0 kaarti!
Autor: Kristel Paju klassiõpetaja Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee |
Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 12.25
Muudetud: 30. jaanuar 2019. a. kell 11.50
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 4 tundi nädalas
Põhikooli matemaatikaõpetus annab õppijale valmisoleku mõista ning kirjeldada maailmas valitsevaid loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid.
Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT-vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.
21. – 25.01
Kümnendmurd. Kümnendmurdude liitmine ja lahutamine. Murdarvud õ lk 4-7
Mõõtühikute kümnendsüsteem õ lk 8-10
Kümnendmurrud õ lk 11-13
Kümnendmurru kujutamine arvkiirel õ lk 14-15
28.01 - 01.02
Kümnendmurdude võrdlemine õ lk 16-17
Kümnendmurru ümardamine õ lk 18-19
Kordamine kontrolltööks
Kontrolltöö nr 7. Murdarvud
04. -08.02
Kümnendmurdude liitmine õ lk 20-21
Kümnendmurdude liitmine õ lk 22-24
Ülesandeid kümnendmurdude liitmise kohta
11. – 15.02
Kümnendmurdude lahutamine õ lk 26-28
Ülesandeid kümnendmurdude liitmise ja lahutamise kohta lk 29
Ülesandeid kümnendmurdude liitmise ja lahutamise kohta lk 30-31
Kümnendmurdude korrutamine ja jagamine. Kümnendmurru korrutamine ja jagamine järguühikuga 10,100,1000,10000,... Õ lk 34-36
18. – 22.02
Kümnendmurru korrutamine ja jagamine järguühikuga 0,1; 0,01; 0,001; ... Õ lk 37-39
Kümnendmurru korrutamine õ lk 40-42
Kümnendmurru korrutamine õ lk 43-44
Kordamine kontrolltööks
Kontrolltöö nr 8. Kümnendmurdude liitmine ja lahutamine. Kümnendmurdude korrutamine.
25.02-01.03 VAHEAEG
04. – 08.03
Kümnendmurru jagamine naturaalarvuga õ lk 48-50
Kümnendmurru jagamine naturaalarvuga õ lk 51-52
Aritmeetiline keskmine õ lk 53-54
Aritmeetiline keskmine õ lk 55-56
11. – 15.03
Kümnendmurdude jagamine õ lk 57-58
Kümnendmurdude jagamine õ lk 59
Kümnendmurdude jagamine õ lk 60
Plaanimõõt õ lk 61-62
18. – 22.03
Ülesandeid kõigile tehetega kümnendmurdudega õ lk 63
Ülesandeid kõigile tehetega kümnendmurdudega õ k 64
Ülesandeid kõigile tehetega kümnendmurdudega õ k 65
Plaanimõõt
25. – 29.03
Kümnendmurruga kirjalik jagamine
Kümnendmurruga kirjalik jagamine
Kordamine kontrolltööks
Kontrolltöö
01. – 05.04
Risttahukas
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0154/index.html
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0152/index.html
Video: http://www.kae.edu.ee/video/risttahukas?topic=kujundid
Risttahukas
Kuubi pindala: http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0081/index.html
Risttahuka ruumala
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0153/index.html
Risttahuka ruumala
08. – 12.04
Kuubi ruumala. Arvu kuup
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0083/index.html
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0019/index.html
Kuubi ruumala. Arvu kuup
Seoseid ruumalaühikute vahel
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0158/index.html
Seoseid ruumalaühikute vahel
15. – 19.04
Kordamine
Kontrolltöö
Kontrolltöö analüüs
Kordamine arvestustööks
22.-26.04 VAHEAEG
29.04 .- 03.05
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
06. – 10.05
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
13. – 17.05
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
20. – 24.05
Loovusnädal Jõulumäel
27.05 – 31.05
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
Arvestustöö
Arvestustöö analüüs
03.-10.06 praktikanädal
Õpilane oskab :
• tunda ära murdarve ja kümnendmurde;
• kujutada arvkiirel murdarve;
• võrrelda kümnendmurde;
• ümardada kümnendmurde;
• liita ja lahutada kümnendmurde;
• korrutada ja jagada kümnendmurde;
• leida aritmeetilist keskmist;
• lahendada ülesandeid kasutades plaanimõõtu.
Õpilane
• Jagab ja korrutab kirjalikult kuni kolme tüvenumbriga murdu murruga, milles on kuni kaks tüvenumbrit.
• Tunneb tehete järjekorda ja sooritab mitme tehtega ülesandeid kümnendmurdudega.
• Arvutab risttahuka ja kuubi pindala.
• Arvutab risttahuka ruumala.
• Arvutab kuubi ruumala.
• Teab ja teisendab ruumalaühikuid.
• Kasutab ülesannete lahendamisel mõõtühikute vahelisi seoseid.
• Kordab tehteid naturaalarvudega, tegurdamist, diagrammide joonestamist, geomeetriat jms
• Kordab kümnendmurde, tehteid kümnendmurdudega, ühikute teisendamist jms.
Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.
Õppeprotsessi käigus saab õpilane hindeid tunnitöö, õpiku ülesannete, tunnikontrollide, kontrolltööde jms eest. Kokkuvõttev poolaastahinne arvestab kõiki I poolaasta ja II poolaasta jooksul saadud hindeid, sealjuures on kontrolltööde hinded suurema kaaluga. Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded. Matemaatika hinnete hulka kuuluvad ka valikaine, arvuti matemaatikas, saadud hinded. KH (kujundav hindamine) märgiga hinded näitavad, et õpilane on omandanud vajaliku õppematerjali, MA (mitte arvestatud) aga seda, et õpitud materjal on omandamata ja tuleb järele vastata.
Hindenormid:
Hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust,
hindega „4” 75–89%,
hindega „3” 50–74%,
hindega „2” 20–49%,
hindega „1” 0–19%.
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist.
Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on kodutöö hinne "1" ja see kajastub ekoolis. Samal päeval on tal võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal) ja esitada see järgmise matemaatikatunni algul õpetajale, sel juhul kustutatakse hinne "1" ekoolist. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, siis seda hinnet enam parandada ei saa.
Konsultatsioon toimub neljapäeviti ruumis 407 kell 14.00-14.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.