Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 12.25
Muudetud: 30. jaanuar 2019. a. kell 11.50

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli matemaatikaõpetus annab õppijale valmisoleku mõista ning kirjeldada maailmas valitsevaid loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid. 

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane 
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab; 
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse; 
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt; 
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid; 
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid; 
6) kasutab õppides IKT-vahendeid; 
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest; 
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. – 25.01 
Kümnendmurd. Kümnendmurdude liitmine ja lahutamine. Murdarvud õ lk 4-7 
Mõõtühikute kümnendsüsteem õ lk 8-10 
Kümnendmurrud õ lk 11-13 
Kümnendmurru kujutamine arvkiirel õ lk 14-15 

28.01 - 01.02 
Kümnendmurdude võrdlemine õ lk 16-17 
Kümnendmurru ümardamine õ lk 18-19 
Kordamine kontrolltööks 
Kontrolltöö nr 7. Murdarvud 

04. -08.02 
Kümnendmurdude liitmine õ lk 20-21 
Kümnendmurdude liitmine õ lk 22-24 
Ülesandeid kümnendmurdude liitmise kohta 

11. – 15.02 
Kümnendmurdude lahutamine õ lk 26-28 
Ülesandeid kümnendmurdude liitmise ja lahutamise kohta lk 29 
Ülesandeid kümnendmurdude liitmise ja lahutamise kohta lk 30-31 
Kümnendmurdude korrutamine ja jagamine. Kümnendmurru korrutamine ja jagamine järguühikuga 10,100,1000,10000,... Õ lk 34-36 

18. – 22.02 
Kümnendmurru korrutamine ja jagamine järguühikuga 0,1; 0,01; 0,001; ... Õ lk 37-39 
Kümnendmurru korrutamine õ lk 40-42 
Kümnendmurru korrutamine õ lk 43-44 
Kordamine kontrolltööks 
Kontrolltöö nr 8. Kümnendmurdude liitmine ja lahutamine. Kümnendmurdude korrutamine. 

25.02-01.03 VAHEAEG 

04. – 08.03 
Kümnendmurru jagamine naturaalarvuga õ lk 48-50 
Kümnendmurru jagamine naturaalarvuga õ lk 51-52 
Aritmeetiline keskmine õ lk 53-54 
Aritmeetiline keskmine õ lk 55-56 

11. – 15.03 
Kümnendmurdude jagamine õ lk 57-58 
Kümnendmurdude jagamine õ lk 59 
Kümnendmurdude jagamine õ lk 60 
Plaanimõõt õ lk 61-62 

18. – 22.03 
Ülesandeid kõigile tehetega kümnendmurdudega õ lk 63 
Ülesandeid kõigile tehetega kümnendmurdudega õ k 64 
Ülesandeid kõigile tehetega kümnendmurdudega õ k 65 
Plaanimõõt 

25. – 29.03 
Kümnendmurruga kirjalik jagamine 
Kümnendmurruga kirjalik jagamine 
Kordamine kontrolltööks 
Kontrolltöö 

01. – 05.04 
Risttahukas 
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0154/index.html 
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0152/index.html 
Video: http://www.kae.edu.ee/video/risttahukas?topic=kujundid 
Risttahukas 
Kuubi pindala: http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0081/index.html 
Risttahuka ruumala 
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0153/index.html 
Risttahuka ruumala 

08. – 12.04 
Kuubi ruumala. Arvu kuup 
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0083/index.html 
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0019/index.html 
Kuubi ruumala. Arvu kuup 
Seoseid ruumalaühikute vahel 
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0158/index.html 
Seoseid ruumalaühikute vahel 

15. – 19.04 
Kordamine 
Kontrolltöö 
Kontrolltöö analüüs 
Kordamine arvestustööks 

22.-26.04 VAHEAEG 

29.04 .- 03.05 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 

06. – 10.05 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 

13. – 17.05 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 
Kordamine arvestustööks 

20. – 24.05 
Loovusnädal Jõulumäel

27.05 – 31.05 
Kordamine arvestustööks
Kordamine arvestustööks
Arvestustöö
Arvestustöö analüüs

03.-10.06 praktikanädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab : 
• tunda ära murdarve ja kümnendmurde; 
• kujutada arvkiirel murdarve; 
• võrrelda kümnendmurde; 
• ümardada kümnendmurde; 
• liita ja lahutada kümnendmurde; 
• korrutada ja jagada kümnendmurde; 
• leida aritmeetilist keskmist; 
• lahendada ülesandeid kasutades plaanimõõtu. 
Õpilane 
• Jagab ja korrutab kirjalikult kuni kolme tüvenumbriga murdu murruga, milles on kuni kaks tüvenumbrit. 
• Tunneb tehete järjekorda ja sooritab mitme tehtega ülesandeid kümnendmurdudega. 
• Arvutab risttahuka ja kuubi pindala. 
• Arvutab risttahuka ruumala. 
• Arvutab kuubi ruumala. 
• Teab ja teisendab ruumalaühikuid. 
• Kasutab ülesannete lahendamisel mõõtühikute vahelisi seoseid. 
• Kordab tehteid naturaalarvudega, tegurdamist, diagrammide joonestamist, geomeetriat jms 
• Kordab kümnendmurde, tehteid kümnendmurdudega, ühikute teisendamist jms.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet. 

Õppeprotsessi käigus saab õpilane hindeid tunnitöö, õpiku ülesannete, tunnikontrollide, kontrolltööde jms eest. Kokkuvõttev poolaastahinne arvestab kõiki I poolaasta ja II poolaasta jooksul saadud hindeid, sealjuures on kontrolltööde hinded suurema kaaluga. Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded. Matemaatika hinnete hulka kuuluvad ka valikaine, arvuti matemaatikas, saadud hinded. KH (kujundav hindamine) märgiga hinded näitavad, et õpilane on omandanud vajaliku õppematerjali, MA (mitte arvestatud) aga seda, et õpitud materjal on omandamata ja tuleb järele vastata. 

Hindenormid: 
Hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust, 
hindega „4” 75–89%, 
hindega „3” 50–74%, 
hindega „2” 20–49%, 
hindega „1” 0–19%. 

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist. 

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on kodutöö hinne "1" ja see kajastub ekoolis. Samal päeval on tal võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal) ja esitada see järgmise matemaatikatunni algul õpetajale, sel juhul kustutatakse hinne "1" ekoolist. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, siis seda hinnet enam parandada ei saa. 

Konsultatsioon toimub neljapäeviti ruumis 407 kell 14.00-14.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.