimalusi; 
- teab, mis on HIV ja AIDS ning HIVi nakatumise teid ja võimalusi nakatumise vältimiseks; 
- eristab HIVi ja AIDSi müüte tegelikkusest; 
- kirjeldab levinumate riskikäitumiste tagajärgi, mõju inimese tervisele ja toimetulekule; 
- kirjeldab, mis on vaimne ja füüsiline uimastisõltuvus ning kuidas see kujuneb; 
- kirjeldab ja demonstreerib õpisituatsioonis, kuidas käituda uimastitega seotud 
olukordades; 
- teab, kuidas käituda turvaliselt ohuolukorras ning kutsuda abi allergia, astma, diabeedi, 
elektrišoki, epilepsia, lämbumise, mürgituse, palaviku ja valu korral; 
- demonstreerib õpisituatsioonis esmaabivõtteid kuumakahjustuse, teadvusekaotuse, 
südameseiskumise ja uppumise korral.

Hindamine üles

Hindamine inimeseõpetuses tähendab konkreetsete õpitulemuste saavutatuse ja õppija arengu toetamist. Põhirõhk on kujundaval hindamisel. Õpitulemuste hindamise  
vormid on mitmekesised, sisaldades suulisi, kirjalikke ja praktilisi ülesandeid. Hindamisel arvestades õpilase teadmiste ja oskuste vastavust taotletavatele õpitulemustele.  
Kirjalikke ülesandeid hinnates arvestatakse eelkõige töö sisu.  
Hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet  
Õpitulemuste hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid (neli positiivset hinnangut tunni jooksul annavad hinde 5) ja numbrilisi hindeid.  

Suuliste ja kirjalike ülesannete puhul õpilane:  
1) selgitab ning kirjeldab mõistete sisu ja omavahelisi seoseid;  
2) selgitab oma arvamusi, hinnanguid, seisukohti ja suhtumisi, seostades neid omandatud  
teadmistega;  
3) eristab, rühmitab, võrdleb ja analüüsib olukordi, seisundeid, tegevusi ning tunnuseid  
lähtuvalt õpitulemustest;  
4)demonstreerib faktide, mõistete ning seaduspärasuste tundmist lähtuvalt õpiülesannete sisust  
Praktiliste ülesannete puhul õpilane:  
1) rakendab teoreetilisi teadmisi praktiliselt õpisituatsioonis  
2)demonstreerib õpitulemustes määratud oskusi õpisituatsioonis  
3)kirjeldab õpitulemustes määratud teadmiste ja oskuste rakendamist igapäevaelus  

5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100. TV harjutused tehtud korrektselt, õigeaegselt. 
4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. 
Tunnikontrollides teadmiste protsent 70-90.TV harjutused tehtud korrektselt, õigeaegselt 
3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollidess teadmiste protsent 50-75, TV harjutused tehtud, esitatud hilinemisega. 
2 - õpilane puudub tundidest. Kohalolles pigem segab, kui toetab tundi. Ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent alla 45. TV harjutused tegemata. 
1 - õpilane ei osale tundides. 
Konsultatsioon eelneval kokkuleppel õpetajaga neljapäev kell 14.00 ruumis 407.